1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Laskutusrajat

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja irritus, 4/7/06.

  1. irritus

    irritus Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    16/1/05
    Viestit:
    1601
    Tykkäykset:
    204
    Puhelinmalli:
    Nokia 6630, 700, N-Gage, Siemens M35
    Voi johtua - tai sitten liittymässä ei jostakin syystä vain ole laskutusrajaa. Elisalla liittymän voi muokata mieleisekseen - normaalisti laskutusraja on käytössä, mutta halutessaan sen saa kyllä poiskin. Joillakin operaattoreilla (en nyt valitettavasti muista millä) saldoraja poistaa myös laskutusrajan.

    Kolumbuksen ja Soneran liittymistäni laskua ei tule ennen kuin 20 euroa on täynnä.

    Elisan liittymästä tuli pitkään pelkkää kk-maksua joka kuukausi, mutta nyt pyysin palauttamaan liittymän normaaliksi. Siitä laskutusraja on alunperin ollut poissa kylkiäistarjouksen vuoksi. (Piti kerryttää laskutusta tietty määrä tiettyyn aikaan mennessä.)

    Lisäksi laskutusjärjestelmässä on varmasti useitakin erikoistilanteita joissa lasku lähetetään laskutusrajasta huolimatta - sen varmistamiseksi ettei esim. loppulasku jää roikkumaan. Jos irtisanot Soneran liittymän, seuraava lasku tulee aina. Myös silloin vaikka sinulle jäisi muitakin samalla laskulla laskutettavia liittymiä jäljelle ja lasku on alle 20 euroa.
     
  2. Bustis

    Liittynyt:
    27/6/02
    Viestit:
    681
    Tykkäykset:
    0
    Elisan verkkolaskua käytettäessä minimiveloitus on ilmeisesti 5 euroa (pätenee myös Kolumbukseen):
    http://www.elisa.fi/asiakaspalvelu/index.cfm?o=2.00&did=4253
    "Jos laskun loppusumma on alle 5 euroa on kyseessä ns. pienlasku joka näkyy Sammon verkkopankkipalvelussa nollaeuroisena. Sen sijaan Nordean palvelussa pienlaskut eivät tule näkyviin. Pienlaskut veloitetaan seuraavan kausilaskun yhteydessä."
     
  3. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2024
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Ei pidä paikkaansa, itselläni ollut Kolumbuksen liittymä 20.4.2006 lähtien, ja ensimmäistäkään laskua en ole vielä saanut. Verkkolasku ollut käytössä samasta päivämäärästä lähtien.


    "Liittymän laskuttamaton saldo 01.07.2006 klo. 19:52 asti on 26.77e"

    Tiedän, pienet on laskut allekirjoittaneella;)

    edit:

    " Tilauspvm Toimeksianto Status
    1. 20.4.2006 Tilaus Elisa Nettilaskun käyttöönotto Hyväksytty"
     
  4. Bustis

    Liittynyt:
    27/6/02
    Viestit:
    681
    Tykkäykset:
    0
    No sitten tuohon on vaikuttamassa meikäläisellä 5e/kk hyvitys, koska kokemukset ovat yhtenevät ko. lainauksen kanssa. Omituista, että tuo teksti ei muiden osalta sitten pidäkään paikkaansa.
     
  5. BuZu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    15/2/03
    Viestit:
    1509
    Tykkäykset:
    0
    Ainakin aiemmin useimmilla operaattoreilla puheaikatarjoukset vaikuttivat minimilaskutusrajoihin siten, että laskun loppusummaa verrattiin rajaan ilman puheaikatarjouksen vähentävää vaikutusta.
     
  6. k Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    11/12/05
    Viestit:
    1445
    Tykkäykset:
    0
    Tuli tuosta mieleen, että olen ollut TeleFinlandin Pulina-liittymän onnellinen omistaja 12/2005 alkaen ja yhtään laskua sieltä ei ole tullut (vähän käytetty kk-maksuton pöytälaatikkoliittymä). Ajattelin että kyllä se lasku sieltä saapuu viimeistään silloin kun irtisanon liittymäni.
    Siirsin liittymässä olleen numeron loppukeväästä DNA:lle ja TF lähettikin parin viikon päästä "jäähyväiskirjeen", jossa mm. kehotettiin tarttumaan ruoriin.

