1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Laajakaista (ADSL / kaapeli ) ilman määräaikaisuutta - miltä operaattorilta edullisimmin?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja timo-gk, 3/1/11.

1. timo-gk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    196
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia
    Otsikko jo itse pähkinän paljastaakin, mutta pientä tarkennusta:

Tällä hetkellä minulla on DNA:n kaapelilaajakaista 110M, jonka kanssa on ollut murheita mutta niinpä käsittääkseni on muidenkin operaattorien kaapelimodeemiyhteyksissä enemmän tai vähemmän. Olen myös testailujeni jälkeen tullut siihen lopputulokseen, että DNA:lta saa myös parhaiten toimivan mobiililaajakaistan: sekä kotona että mökillä 1,5 Mbit/s jatkuvasti eli ei pätki ja hidastele kuten Sonera/Saunalahti. No, Saunalahti kyllä toimii sopivissa paikoissa mutta ei juuri siellä, missä itse tarvitsen. Sonera taasen ei toimi missään, missä olen kokeillut ja oletan että myös Telen liittymillä sama juttu. Eli luonnollinen valintani on DNA.

Nykyinen 18 kk määris DNA:n kanssa on päättymässä parin kuukauden sisällä, ja olen ajatellut hankkia DNA:n Tuplakaistan: kaapelimodeemi + mokkulayhteyden, koska samaan hintaan saisi myös mobiililaajakaistan joka mökillä käydessä on kätevä olemassa. Mutta ongelma on siinä, etten suoraan taida saada vaihdettua tuohon Tuplakaista-tarjoukseen (?), vaan minun pitäisi ottaa 1-2 kk:ksi laajakaista joltakulta muulta operaattorilta. Ellen ole ihan väärässä DNA:n tarjousehtoja tulkitessani?

Eli pitäisi siis saada mahdollisimman edullisesti 1-2 kk:ksi mieluiten kaapelilaajakaista (= nopeat kytkentäajat), jos vaikka hyvällä tuurilla DNA:n Tuplakaista-tarjous olisi vielä sen jälkeen yhä voimassa. Onko hyviä ehdotuksia näin etukäteen, mikä operaattori voisi tarjota moista?

Nopeasti vilkaisemalla Saunalahti vaikutti lupaavimmalta, tosin heillä oli omaan osoitteeseeni vain ADSL-laajakaistaliittymiä tarjolla eli kytkentäaika voi olla mitä vain parista päivästä pariin viikkoon. Mutta toisaalta avaus on toistaiseksi jatkuvissa soppareissa 0 euroa, ellen nyt ihan väärin ymmärtänyt? Sonera taas totuttuun tapaan hinnoitteli itsensä kisasta pois, vaikka muuten on hyvät kokemukset heidänkin laajakaistaliittymistään aiemmilta vuosilta. Tänne toiselle puolella Aurajokea voisi harkita myös Turun kaapelitv:n liittymiä, koska kyseessä vain kuukauden parin mittainen siirtymäaika. Toki heidän liittymänsä näyttivät olevan vielä kalliimpia kuin Soneralla.

Ei ole helppoa nykyään, kun joka paikassa tyrkytetään vain määräaikaisia sopimuksia...

2. Kaljamaha

Kaljamaha Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Päivääkään ei ole ollut ongelmia Welhon kaapeliyhteydessä.

Heillähän on nyt taas se esim. 200/10 kaista 19,90kk (6kk, jonka jälkeen normihinta 54,90) ei määräaikaisuutta. Siitä ei enää tarjous parane.

3. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kerrotko vielä miten Welhon kaapelimodeemilaajakaistan saa tilattua Turkuun?

4. Kaljamaha

Kaljamaha Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Siitä minä en tiedä mitään, mutta tuo "kun joka paikassa tyrkytetään vain määräaikaisia sopimuksia" ei pidä paikkansa. Vai mikä on joka paikka?

5. Makkeri

Tykkäykset:
    24
    Vanhakin asiakas saa dnalta tuplakaista tarjouksen tekemällä vain määräaikaisen sopimuksen 24 kuukaudeksi. Kaapelissa yhteys on 10M / 2M ja ADSL 8M / 2M. Käyt liikkeessä tai soitat aspaan ja sitten odottelet hetken niin volaa homma selvä :)

6. timo-gk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    196
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia
    Kiitos vinkistä, hienoa jos asia hoituu näin näppärästi. Toivotaan, että kyseinen tarjous on edelleen voimassa kun nykyinen määräaikaisuus päättyy. :)

7. smrk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    42
    Kaapelimodeemiyhteyttä ei saa kuin omalta kaapeliyhtiöltä. Koska asia on muuten ratkaistu, en neuvo enempää.

Jaa tämä viestiketju