1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kytkypuhelin käytetty?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Blur, 11/3/07.

1. Blur

Blur Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 16GB + DNA / HTC Desire Z + Saunalahti
    Tilasin tuossa saunalahdelta pakettipuhelimena Sony Ericsson W880i:n ja sitä nyt muutaman päivän räplänneenä ja selanneena huomasin, että puhelinta on käytetty ennen minulle saapumista! Puhelimen huoltovalikossa puheluaika yhteensä 132minuuttia, mutta kun katson Asetuksista Puheluajastimet niin ITSE olen puhunut puhelimella 87 minuuttia, joten puhelimella on siis puhuttu ennen minulle saapumista 45minuuttia! En siis ole itse tehnyt missään vaiheessa tehdasasetusten palautusta tai nollannut laskureita.

Mielestäni tämä on äärimmäisen merkillistä toimintaa myydä käytetty/testattu puhelin uutena, vielä paketin yhteydessä! Olen täältä lukenut, että jossain välissä jotkut ovat ostaneet jostain puhelimen uutena ja selvästi huomanneet olevan käytetty.
    Eihän puhelimesta ulkoapäin näe että on käytetty, mutta akunkesto on ihmeellisen kova täysin uudelle puhelimelle, eli akku pitää virran hyvin vaikka täysin uudessa akunkeston ei pitäisi olla erikoinen alussa.

Pitänee maanantaina soitella saunalahden asiakaspalveluun ja kysellä, kun en sivujen kautta palautelomakkeella saa viestiä läpi (lähettänyt 5 viestiä sieltä ja lukee että pitäisi tulla vahvistusviesti sähköpostiin, mutta minkäänlaista vahvistusta en ole kertaakaan saanut.)

Kokemuksia?

2. Harald Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Ota ihmeessä ja kerro mitä sanottiin. Saunalahden pakettiluurithan aina toimitetaan postitse, niitä ei myymälästä saa (eikä kukaan ole päässyt demoamaan puhelimia myymälässä). Uskomattomalta kyllä kuulostaa. Itsellä ei vastaavia kokemuksia ole, uutena myyty luuri on aina ollut uusi.

3. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Saunalahden asiakaspalvelu on vitsi. Ei sieltä mitään sähköposteihin vastata kuin viikkojen viiveellä. Tuotankokustannukset kun pitää pitää alhaisina...

4. SV-3310 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Puhelinta en tunne lainkaan, mutta onko mahdollista että ensimmäinen laskuri näyttää kaikki puhelut ja jälkimmäinen soitetut, tällöin ero olisi vastatut puhelut?

5. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Rouvan K800i:

Huoltovalikko: 97:21:40

Puheluajastin: 68:31:21

Arvaan ihan lonkalta että ensimmäisessä on myös GPRS-liikenne jne. mukana...

6. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Itselläni on nyt lainassa W850i, jota ei ole käytetty ollenkaan ennen minulle tuloa ja siinäkin on huoltovalikon laskurissa 25 minuuttia enemmän aikaa kuin puhelulaskurissa, joka näkyy normaalivalikossa. Voi tosiaan olla dataa mukana tuossa.

7. Blur

Blur Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 16GB + DNA / HTC Desire Z + Saunalahti
    Katsokaahan datalaskuria sieltä ajat ja kustannukset-osiosta, jossa näkyy "Kaikki istunnot" : 3h1min21s eli jos nuo lisättäisiin peruspuhelulaskuriin tulisi paaaljon pitempi aika.

jaska915: Onko puhelimen softa päivitetty jossain välissä tai tehty tehdasasetusten palautus? Tsekkaas myös datalaskuri ja sieltä istuntojen aika, antaako osviittaa ajoille.

SV-3310: Olen siis katsonut Puheluajastimista Puheluaika Yht. 90min, joka sisältää soitetut ja vastatut. Sitten kun katson huoltovalikosta on Puheluaika Yhteensä 135min , elikkä suhde on edelleen sama.

Olen muuten tänään selannut nettiä tunnin verran puhelimella..

8. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    On päivitetty, olikohan jotain viikko sitten. Tehdasasetuksia ei ole palautettu koskaan. Laskurithan eivät nollaannu päivityksessä. Tehdasasetuksista en muista nollautuuko, mutta epäilen ettei kun ei wanhassa T630:ssä nollaantunut.

