1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kytkypuhelimen vaihtaminen.

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja rappuralli, 7/8/06.

1. rappuralli

Tykkäykset:
    0
    Onko kytkykaupassa mahdollista vaihtaa valittu puhelinmalli johonkin toiseen malliin siten, että luovuttaa entisen takaisin operaattorille ja ottaa tilallte jonkun muun mallin, jolloin kuukausimaksu muuttuisi?

2. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Ei ole, jos haluat vaihtaa maksat ekan puhelimen kokonaan pois, sitten uusi tilalle ja samalla uusi 24kk lieka kiedotaan kaulaasi.

3. rappuralli

Tykkäykset:
    0
    Onko maksettavanani kuitenkin jäljelläoleva määrä, eli jos olen puoli vuotta maksanut jo kuukausimaksuja, niin se luonnollisesti vähennetään pois maksettavasta hinnasta?

4. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    No tietenkin vain se mitä on jäljellä;)

Esim. siis vaikkapa Saunalahdella:

puhelin N70, hinta 24x17€. Olet maksanut jo 3kk ilman 165€:n käsirahaa, joten vaihdossa maksettavaa jää 357€.

5. rappuralli

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on nyt siis kuukauden ajan ollut Elisalta 6630 ja tuli mieleen, että jos puhelin jää jossain vaiheessa ns. "pieneksi", niin voisi vaihtaa uudempaan. Esimerkiksi vuoden päästä minulla olisi Elisalle 132 euroa enää jäljellä maksettavaa, joten mitä veikkaat, että saako 6630:n vuoden päästä myytyä n. 120-130 euroon jollekin, jotta en häviäisi rahaa siinä välissä?

6. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Hmm, kytkykauppa ja omilleen pääseminen eivät ole synonyymejä... ainakaan puhelinten osalta.

edit: epäilen siis tuota hintatoivettasi vuoden päästä, mutta mikäänhän ei toki ole mahdotonta;)

7. rappuralli

Tykkäykset:
    0
    Siis mitä nyt meinaat? :p Tarkoitin sitä, että mikäli lunastan puhelimen vuoden päästä itselleni maksamalla Elisalle 132 euroa ja ottamalla tilalle jonkun uuden, niin täytyyhän minun myydä tämä vanha pois kun en sillä mitään tee, joten lähemmäs 130 euroa tästä olisi silloin hyvä saada poismyytäessä, ettei jää tappiolle. Itse kun en omista kristallipalloa (ehkä joku tällä olijoista omistaa?), niin osaisiko joku arvioida, että saako 6630:sta vielä vuoden päästä lähemmäs 130 euroa jos myy?

8. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    No jos arvata pitää niin sanon että vuoden päästä tuo luuri on ~80€ arvoinen.

9. rappuralli

Tykkäykset:
    0
    Todella halvalla menisi. :/ Tuntuu tuo kytkykauppa latistavan käytettyjen puhelimien hintoja nyt. Varsinkin noiden yleisimpien kytkyluurien osalta.

10. k Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse uskon, että vuoden päästä 6630:sta kehtaa pyytää saman verran kuin 6600:sta nyt, eli sadan euron molemmin puolin. Tämä edellyttää, että saat Elisalta puhelimen purkukoodin.

Käytetyn puhelimen arvo -ketju.

11. rappuralli

Tykkäykset:
    0
    Pakkohan se purkukoodi on antaa, jos puhelin kerran vaihtaa omistajaa Elisalta minulle, eikö?

12. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    No mitä sitten luulit? Yksi kytkykaupan suurimmista sudenkuopista on juuri se että vuoden päästä maksat edelleen sitä 400€ puhelinta, ja jonka arvo on jo pienempi kuin jäljelläolevat maksut.

Ja kyllä sen purkukoodin saa vaikka puhelimen lunastaakin "ennen aikojaan" koska sopimus päättyy puhelimen osalta.

13. samumanu Vieras

Kaikissa osamaksuissahan on toi "sudenkuoppa" ja eihän siinä mitään ihmeellistä/väärää ole, pakkohan se puh on maksaa ja saman verran "menetät" rahaa maksat kerralla tahi 2v aikana. Ja jos ei oo rahhoo maksaa kerralla niin saa korotonta maksuaikaa mikä on toki kuluttajalle hyvä. Itse en kyl tomoseen lähe koska 2v sitoutuminen ei oo mun juttuja..

Jaa tämä viestiketju