1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

kuvakkeita häviää *ratkaistu*

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja tonza19, 10/1/04.

1. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    1. Mikähän on kun tietyt kuvakkeet (ringtone studio,worldclockpro ja torch ainakin) häviää kun liittää n-gagen usb:llä ja ottaa pois tai jos kuuntelee musiikkia ja lopettaa musiikin kuuntelun? Muu ei auta ku käynnistää koneen uudelleen. Softan kävin päivittämässä tänään 4.03:een. Kaikki muut kuvakkeet mitä mulla nyt on niin pysyy siinä, esim. opera ja appman. Auttaiskohan formatointi? Olen kyllä tuossa eilen kun sain puhelimen formatoinut kortin kerran. FExplorer hävisi myös, mutta asensin sen puhelimen muistiin niin enää ei kuvake häviä.

2. Voiko tekstareita tallentaa muistikortille, nyt ne menee mulla puhelimen muistiin?

2. Flying Finn

Tykkäykset:
    0
    Mullakin häviää noita kuvakkeita silloin tällöin. Softa on 3.30. Olikohan joku ohjelma jolla sai viestit muistikortille. En tiedä, My-symbianista varmaan löytyy.

3. System

System

Tykkäykset:
    0
    Mulla 3650:ssa hävii aina toi CameraFX:n kuvake johonkin. Se kyllä näkyy siellä hallinnassa mutta se kuvake poistuu johonkin. Mikäköhän siinä vois olla.

4. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    mullakin hallinassa näkyy ja vaikka FExplorerilla voi käynnistää mutta ei näy vaan kuvaketta, ärsyttävää. Ja se päivittäminen versioon 4.03 (n-gage) ei auttanut mulla ainakaan.

5. sallad

Tykkäykset:
    0
    Re: kuvakkeita häviää

1. Muistikorttisovelluksella valinnat/backup ja peruuta niin sovelluskuvakkeet ilmestyvät takaisin.

2. Ei voi ainakaan firmwaresoftalla.

6. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    sallad: Nyt en ymmärätänyt sun lausetta, kirjotatko niin että (toivottavasti) ymmärrän. Olen tod. kiitollinen jos toimii!

edit: kumma ku ei voi tallentaa viestejä muistikortille niinku 3650:ssa pystyy.

7. sallad

Tykkäykset:
    0
    Käynnistä backup ja keskeytä se ja kuvakkeet ilmestyvät takaisin valikkoon.

8. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No meneekö ne sitten enää sen jälkeen piiloon uudestaan? Tarkotatko siis formatointia vai puh. muistin varmuuskopiointia?

9. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    joo tein nyt niin että alotin sen backupin ja keskytin sen, niin ne ilmesty mutta taas ku alko kuunteleen ja lopetti niin ne hävis. Onko semmosta ratkasua että ne ei enää häviä? Ja miks vaan tietyt kuvakkeet lähtee, osa niistä jotka ei häviä on myös muistikortilla. Eikä taida olla tuo jippokaan että alottaa ja keskeyttää backupin kovin hyväksi luurille. Vituttaa ku ei tämmösiä ongelmia ollu 3650:in kans ja samat softat käytössä... :(

edit: mistä keksit/kuulit ton backup -jutun?

10. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Vastauksia kaivataan...

11. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    sattuiskohan nyt joku tietäjä kohdalle joka tietäis vastauksen ongelmaan, eli muutama sovelluksen kuvake häviää joka kerta kun kuuntelen musaa ja lopetan tai jos liitän n-gagen koneeseen ja otan irti. On vain siis tietyt kuvakkeet jotka häviää, esim. opera ei lähde vaikka mitä tekisi :)

12. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Ne kuvakkeet häviää, koska muistikortti on käytössä esim. vaikka musiikin kuuntelun aikana.

13. Crossfade

Crossfade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Viestit-> Asetukset-> Muut-> Käytettävä muisti-> Memory card.

14. Jyri

Tykkäykset:
    0

Ei löydy tuollaista astetusta ainakaan omasta puhelimestani (v3.30).

Tuo valikko ongelma on aika mielen kiintoinen, mutta itse olen löytänyt siihen hyvän ratkaisun. Kun ne ohjelmat häviää, niin käyttäkää jotain ohjelmaa, jolla voitte samuttaa ohjelmia, ja sammuttakaa valikko sovellus. Kun valikko käynnistyy uudelleen, se lataa kaikki ohjelmat muistista ja kuvakkeet palaavat.

Itselläni tuo tapahtui aluksi jatkuvasti (kuvakkeet siis hävisivät), mutta kun on käyttänyt vähän aikaa (käynnistellyt uudestaan ja muuta sellasta) niin ongelma on kuin kadonnut itsestään. Eli ehkä siinä on takana vain uudelleen käynnistyksen kaipuu.

15. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    nemesis-88: Tiedän kyllä että ne häviää kun muistikorttia käytetään toisaalla (esim. musiikin kuuntelu) muttaku ne ei tule takaisin enää, MUTTA olen luultavati löytänyt ratkaisun. Mulla on 64MB:n kortti jonka sain jouluna. Se oli mulla käytössä ensin 3650:ssä ja se oli luonnnollisesti täynnä ohjelmia. Sitten kun vaihdoin n-gageen niin poistin kortilta vain kamera -sovellukset (photographer,eti camcorder jne.) mutta en formatoinut korttia. Sitten ku sain gagen ja menin sov. hallintaan niin siellä ei näkynytkään yhtään sovellusta että olisi voinut poistaa.

Sitten päätin formatoidan KORTIN (virhe piilee tässä) mutta en puh. muistia. Sitten asensin useita samoja sovelluksia mitä oli ollut kortilla niin takaisin kortille (nämä sovellukset jotka oli aikaisemmin häviävät, ei ne joita ei ole ennen ollut kortilla). Epäilenkin vahvasti että puhelimen muistiin on jäänyt jotain tietoa sovelluksista ja se jostain kumman syystä kadottaa sovellusten kuvakkeita. Eli huomenna edessä kortin ja puhelimen formatointi ja sovellusten uudelleenasennus. Mikä olikaan se koodi jolla saa puh. muistin sileäksi kaikista "rekistereistä" ym. krääsästä?

edit: löysin sen koodin, mutta nollaako tämä koodi pelkän puh muistin vai myös muistikortin?

16. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Onglema on ratkaistu tuolla ed. viestissä selitetyllä tavalla. Aika kumma jos kenelläkkään muulle ei ole käynyt niin että on ensin työntänyt kortin uuteen puhelimeen ja sitten käyttänyt vähän aikaa ja sitten formatoinut pelkän kortin ja sitten ei olekaan kuvakkeita ilmestynyt. Itse tästä lähtien formatoin ainakin kortin kortinlukijalla ennenkuin laitan sitä uuteen luuriin.

Jaa tämä viestiketju