Datalaskurissa näkyy olevan 1:56:56.

9. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    eiköhän tämä sun kanta ole jo tullut esille muissakin saunis ketjuissa. et tarvinneeko tuota enää viljellä joka ketjuun?

10. jakevm70

jakevm70

Tykkäykset:
    1

Äläs nyt. Enpä ollut tuota kannanottoa ennen nähnykkään. Nyt olen...
    :)

11. Kytis

Tykkäykset:
    0
    Käyttäkää Saunalahden Palstaa. Sieltä saa vastauksen nopeammin kuin asiakaspalvelusta (asiakaspalvelijat vain surffailevat palstalla??).

12. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Kysessähän on myyjän osalta petoksesta. Yhteys kuluttaja-neuvojan kautta myös poliisiin jos ei suostu vaihtamaan, on oikea reitti. Tuotetta ei saa myydä uutena mikäli se on käytetty, myyjä kyllä tietää tämän jos koulunsa on käynyt. Myös jos voidaan selkeästi osoittaa, että tuote on käytetty. Tarkastakaapa puhelimenne, ennenkuin käyttöön otatte. Aika törkeää on huijausta silloin ja tollaset tyypit on saatettava vastuuseen. Olkoon vaikka kuinka tehny huonoa kauppaa myyjä, mutta jos kusettamaan käydään asiakkaita kun kauppa ei käy ja omien tappioiden minimoimiseksi, se on törkeä temppu.

13. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Tähän väliin voisi objektiivisuuden vuoksi saada jonkun myyjän kommentin, vaikkapa jommankunnan Esan.

Veikkaan että tässä threadin "tapauksessa" myyjä on koulunsa käynyt ja toiminut oikein.

14. kieran Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Täytyy muistaa että ne myyjätkin saattavat olla joskus väärässä tai tehdä virheitä vaikka kuinka opiskelisivat...

15. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Juu, sitä en kiistäkään, mutta näissä jo "kerran myydyissä" on ihan omat sääntönsä ja käytäntönsä, jotka on jopa ihan hyväksyttäviä kuluttajatahojenkin osalta.

16. Harald Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Mikäs tässä tapauksessa nyt oli lopputulos? Oliko siinä toisessa laskurissa datalaskuri mukana? JJ näki nyt petoksen tässäkin, en jaksais uskoa että siitä on kyse.

17. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Jos joku tule täälä sanomaan että on ostanu uuden puhelimen ja siinä uskossa, niin onhan se huutava vääryys. Itsekin olen myyjä ollut vuosikausia. En tosin puhelimien. Vaikka niitäkin yksityishenkilönä olen myynyt. Mutta kuitenkin, en tohtisi ketään kusettaa. Asiakas on asiakas. Sille ei jauheta paskaa uudesta tuotteesta jos se on käytetty. Uusi on kuin pakasta vedetty ja käytetty on käytetty. Ei liene hankala ymmärtää. Vai oletteko käytettyjä autoja nähny myytävän uutena ulos missään? Tai vaatteita? Pakasta vedetty on uusi ja asiakkaalle olisi pitänyt tiedottaa jos puhelinta on käytetty vaikka sekuntti, jos se on ollut senkin ajan esittelykäytössä, siitäkin on järkevää edes sanoa. Tyytymätön on asiakas joka voi luulla väärin tai ärsyyntyä asiasta tai alkaa kyselemään. Se riittää.

18. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Samaa mieltä. Gigantissa on noita asiakaspalautustuotteita (B-tuote) tarjoushinnoilla. Voivat olla takuukorjattujakin mutta myydään selkeästi erillään muista. Rehellistä toimintaa.

19. Topsu26

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HD2 - Saunalahti
    Saattaa olla hyvinkin käytetty, jos Saunalahdelle palautetaan puhelin, kun niissähän on 14 päivän palautusoikeus, niin eihän ne sitä poiskaan heitä.
    Useiden nettikauppojen sivuilla lukee että tuote saattaa olla vähän käytetty, mutta laki ei pakota tämän ilmoittamista.

20. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Sanoo kirjoittaja joka, jokavälissä suorastaan kehoittaa muita valehtelemaan milloin mistäkin. Myös silloin kuin totuus olisi aivan ilmeinen.

Jaa tämä viestiketju