1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Lataus alusta

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja Nokkeli, 6/10/13.

1. Nokkeli Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    24
    Puhelinmalli:
    SGS6
    Toimiiko tuollainen lataus alusta jos puhelin on suojakotelossa. Sellaisessa jossa takakansi puhelimen oma. Entä se läpyskä joka laitetaan puhelimen takakannen alle, voiko se vaurioittaa puhelinta jotenkin, tai haittaako esim. kuuluvuutta tms?
    Lataako kuinka nopeasti?

2. jartsuli Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    355
    Ainakin itsellä toimii kaikkien normaalien kuorien kanssa. Läpykkä mahtuu kuoren väliin eikä riko mitään.

Läpyköissä on eroja, tehokkaimmat on yhtä nopeita kuin normaalit laturit. .. joku toinen malli voi olla taas puolta hitaampi.

Jos tommosta olet ostamassa niin kannattaa kiinnittää huomioita ilmoitettuihin virtoihin, -> suurempi mA lukema on nopeampi.

3. apek

apek VIP

Tykkäykset:
    1058
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Mutta vaikka laturi olisi 2 A:n tehoinen, niin se ei tarkoita että sillä silti nopeasti lataisi. Samsung on rajoittanut ainakin joittenkin puhelinmallien langattoman latauksen 0.5 A:n suuruiseksi.

4. jartsuli Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    355
    Jotain tarkempaa tietoa tästä?

5. Nokkeli Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    24
    Puhelinmalli:
    SGS6
    Tuossa mitä olen katsonut on 600mA.Ei kerro minulle mitään..Mietin vaan että onko tässä hankinnassa tolkkua, kun piuhassahan se laturi kuitenkin on, erotuksella ettei puhelinta tartte piuhaan laittaa...Onko haittaa jos puhelin jatkuvasti tollasen latausalustan päällä? Näyttää olevan noita kuoren väliin laitettavia läpyköitä ja sitten takakuoria joissa lataus. Liekö tuolla merkitystä kummanlainen?

6. Tune Vieras

Halvempi on se mikä laitetaan kuoren ja akun väliin. Takakuori missä on kiinteästi se läpykkä, niin on yleensä orkkis kuorta paksumpi ja näin ollen ei pysty käyttämään kaikkia suojakuoria. Mulla olis yksi myynnissä täällä mikäli tarviit?

Ei kait siitä haittaa ole jos pitää jatkuvasti alustan päällä, sillä eihän se sitä lataa yli.

7. jartsuli Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    355
    Tuosta Apekin väittämästä 0.5A:n rajoituksesta en löytänyt mitään tietoa, qi standardi puolestaan määrittää tehon olevan 0-5W.

Ei nuo kilkkeet sinällään eroa, mutta mitä suurempi on mA määrä (itse noita olen nähnyt 500-1000mA speksattuina) niin se meinaa latausnopeutta ei sen kummempaa. Tarvii tietenkin huomioida että koko virtapiiri on samalla tasolla, eli varsinaisen virtalähteen olisi hyvä olla suurempi, vaikka 2A ulosannilla, jos itse qi laturi antaa 1A ja läpykkä luurissa voi vastaanottaa 1A, hävikkiähän noissa syntyy aina.

8. apek

apek VIP

Tykkäykset:
    1058
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    XDA foorumilta löytyy asiaa näistä langattomista latureista. Mm. seuraava lista:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=41817605#post41817605
    s3 @ 500mAh
    s4 @ 640mAh
    note 2 @ 460-466mAh
    nexus 4 @ 997-1000mAh

Se kuinka paikkaansa pitävää tuo on, en tiedä muuta kuin tämän Note 2:n osalta. Tätä ei voi ladata langattomasti kuin tuolla ~0.5A:lla (testattu 1A:n laturilla). Androidin kernelillä noita latauksia rajoitetaan. Toki asentamalla muokatun kernelin voidaan rajoituksia nostaa.

9. manu99

Tykkäykset:
    5
    Moi,

Laitteena mulla on Galaxy S3. Tietääkö kukaan toimiiko lanagaton lataus näyttö latausalustaan päin ? Yöllä ei tarvitse ylimääräisiä valoja tai valomerkkejä, haluaisin kuitenkin pitää puhelimen päällä niin aamulla voin tsekata suoraan mahdolliset kontaktit. Äänettömällä pidän kuitenkin öisin. Itseäni kiinnostaisi toimiva + kohtuuhintainen latauslärpäke (kuoren alle laitettava) ja latausalusta, mikä toimii suojakuoren kanssa. Tarjontaa on aika paljon eri nettiputiikeissa (esim. amazon), löytyykö vinkkejä ?

10. apek

apek VIP

Tykkäykset:
    1058
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Epäilen ettei toimi. Langaton lataus toimii parin millin päästä, joten puhelin on liian paksu toimiakseen näyttö alaspäin. Myös suojakuorien kanssa voi olla ongelmia, jos kuoret ovat paksut.

11. jviirret Vieras

Tuolla jossakin toisaalla väitettiin että se sähkömangeettinen kenttä jonka langaton latausalusta muodostaa lämmittää akkua. Koska akussa on sen lämpötilaa haisteleva automatiikka niin on luonnollista että latausvirtaa pitää pienentää jottei akku lämpene liikaa.
    Nexus 4:ssa on samsungeista poiketen Lipo akku, ei taida lämmetä tuossa sähkökentässä yhtä paljoa ja siksi mahdollistaa nopeamman latauksen?

12. apek

apek VIP

Tykkäykset:
    1058
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Hyvin mahdollista, että rajoitukset ovat lämmön tuoton takia olemassa. Toisaalta akku lämpeää kyllä aika paljon enemmän, kun 2A:n seinälaturilla työnnetään virtaa akkuun.

13. tmm

tmm Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    77
    Puhelinmalli:
    SGS5 (työ) | Nexus 4 (priva)
    Minulla N4 lämpiää aivan sairaasti ja lataus keskeytyi ennen kuin muutin hälytysarvoja. Jostain luin, että juuri lämpö tappaa nykyiset akut parasta olisi pitää varaus välillä 50...80% ja ladata pienissä erissä.
    Seuraava projekti on saada langattomiin latureihin (minulla 2) jäähdytykset parantamalla ilmavirtausta eli lisäämällä isommat tassut latureihin.

14. jartsuli Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    355
    Langattomassa latauksessa se akku ei varsinaisesti lämpene siihen tulevan virran takia, vaan se lämpiää lämmenneen vastaanotinkelan takia. Aivan kuin kattila hellalla.

2 henkilöä tykkää tästä.
  15. tmm

tmm Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    77
    Puhelinmalli:
    SGS5 (työ) | Nexus 4 (priva)
    ja minulla se lämpiää, koska koko langaton laturi kuumenee ja sitä kautta sen päällä oleva puhelin

Jaa tämä viestiketju