1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Laulua soittoääniin?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja jeesh, 3/12/03.

1. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eli, jos topicci on väärässä paikassa toi on jo perustettu... jne..

Eli miten saa midi -> mmf soittoääneen laulua, muutamaa olen yrittänyt mutta vokaalit häviää. Tarkoitus on saada mmf soittoääni jossa olis laulua, miten onnistuu? midistä pystyn mmf:ään muuntamaan joten jos jossain olisi joku midi mesta jossa olis vokaalit mukana niin hienoa olis.

Säilyykö laulu jos otam mp3, tai wavin ja muunnan midiksi ja sitten mmf:ksi?

Kiitos.

2. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Koita muuttaa suotaan wav -> mmf. Itse joskus koitin, niin ääntä ei paljoa saanut kun koko kasvoi heti liian suureksi.

Midissä ei ole laulua ollenkaan, kun se on vain instrumentteja. Eli älä muuta ensin midiksi.

3. wiwwe

Tykkäykset:
    0
    Monasti olen kuullut midin jossa laulua on.

Milläs muutat wavin mmf:ksi?

4. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    MMF:iin on mahdollista saada puhetta, olen kuullut.

Mutta miten niitä itse tehtailis? milläs ohjelmalla yritit, psm playerillä ei taida onnistua.

5. Ippe-

Tykkäykset:
    0
    Täältä työkalu: http://smaf-yamaha.com/

6. jayjay

Tykkäykset:
    0
    Tuskin olet kuullut midejä joissa on laulua ja vielä epätodennäköisempää on, että olisi kuullut niitä usein.

Midi = Musical Instrument Digital Interface. Standardi, joka perustuu nuottien tallentamiseen (sävelkorkeus, kesto ja muut effektit). Siksi midit ovat niin pieniä, koska itse ääni tulee koneesta (tai äänikortilta). Midi-tiedostossa ei ole siis mitään soundeja, vaan pelkkiä nuotteja. Midistandardiin kuuluu 128 ääntä, joista loppupuolella on taputukset, helikopteri, aseen laukaus jne. Mitään ihmisääntä muistuttavaa ei juuri ole, paitsi enkelikuoro.

Listan soittimista löydät esimerkiksi osoitteesta:

http://chuckbrown.com/pages/generalmidi.html

Olet saattanut kuulla jotain Yamahan laajennettuja XG-midikappaleita, joissa on mahdollista liittää mukaan omiakin sampleja (eli ääniä).

Muuten on kutakuinkin mahdotonta ympätä midiin laulua ja samasta syystä kutakuinkin mahdotonta kääntää esim mp3:set tai wavit mideiksi, niin että laulu säilyisi.

Yksi mielenkiintoinen tapa olisi soittaa midinuotteja tuhansia kertoja sekunnissa ja sillä tavalla saada aikaan niin tiheään tahtiin muuttuvia soundeja, että ne voisivat muodostaa lauluääniä. En tiedä onko tätä tehty missään, mutta jos on, niin lopputulos olisi kuitenkin tavallisen wavin kokoinen tiedosto, joka ei varmaan kännykkään mahtuisi (eikä kännykkä välttämättä kykenisi soittamaan niin monta midiääntä sekunnissa).

.JJ
    [/url]

7. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
  8. wiwwe

Tykkäykset:
    0
  9. zonem

zonem Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Siis käsittääkseni ne "Yamahan omat setit" ei voi toimia kännyköissä, koska niistä ei löydy niitä ääniä valmiina.

10. wiwwe

Tykkäykset:
    0
    Siitä en tiä. Mideistä noin yleensä puhuin.

11. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En saa sitten millään toimimaan, kokoajan herjaa jotain kun raahaan wav:in ja yritän muuntaa mmf:ksi. Eli ei toimi.

12. huuhaa

huuhaa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    Honor 8
    mites nuo xg-midit, pitääkö niihin hakea joku plug-in ennenkuin kuuluu koneella oikein? Itse tein nopean haun googlella ja löysin jotkut XG Midi sivut, tosin tuolta kokeilemissani kappaleissa ei kuulunut mitään laulua tms. Ensin kappale latautui mediaplayeriin, sitten vaihdoin soitto-ohjelmaksi RealOne Playerin joka hakikin heti alkutekijöikseen jonkun plug-inin mutta itse soitantaan ei tuntunut tuolla olevan vaikutusta, vai kuuluuko ko. sivun mideissä edes olla mitään "lauluääniä"? Jotain googlehakua tein myös ja tuloksena oli että Yamahan MIDPLUG (tai joku sinnepäin) ei ole enää jaossa..

13. Vec

Tykkäykset:
    0
    Filen pääte ei välttämättä kerro juuri mitään itse sisällöstä, koska file tunnistetaan yleensä jostain ihan muusta kuin siitä, yleensä MIME tyypistä tai headerista. Eli periaatteessa filen pääte voi olla mikä tahansa. Olet saattanut kuulla RMF:n, joka tuettu ainakin S60 laitteissa tai vaikkapa XMF:n. Tosin en tiedä onko XMF tuettuna jossain laitteissa.

Jaa tämä viestiketju