1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Laskutus

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Tranquillity, 25/3/04.

1. Tranquillity

Tykkäykset:
    0
    Olen ollut tyytyvainen Saunalahden asiakas kolmisen kuukautta (anteeksi etta a-pilkut puuttuvat, olen ulkomailla).

Ennen, DNAlla, laskut olivat luokkaa 150-400e, nykyaan melkein aina alle 120e, mika on hyva. Yksi ongelma kuitenkin on...

Aitini maksaa laskuni, ja yrittajalla ei aina ole rahaa tai (yleensa) aikaa maksaa laskuja. Ennen, soneralla ja DNAlla liittyma meni kiinni kerran-pari vuodessa, mutta Saunalahdella melkein joka kuukausi.

Eli Saulahdella menee liittyma kiinni todella nopeasti ellei laskuja makseta ajoissa. Onko olemassa joku tapa, jolla saisi vahan lisa-kredittia? Voiko maksaa etukateen vaikka 100e tilille niin, etta liittyma olisi auki ainakin pari kuukautta vaikka laskuja ei ole maksettu?

Tiedan, etta suoraveloitus tai laskujen maksaminen ajoissa olisi paras ehdotus, mutta asiat nyt ovat miten ovat.

Ymmarran kylla saunalahden nakokulman, mutta kun meidan "systeemi" toimi hyvin seka soneralla etta dna:lla niin... no, ehdotuksia?

2. DyyD

Tykkäykset:
    0
    Itse nään vaihtoehdoksi vain ja ainoastaan laskujen maksamisen ajallaan. Jos "krediittejä" haluaa etukäteen maksaa, valitse prepaid-liittymä.

3. Henna78

Tykkäykset:
    0
    Tai sitten vähentää puhumista niin että laskut on vara maksaa.

Kannattaisiko harkita, että puhuisi muutamaan kuukauden vähemmän ja laittaisi rahaa säästöön? Sitten kun puhelinlaskun maksamisen aika, niin voisi ottaa sieltä säästörahoista ja samalla sitä mukaa kun rahaa on laittaa 'puhelinlaskurahastoon' takaisin. Näin olisit itse aina askeleen edellä laskujasi jolloin ne eivät myöhästyisi.

Kannattaisi varmaan laskea että miten suuret kustannukset sinulle vuosittain tulevat viivästyskoroista tai perimiskustannuksista. Niissä voisit säästää pitkän pennin jos maksaisit laskut ajallaan.

4. Tranquillity

Tykkäykset:
    0
    Mutta miksi muilla operaattoreilla meidan systeemi sitten toimii ja saunalahdella ei?

Kun tulot ovat 10.000e/kk, mutta joskus taytyy odottaa parikin kuukautta ja menot ovat samaa luokkaa niin olisiko sittenkin kannattavampaa ottaa kalliimpi liittyma jossa laskutuksessa jaksetaan odottaa pari viikkoa kauemmin?

Toisaalta ainakin soneralta tuli karhu/vastaava kirje melkein heti kun liittyma oli suljettu (toistan, tama tapahtui kerran-pari vuodessa) kun sanalahdelta ei ole toistaiseksi tullut melkein mitaan.

5. liekki

Tykkäykset:
    0
    Miten olisi suun laittaminen säkkiä myöten?

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Luoto riskin hallinta on pienillä katteilla tärkeää.

Ota vaikka kk-maksuton liittymä omiin nimiin mutta käytä nykyistä puheluihin, mutta tuo kk maksuton yhteystiedoissa ja laita siitä viivästetty siirto tuohon käyttöliittymään, näin et ainakaan jää ilman toimivaa yhteyttä ja tärkeä yhteystieto numero toimii kokoajan (jos et sitten sitä aja jumiin). Ja yksityisen liittymää ei saa ihan pienestä sulkea.

RLllä muistaakseni pystyis suht helposti maksamaan etu käteen (ainakin joskus) ja laskun tulessa oli hyvitetty ennakkoon maksetut. (RLllä asiaks kohtainen viite numero)

Toki tiedät suurinpiirtein koska lasku tulee, niin yleensä soitto aspaan autta ja kertoo maksavansa laskun myöhemmin. Homma edellyttää tietenkin että laskutukseeen pääsee läpi.

Toki helpointa olisi jos laskut maksaisi erpäpäivänä, mutta jos yrittää niin kaikki rahat yleensä laitetaan liikoon ja niiden takasin saaminen on välillä hidasta.

7. MasaT

Tykkäykset:
    0
    Samaa mieltä liekin kanssa.

Jos hurja lasku johtuu oleskelusta ulkomailla eikö olisi parempi ottaa paikallinen liittymä? Jos liittymä menee kiinni melkein joka kuukausi niin silloin ei voine enää puhua satunnaisista maksuhäiriöistä joten miksi operaattori joustaisi toistuvasti?

8. Tranquillity

Tykkäykset:
    0
    Sovielias: hyva idea ottaa toinen liittyma.

Mutta kuten joku sanoi, liittymaa ei saa laittaa noin vaan kiinni. Ja nain ei ole ennen tapahtunutkaan, paitsi nyt Sauniksella.

Ja ok, minulla saattaa olla asennevika tms. Mutta mina en edes itse maksa naita (kun maksoin itse maksoin aina ajoissa).

Etsintakuulutan siis systeemin, jolla voisi antaa laskun kasvaa vaikkapa 500 euroon ja odottaa pari kuukautta ennen maksamista, ILMAN etta liittyma sulkeutuu. Olen valmis maksamaan korkoja ym. paskaa.

Mutta tama ei liene mahdollista Saunalahdella?

9. Tranquillity

Tykkäykset:
    0
    Itse asiassa huomaan nyt vasta, kuinka huonosti muotoiltu kysymys oli. Haen siis lisaa maksuaikaa, mutta jatkuvasti. Voiko Saunalahden kanssa tehda jatkuva "maksan parin kuun sisalla"-sopimus?

Tata ei siis tarvittu muiden kanssa, mutta ymmarran etta saunalahti on herkempi.

10. SilentPoet

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Corby Pro & Elisa

Kannattaisi varmaan ottaa yhteyttä saunalahden asiakaspalveluun ja yrittää saada joku korkeampi taho puhelimen päähän, luulisi että tuollainen on vain sopimusasia, jos pystyt todella osoittamaan että sinulla on likviditeettiä maksaa laskut.

11. mjitla

Tykkäykset:
    0
    Selasin vanhoja laskuja oma saunalahdesta ja sieltä löyty tällänen kohta:

Veroton summa: 62.05
    ALV: 13.65
    Yli-/Alisuoritus: 0.00
    Ennakkosuoritus: 0.00

Maksettavaa: 75.70

Tossahan on selvästi Ennakkosuoritus, pitäis siis onnistua ennakkomaksu.

12. lirva

Tykkäykset:
    0
    Ittekkin huomasin että sulkevat liittymän aika vauhdilla, duunipaikan vaihdoksen takia aikoinaan tilipäivä vaihtui ja sen takia en päässyt heti maksamaan laskua niin menivät sulkemaan koko liittymän melkein heti.
    Normaalisti soittelen ja sovin tommoset asiat jos niitä ilmenee mutta en kerenny, liittymä vaan pimeni keskellä päivää =). Ilmoitus liittymän sulkemisesta olisi mukavaa.

13. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Eräpäivän jälkeen asiakkaille tulee maksumuistutus, jossa on myöskin kerottu että liittymä suljetaan ellei maksua ole suoritettu kahden viikon sisällä laskun eräpäivästä.

T: Panu.

Jaa tämä viestiketju