1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kysymyksiä wlanista

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Faior, 19/9/06.

1. Faior

Tykkäykset:
    0
    Eli eli, onkohan mahdollista saada datasiirtoa kahden puhelimen välille joissa on Wlan? Vaikkapa N91 ja E70, itse olen yrittänyt räveltää noiden parissa ja saankin Wlanin jotenkuten tunnistumaan ja yhdistymään luureissa, mutta sitä ei voi oikein valjastaa mihinkään käyttöön. Oliskohan mahdollista saada esimerkiksi E70:n 3G-nettiyhteys jaettua Wlanin kautta N91:lle?

Entäpä tiedonsiirto muuten? Ei taida vielä olla sellaista ohjelmaa jolla voisi tavallisia tiedostoja siirtää puhelimesta toiseen wlanin avulla? Olisi nimittäin hieman kätevä ja nopea siirtoyhteys. Lisäksi tuo netin jakaminen olisi erittäin hienoa.

Lisäksi sellainen pikkukysymys että saako E70 luurissa mitenkään lähetettyä tiedostoja toiseen puhelimeen vaikkapa bluetoothilla? Jokaisesta tiedostosta se vaan valittaa ettei voi suojaussyistä lähettää.. saakohan tuota mistään pois päältä?

Lisätään vielä että olen kyllä saanut netin toimimaan tuossa N91:ssä wlanin kautta kun sen yhdistää wlan-modeemiin suoraan. Ja tällöin olin jakanut E70:n netin tuolle wlan-modeemille tietokoneella.

3rd-party ohjelmia odotellen.. ;)

2. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä IP-yhteyden saa kahden puhelimen välille ihan suoraan WLAN Ad-Hoc -moodin avulla tai sitten tukiaseman kautta.
    Jotta tuosta olisi jotain iloa, tulisi ainakin toisessa luurissa olla joku serveri, jota sitten toinen puhelin voisi käyttää.

3G-yhteyden jakamiseen tulisi olla oma ohjelmansa ensin, joka osaisi reitittää datan noiden kahden interfacen välillä.

Valmiina mitään tuollaisia ei puhelimessa ole, mutta kolmansien osapuolten tarjonnasta voi löytyä kaikkea mielenkiintoista.

Jaa tämä viestiketju