1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kytkykauppa nokia E7 / kaupanpurku, kun puhelin kadottaa kenttiä (Telefinland).

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja whitez, 20/9/12.

  1. whitez

    Liittynyt:
    2/11/02
    Viestit:
    257
    Tykkäykset:
    0
    Vuosi sitten hankin ensimmäisen kytkypuhelin vastoin periaatteita (Käteisellä ostamiseen).

    Puhelin on alusta asti pätkinyt kenttiä, herjannut yhteysvirhettä yms.

    Ensin vaihdettiin sim-kortti. Tämän jälkeen puhelin käytetty kolme kertaa huollossa eikä ongelmat poistu. Ensin kaksi kertaa SCF:llä ja tämän jälkeen lähti ulkomaille huoltoon.

    Kuuluvuuskartan mukaan ei pitäisi olla mitään ongelmia ja samoissa paikoissa nokian 6300 ei mitään ongelmia.

    Reklamoin telefinlandille, jossa pyysivät lähettämään puhelimen heille ja purkaisivat kaupan (Kirjekuori tuli millä palauttaa). En lähettänyt suorin päin vaan vaadin kirjallisesti, että hyvittävät maksetut puhelimen kuukausimaksut. Puhelimitse kaksi asiakaspalvelijaa (Nimet on ylhäällä) lupasivat, että hyvitys tulee ja samoin tuli sähköposti missä tämä todettiin. Tämän jälkeen tuli vielä neljänneltä ihmiseltä sähköposti ettei puhelimesta hyvitetäkkään mitään vaan pelkästään kauppa puretaan ja minun ei tarvitse maksaa 100 euron purkumaksua. Näin ollen ottaisin takkiin 156 euroa laitemaksuja ja kauppa purettaisi.

    Telefinland mainostaa "Mitä sinulle kuuluu". Minulle kuuluu helvetin hyvää.

    Oli muuten viimeinen nokialainen ja mielenkiinnosta kysyn miten muilla on vastaavissa tilanteissa käynyt ja miten muut operaattorit toimivat?
     
  2. letkume

    letkume

    Liittynyt:
    28/7/08
    Viestit:
    210
    Tykkäykset:
    21
    Ei sen nyt noin pitäisi mennä. Laitemaksut pitää palauttaa.
     
  3. Enhancer Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    17/6/05
    Viestit:
    1920
    Tykkäykset:
    456
    Miten tämä "kytky" mielestäsi eroaa rahalla ostetusta, kun laite on tasan sama minkä olisit saanut rahalla kaupan tiskiltä?

    Laitemaksuja ei palauteta kokonaan, kaupanpurkutilanteessa huomioidaan saatu käyttöhyöty, eli jos puhelin on ollut vaikkapa 6kk vanha ensimmäistä kertaa huoltoon lähtiessään, tuon kyseisen 6kk ajalta laitemaksua ei hyvitetä ollenkaan, tai hyvitetään vain pieneltä osin. Sama pätee toki käteiskauppaankin, ei myyjällä ole mitään velvollisuutta koko kauppasummaa hyvittää, jos vaikka vuoden ikäisenä puhelin on alkanut temppuilla ja todetaan ettei saada korjaamalla kuntoon.
     
  4. whitez

    Liittynyt:
    2/11/02
    Viestit:
    257
    Tykkäykset:
    0
    Ei toki tarvitse kaikkia laitemaksuja palauttaa, mutta ei se tarkoita myöskään sitä että laite palautuu heille ja sinulle ei makseta senttiäkään. Tämän lisäksi voit veloittaa kaikki kustannukset mitä huoltoon vienti on kustantanut halvimman kulkuneuvon mukaan sekä esimerkiksi reklamaatioon kuluneet puhelinlaskut.

    Minun tapauksessa asia on nyt kunnossa ja laite hyvitettiin. Oli kuulemma sattunut pieni virhe.

     

Jaa tämä viestiketju