1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Lähi-idän ylpeydet

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Businessteini94, 21/12/08.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. playmaitokaakao

Tykkäykset:
    0
    Itse en kyllä yhtään tykkää/jaksa kiinnostua näistä kopioista.. softat noissa on yleensä ihan paskaa ja rumaa.

2. Tämä on kyllä totta, ikävä kyllä. Noita puhelimia en itsekkään menisi ostamaan, ainakan niitä kalleimpia. Mutta nuo kuoret ovat ihan niitä samoja tarvikekuoria mitä esim. euro1supply myy, ja nuo PSP kuoret ovat suomessa vähän niin ja näin. Tuosta HIphone-kopiosta ja iFone-kopiosta olen kuullut, että toimivat hyvin, mutta noista muista en menisi niinkään sanomaan. Mutta kaverille pröystäillessä on kiva näyttää 49 euron HTC Touch Diamodia, aidon näköinenkin...

3. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Jos olisit vähän käyttänyt hakua niin dealextremestä löytyy kyllä juttua, epäilen oliko uusi threadi tarpeellinen. Noista kiina iphoneista voi lueskella vaikka näistä ketjuista klik1 & klik2

Esim www.specialphones.eu löytyy edullisia ihmeluureja, jos tekee mieli testailla.

4. Joo, näitä ketjuja on täällä todella paljon ja hakkaan ei niitä hevillä löydä, joten laiskana poikana... Kiitos linkistä!

5. mikäs tuo yksikkö £ nyt olikaan? oliko se punta vai?

6. playmaitokaakao

Tykkäykset:
    0
    Puntahan se :)

7. and12 Vieras

ja täältä päivän valuuttakurssit joita ilmeisimminkin kaipaat nyt kun tiedät että punta on kyseessä
    http://valuutat.fi/

8. joo i no, käytän itse muunnin.com. Ja saihan nuo muunnettua egeiksi.

9. joel

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC Desire Saunalahti
    toi multisim on aika kova juttu, saisi työpuhelimen samaan luuriin.

10. kana-fin

kana-fin

Tykkäykset:
    8
    Tullin sedät ei ilmeisesti tykkää hyvää jos näkee jonkun piraattikopion puhelimesta. Esimerkiksi muropaketissa joku tilasi ifone-nimisen luurin, joka oli iphonen näköinen ja sinne jäi setien haaviin. En tiedä oliko yksittäistapaus vai mikä tullin linja on. Ja muistahan, että jos tilaat EU:n ulkopuolelta, niin saattaapi rapsahtaa verot jos liikaa vingutat visaa.

Edit: Laitetaan vielä arvio muuten kyseisestä liikkeestä. Ihan ok kauppa, vaikka siellä se toiminta on vähän hidasta. Jos joku tuote loppu ja haluaa rahat takaisin, niin niitä pitää itse ruinata. Lisäksi tuotteet ei tietenkään kovin laadukkaita ole, mutta jonkinlainen takuu siellä kuitenkin on. Itseltä hajosi 50$ taskulamppu ja monen kuukauden neuvotteluiden jälkeen vihdoin sain uuden osan. Meinasivat pyytää lähettämään takaisin lampun, mikä olisi maksanut tietenkin jotain parikymppiä. Onneksi sitten vain lähettivät korvaavan osan.

11. Mikä se raja on? joo, ei sieltä kannata näitä kopioita hirveästi tilata, mutta nuo edellisessä viestissä olevat linkit eivät ole kopioita vaan ihan kiinalaisten omaa muotoilua. Mikä niissä on vaara?

12. kana-fin

kana-fin

Tykkäykset:
    8
    Raja tällä hetkellä ilmeisesti siinä 40-45€ tuntumassa.

13. pietini

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Honor 7, Sonera/Saunalahti
    Sekä vanha että uusi raja väärin ;)
    Tuo € 45:- on lahja lähetysten raja, niitä tulli tietysti joskus uskoo, taitaa useimmiten kuitenkin avata.

Vanha oli € 22:- ja uusi 1.12.2008 alkaen on € 150:-

Tässä linkki tullin sivulle, tuo netti tilausten rajat viimeisenä sivulla.

http://www.tulli.fi/fi/01_Ajankohtaista/01_Lehdistotiedotteet/vipnews_29387.jsp

14. Ok. Eli alle 150e ei veroja.

15. kana-fin

kana-fin

Tykkäykset:
    8
  16. pietini

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Honor 7, Sonera/Saunalahti
    No etkö ALV:tä ole kuullut ;)

Eli verot ovat tullissa 22% tuotteen hinnasta+toimituskuluista.

Tosin oliko niin että tuo specialphones on virolainen sivusto, jos lähetykset tulevat EU alueelta, ei niihin silloin tule mitään maksuja lisää.
    Jos kyseinen yritys taas lähettää paketin kuitenkin kiinasta tms., silloin vero tulee.

17. Jos tilaan tällaisen:

https://www.specialphones.eu/fi/store/10066

Tai jonkun vastaavan, miten minun pitää toimia? Tili on visa electron only. Minulla ei ole autoa, koska olen alle 18v, mutta minulla on kuitenkin jo verkkopankkitunnukset. Jos tullin "sedät" jättävät laitteen jostain kumman syystä tulliin, ja minä joudun hakea sen jostain helsingistä? Tämähän ei ole minkään muun mallin kopio, joten se ei ainakaan voi olla stopin syy.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju