1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kysely: 6610 vaiko 6100

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja kshb, 4/1/03.

1. kshb

Tykkäykset:
    0
    Kumpiko kyseisistä puhelimista (6610, 6100) olisi valintasi, ja perusteluja perään.

Oma mielipiteeni:
    6100 tummansininisillä kuorilla
    + uusi parempi näyttökomponentti
    + tyylikkäät valikot
    + pieni, siro - kätevä kuljettaa mukana
    + hyvä saatavuus

edit2: lempikuoriväri

2. Malaco

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, Jolla
    Ottaisin 6100, koon ja tyylikkyyden takia...

3. Dundee

Tykkäykset:
    0
    Tänään pidin molempia malleja kädessäni eikä tuo 6610 nyt juuri isompi 6100:aa ole, paksuus on ainoa seikka mikä merkitsee tuossa tilanteessa. Mielestäni 6610 risriohjain on parempi mutta muuten 6100 on siistimpi.

Miten muuten on, kummassa mallissa natisee kuoret+näppäimet enemmin??

4. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Mulle käy kumpikin...

5. pAy

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC one S
    Mulle 6610:n on jo melkein liian pieni, tai riippuu minkä kokoisella kouralla sitä näpyttelee!
    Muuten täydellinen puhelin, ei mitään valittamista!

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    6100. Koska pienempi kuin 6610 ja se on musta hienomman näköinen.
    Eikä sillä 6610 radiollakaan mitään tee. Mutta ei kyllä wallet ominaisuudellakaan.Ja jos siinä on vielä parempi näyttökin niin se parantaa osakkeita huomattavasti!
    Eli 6100

7. hsk

Tykkäykset:
    0
    Tilauksessa on 6100... Päädyin siihen pitkälti ulkonäköseikkojen ansioista, ehkä hieman siromman näköinen, mut ei 6610:kaan pahan näköne oo.
    Ominaisuuksista sen verran et ei ainakaan mul oo tarvetta radioon mut eipä oo siihen lompakkoonkaan.

E: Tummansiniset kuoret on mun mielest makeimmat alkuperäiskuorista.

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Suositteln 6610:aa. Samaan hintaan saat radion ja ei koossa ja painossa niin paljon eroa ole.

Nimimerkillä: Molempia käyttänyt.

9. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kylä painos eroo on!

10. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tai no ei kyllä olekkaan kun Nokian sivua tarkastelin
    Mutta paksuudessa on.

11. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Oikein HIRVEÄN iso ero! :D

6100 minä ottaisin, ainakin ulkonäön vuoksi, en ole sen enempää kattonut jos niissä olisi mitään teknillisiä eroja.

12. Aero

Tykkäykset:
    0
    Ota 6100 :) Se on senverran pieni, tyyllikäs ja kevyt, itse en radiolla tee yhtään mitään... iPod on keksitty musan kuuntelemista varten.

13. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    On niissä nyt aika iso ero!

14. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Minusta 6610 on nätimpi ja radiolla tekee todella paljon. Aina yöllä kun en saa unta kaivan HFn esiin ja kuuntelen radiota. Myös kaikki yksinäiset matkat ulkona hoituu radio korvissa.

Jos välttämättä haluaa sen parin millin ja gramman eron ja paremman näytön niin kannattaa ottaa 6100. 6610 saa sitten joskus sen saman näytön huollosta (näin täällä on uumoiltu) ja siinä on radio.
    Minusta 6610 ei ole mitenkään huono näyttö. Kyllä se väreilee aina silloin tällöin mutta siitä ei tarvitse repiä herneitä nenuun.

15. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Onhan 8 grammaa lukuna ehkä iso, mutta mulle se on aivan sama kun puhutaan noin keveästä painosta. Pahemmin en huomaa eroa.

16. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Ottaisin 6100:en, vaikka siinä ei ole radiota koska
    se on pienempi ja kevyempi ja hienomman näköne.

17. JS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Aivan sama, sillä en ole kuitenkaan ostamassa kumpaakaan.

18. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Väitän, että folkki ei erottaisi sitä 8 grammaa jos ei tietäisi..

Topiciin,
    Itse asiassa, jos olisin noista jompaa kumpaa nyt ostamassa, niin varmaan hetken saisi miettiä kumman ostaa. Kenties päätyisin 6610, mutta toisaalta, 6100 voisi myös olla vastaus ;)

19. T315

Tykkäykset:
    0
    Täytyy itse todeta, nyt hieman yli viikon 6100:sta käyttäneenä etten voi siihen täysin tyytyväinen olla. Ensinnäkin kuoret ovat natisseet jo muutaman päivän käytön jälkeen (puhelin ei ole putoillut tai saanut muutenkaan normaalia käyttöä kovempaa kohtelua). Näppäimet ovat minusta huonot ja tunnottomat, välillä saa moneen kertaan painaa samaa nappia ennenkuin käsky välittyy perille (voi toki johtua myöskin nakkisormista =). Tässäkin näytössä sitä paljon puhuttua värinää oli muutamilla taustakuvilla huomattavissa, tosi itseäni tuo ei ole haitannut 7210 eikä 6610 malleissa eikä myöskään tässä 6100:ssa koska en sitä huomaa kuin todella tuijottamalla ja piiiiiitkään puhelimen ruutua.

Kaikenkaikkiaan puhelinhan on ulkonäöltään ja kooltaan erinomainen, näyttö on hyvä (vaikka se jollain kuvilla väriseekin lähes olemattomasti), akun kesto ok. Ylimääräinen plussa selkeästä kaiutin äänestä, sekä hyvin soivista soittoäänistä. Miinuksia taas tunnottomista näppäimistä, natisevista kuorista sekä radion puutteesta.

Pop-port liitäntä omasta mielestä jokaisessa mallissa huono, eikä tämä tee poikkeusta, hf pätkii, irtoilee jne. Kokeilimpa tuota camera headsettiäkin, mutta se vasta hemmetin huono korvissa pidettäväksi onkin kun itse kameraosa painaa aina niitä nappikuulokkeita alemmaksi jos et kaikkea työnnä johonkin taskuun, lisäksi kuvat tuolla ovat jo niin ala-arvoisia etten itse harkitsisi ostoa laisinkaan.

Mms viestit ovat kulkeneet ongelmitta molempiin suuntiin, sekä wapin käyttö gprs:n kautta on myöskin ollut vaivatonta. Joskin kerran puhelin jumiutui wappia selatessa, mutta eipä tuo maailmaa kaada.
    (softa V 04.01 12.12.02 NPL-2)

Infrapunayhteyksiä minulla ei valitettavasti ole mahdollista kokeilla sillä pöytäkoneesta ei irdaa löydy.

Loppuun vetona sanoisin, että jos omilla rahoillani olisin ostamassa, päätyisin 6610 malliin. Siitä löytyy radio, kuulokkeet tulevat mukana myyntipakkauksessa, näppäimet ovat paremmat eikä viikon testin aikana kuoret alkaneet natista ollenkaan. Toki nämä ovat asioita joita toinen arvostaa korkeammalle kuin toinen. Kuorien natinakin saattaa vain olla maanantaikappaleen "ominaisuus".

20. eetanu

Tykkäykset:
    0
    Valintani oli 6100 koon ja uuden näyttökomponentin vuoksi. Lompakko on kyllä aika turha mutten sillä radiollakaan puhelimessa mitään tee.

Jaa tämä viestiketju