    Tästä on nyt kuulunut yli kuukausi, enkä ensimmäistäkään laskua ole vielä nähnyt.
     
  7. -MAH-

    -MAH-

    Liittynyt:
    1/12/05
    Viestit:
    573
    Tykkäykset:
    0
    Elisalla ja Kolumbuksella laskuraja on 20 euroa, ellei asiakas ole toisin halunnut. Poikkeuksena kuitenkin, että esimerkiksi Elisa Paketti,- Kolumbus P1 ja P2,- sekä erillisistä datapalveluilla (Matkakaista) varustetuista liittymistä lähetetään lasku joka kuukausi, näin olen antanut itseni ymmärtää.
     
  8. O.J. Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9496
    Tykkäykset:
    108
    Telellä raja taitaa olla vitonen. Reilun parin vuoden aikana sieltä on tullut itselleni kaksi laskua. Onneksi ne sai laitettua suoraveloitukseen, muutenhan niitä sais olla jatkuvaan maksamassa;)
     
  9. Basu

    Liittynyt:
    14/6/03
    Viestit:
    569
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    A5 (2016)
    Viime vuonna kun broidilla oli Kolumbuksen KK eli kuukausimaksuton liittymä, saatiin odottaa 9kk että tuli lasku. :D Mitään puheaikaa ei ollut...
     
  10. Taker

    Taker Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/1/04
    Viestit:
    464
    Tykkäykset:
    44
    Puhelinmalli:
    Galaxy s5, Sony xperia z2 Tablet
    itelläni taas tuli toukokuussa lasku saunalahdelta jossa oli laskua jopa 1.64€

    (ilman säästärin palautuksia olis ollu jotain 10-15€) Melko kallista ;)
     
  11. aimo Vieras

    Elämä on. Itseäni on Saunalahti muistanut peräti 0,00 € paperilaskulla. Kyseessä on siis Säästäri liittymätyyppi, jonka lasku ilman hyvityksiä olisi ollut n. 25 €.
     
  12. irritus

    irritus Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    16/1/05
    Viestit:
    1601
    Tykkäykset:
    204
    Puhelinmalli:
    Nokia 6630, 700, N-Gage, Siemens M35
    Elisalla ja Kolumbuksella puheaikatarjous ei itseisarvoisesti poista laskutusrajaa. Kolumbuksen liittymässäni oli pitkään 5 euroa/kk puheaikaa. Saldotieto pyöri parhaimmillaan 68 eurossa eikä laskua ollut tullut 14 kuukauteen.

    Puheaikojen loputtua halusin saada laskun tarkistaakseni että onko kaikki nyt käytetty. Elisalla ja Kolumbuksella tämä onnistuu sangen helposti - mikäli osaa arvioida paljonko lasku suunnilleen tekisi. Tein arvion, heitin siihen pari euroa päälle ja maksoin summan oma-aloitteisesti Kolumbukselle. Viitenumerohan on aina sama, joten en tarvinut kuin yhden vanhan laskun.

    Seuraava lasku oli negatiivinen - ja Elisa/Kolumbus lähettää negatiiviset laskut aina.

    Tämä temppu oli myös sikäli hyvä että liittymätyypin vaihto tuli ajankohtaiseksi. Jos nuo kuudenkympin puheajat olisivat olleet vielä laskuttamatta tuossa vaiheessa, seuraavasta laskusta olisi tullut virheellinen. (Kyllä Elisa/Kolumbus nuo laskut pyydettäessä korjaa, mutta mitä sitä turhaa vaivaa näkemään kun tietää jipot miten virheelliseltä laskulta voi välttyä jo etukäteen.)

    Joillakin operaattoreilla hyvitykset ja puheaikatarjoukset taas aiheuttavat laskun tulostumisen ilman laskutusrajaa. Näin toimii ainakin Saunalahti sekä muistaakseni myös Sonera.
     

Jaa tämä viestiketju