1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Lähetys puhelin > PC ei onnistu

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja dirty, 10/7/06.

1. dirty

Tykkäykset:
    0
    Nykyään kun olen yrittänyt lähettää jotain tiedostoa puhelimesta tietokoneelle BT:n kautta, niin Nokian 6600 herjaa että: "Yhteyden muodostus ei onnistu". Muistaakseni lähetys ei toiminut Samsungin puhelimellakaan tietokoneelle. BT-yhteys kumminkin näyttää muodostuvan kummassakin päässä vaikkei mitään tapahdu.

Lisää hämmennystä luo vielä se, että muuten BT toimii puhelimen ja tietokoneen välillä aivan hyvin mitä olen kokeillut (ainakin serial port, tiedoston lähettäminen tietokoneelta puhelimeen ja BT-modeemi toimii)

BT-ajurit ovat Widcommin 5.1.0.1100. Ennemmin oli 5.0.1.2800 mutta ei toiminut silläkään :/

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Luultavasti BT-mokkulasi (tai sille räätälöity WIDCOMMin versio) ei tue OBEX PUSH profiilia kuvatiedostojen lähettämisessä jota esimerkiksi Nokia käyttää puhelimissaan kun valitaan sieltä Galleriasta kuvan kohdalta se Lähetä -> Bluetooth. Kokeile lähettää kuva tietokoneelta puhelimeen...jos yhteys muodostuu FTP-profiililla ja noin päin onnistuu niin kyse on juuri tästä. Ratkaisuna yrittää vaihtaa jonkun toisen mokkulan ajurit käyttöön tai sitten koko mokkulan toiseen jossa kyseinen profiilin ominaisuus tuettuna.

3. dirty

Tykkäykset:
    0
    Hmm, olen koko ajan uskonut että nuo tiedostot siirretään file transferilla. Nyt laitoin PIM Item Transferin automaattiseen käynnistykseen niin toimii kuvien lähetys.

Kiitos avusta. :)

4. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Hyvä että lähti toimimaan. Itse olen törmänyt sellaisiin BT-mokkuloihin jotka softineen tukevat PIM Transferina vain kalenteri- ja yhteystietoja. Sellaisessa tapauksessa vaihtoehdot ovat vähissä.

5. dirty

Tykkäykset:
    0
    Juu katsoin kanssa samaa kun tuossa PIM Transferissa näkyi enimmäkseen vain kalenteri- ja yhteystietojen lähettelystä...

Jaa tämä viestiketju