1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kuvat ulos 7250:stä IR-yhteydellä

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja oryhanen, 20/3/03.

1. oryhanen

Tykkäykset:
    0
    Miten onnistuu?

PC Suite 5 XP:een on asennettu, olisin voinut kuvitella, että homma tapahtuu Nokia Phone Browserilla, mutta ilmeisesti ei.

Yhteys toimii, sen olen testannut muun muassa Nokia Phone Editorin kanssa. Eli tiedostojen siirto koneen ja puhelimen välillä; en keksi miten...

Ola

2. Mantere Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Oma tietokone / Nokia Phone Browser / Nokia 7250 / Galleria / Kuvat / valitse kuvat ja kopioi.
    Itselläni oli järjettömästi ongelmia tuon kanssa, kuvat eivät löytyneet, niitä oli vain muutama yms.
    Kannattaa katsoa systemistä ettei esim infran kanssa ole ongelmia (laitteen kohdalla huutomerkki tms...)

3. oryhanen

Tykkäykset:
    0
    En löydä tuota "Nokia 7250" -hakemistoa lainkaan Browserista. Ainoa siihen viittaava on "Oma galleria".

Täytyiskös asentaa PC-suite uudestaan?

IR toimii systemin mukaan ok.

4. mysse

Tykkäykset:
    0
  5. mysse

Tykkäykset:
    0
    Nyt on oma 7250 hankittu ja mulla on nyt samanlaista ongelmaa ton pc-suiten kanssa, ettei noita kuvia löydy tuolta kuvat kansiosta. Yhden kerran oon saannu noi kuvat otettua pois puhelimesta...

Ootkos Mantere löytäny jotakin ratkaisua noihin ongelmiin?

6. oryhanen

Tykkäykset:
    0
    Jep on. Latasin sen varmuuden vuoksi vielä uudestaan.

Nyt löysin sen Nokia 7250 -hakemiston koneelta (mutta ei suinkaan Phone Browser -hakemistosta...) ja sieltä Galleria -> kuvat jne.
    Kuvia ei vain löydy, kaikki hakemistot (kuvat, grafiikka, soittoäänet) on tyhjiä, vaikka puhelimessa on (ilmeisesti) tietokoneen kanssa onnistunut IR-yhteys (Nokia 7250 is in range). Puhelin ei kuitenkaan tee mitään, se vain vilkuttaa sitä IR-kuvaketta näytön nurkassa, ja kohta IR-linkkikin katkeaa tietokoneesta. Yritän selailla kuvahakemistoja tuloksetta. Ei löydy mitään. Perkule. Täytyypä kiusata Carelinea tiistaina...!

7. charlie_

Tykkäykset:
    0
    Hoyan IRwave 520UK toimii OK win 98:ssa mutta nokia connection manager(pc suite 5.1) ei tunnista puhelinta (7250). irda taas sanoo ettei alueella ole infrapunavastaanotinta(vaikka infra on aktivoitu puhelimesta).

ohjauspaneeli -> nokia modem options -> nokia 7250 (IrDa) löytyy kuitenkin asennetuista modeemeista..

oon yrittäny käynnistää pc suiten ensin ja sitten vasta irda -> ei pelitä..

miten pc suiten saa tunnistamaan puhelimen??

8. mysse

Tykkäykset:
    0
    Mulla on sama ongelma. Tähän ongelmaan olisi kiva saada ratkaisu...

9. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mulla oli datakaapelin kanssa samalla lailla välillä ongelmaa ettei ollut luuria ohjelmassa vaikka se näkyi muuten portissa olevan.
    Ei se ole puhelimessa se vika vaan tietsikassa ja nokian softassa ku se ei tajua sitä.
    Mulla on toiminut kun aina vaan uudestaan koklaa ja koklaa.
    Nyt se on toiminut tosi hyvin taas ja aina on saanut kuvat koneelle.
    Se on näköjään tuurista kiinni miten se sattuu toimiin toi softa. Mulla on xp-home.

10. NamuKena

Tykkäykset:
    0
    Löysikö joku selityksen tuohon, ettei kuvat löydy valikosta, vaikka niitä onkin paljon siellä. Mullakin on puhelimella pitkälle toista sataa kuvaa ja silti niitä ei löydy "kuvat" kansiosta, kuin 5.. Missä vika? Mailia, jos löydät ratkaisun..

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kuvat mitä sulla luurissa ovat siis kameralla otettuja kuvia?
    Löytääkö Nokia Conection manager luurin?

12. tanheis

Tykkäykset:
    0
    Tuli vaan mieleen miks Nokia ei oo tehny samoin kuten Ericsson/SE, että kuvat voi lähettää suoraan IR:llä standardien mukaisella tiedostonsiirrolla.
    Silloin kuvat ja muut tiedostot olisivat helposti siirrettävissä ilman roskaa(tarkoittaa ohjelmia) tietokoneelle tai kämmentietokoneelle jne.

Ei tota luurille tehtyy ohjelmaa taida löytyy PocketPC Linux jne alustoille.

13. Canis lupus

Canis lupus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onko joku onnistunut irdan kautta siirtämään midi tiedostoa.Jostain syystä vie vain nimen puhelimeen jos välillä sitäkään.Välillä ilmoittaa että muisti täysi vaikka ei ole j.n.e

14. Late

Tykkäykset:
    0
    Ongelmaa on mullakin ilmennyt, XP + Pc-Suite 5.1 kanssa.
    Nokia Phone Browser antaa vaan C:n juuren esiin.
    Puhelimesta ei Nokian softalla saa oikeastaan mitään irti, mutta MobiMB Mobile Media Browser:illa pelittää.
    -Tosin ei ole ilmainen ohjelma, mutta tuolla nuo yleensä siirtyy.
    Ajoittain täytyy kyllä käynnistää sekä tietokonetta että puheinta uudestaan ja soittoääniä tai suojattuja kuvia ei saa kopioitua koneelle.

Softan saa täältä..

15. Spintonik

Tykkäykset:
    0
    päivitelkääs service packit,
    sammutelkaa tietokone ja puhelin
    sit yhteys päälle (oli se mikä tahansa), ku connection manager näkee puhelimen => kahville. oikeesti. 5 minsa tauko. ei koske puhelimeen ku pyörittää peukaloita vaa.
    sit avaa phone browserin ja koklaa paremmalla onnella.
    niissä kansioissa kannattaa painella F5:sta aina välillä ja olla maltilla matkassa, niitä kuvia tippuu näkyville sairaan hitaasti kyl

täs voi olla kyllä jotain tekemistä senki kanssa, mitä vastaa sillo ekan yhteyden aikana ku PC suite 5.1 kysyy nimeä sille puhelimelle. painaako OK:ta vai cancelia. tai jotain.

Jaa tämä viestiketju