1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kuuluvuus junareitillä Helsinki-Hanko

Keskustelu osiossa 'Mikä liittymä minulle?', aloittaja jimhoyle, 26/4/13.

1. jimhoyle

Tykkäykset:
    0
    Olisikohan muilla käyttökokemuksia datayhteyksistä junassa Etelä-Suomessa, erityisesti Helsinki-Hanko-junareitillä? Itse olen käyttänyt sekä DNA:ta että Tele Finlandia (Sonera), ja olen hieman yllättynyt, että jälkimmäinen toimi käytännössä huonommin. Tosin eri aikoihin testattu, joten vaikea vertailla tarkasti.

Ehkä lähinnä haen sitä, jos joku tietää mikä on ehdottomasti paras operaattori tuolle junareitille dataan, niin täytynee vaihtaa sitten siihen, koska nyt tökkii liikaa.

2. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4715
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    DNA:n Soneran verkot jos on jo kokeiltu niin sitten yks vaihtoehto vois olla et haet Saunalahden prepaidin ja sillä kokeilet kummottis data toimii. Näin sitten saat omakohtaiset kokemukset kaikkien verkosta.

3. Master of the Universe

Master of the Universe Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1204
    Puhelinmalli:
    SAMSUNG, tietysti. Mikäs muu? No Huawei
    Onko luurissasi wlan? Jos on, käytätkö junaverkkoa? Jos se toimii hyvin, niin miettisin enemmänkin sitä Karjaa-Hanko väliä.
    Ja jos junaverkko ei toimi, niin palautetta:http://www.vr.fi/fi/index/asiakaspalvelu/palautelomake.html

http://www.vr.fi/fi/index/palvelut/palvelut_junissa/vrjunaverkko.html

4. zige Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1458
    Puhelinmalli:
    Jaa'a
    IC2-vaunuissa (kakskerrosvaunuissa) (sekä pendolinoissa joita Karjaalle ei mene yhtä päivittäistä junaparia lukuunottamatta) on matkapuhelinvahvistimet kaikille operaattoreille. Karjaa-Hanko Dm12-junassa tosiaan ei ole, ja se on muutenkin syrjässä että taitaa tökkiä vähän kaikilla. Itselläni ei ole sieltä päin kokemusta, joten kannattaa melkein tyyliin saunalahden prepaidillä testata.

Kuten yllä pitkä nimimerkkinen hemmo totesi, Pendolino, IC ja IC2-junissa sekä yöpikajunissa kaksikerrosmakuuvaunuissa toimii junaverkko, joka käyttää kaikkien operaattoreiden ja @450-verkkoa hyödykseen, mikä milläkin hetkellä on paras. Tietysti se oma 3G-netti on aina parempi ja nopeampi. Itse viime kesällä menin höyryjunalla tosin kyllä Hanko-baanalla ja dna oli sillo käytössä. Kylläkään en muista kuinka hyvin toimi silloin, muttei se varmaan kauhean huonostikkaan koska muuten olisi kyllä muistikuvat jääneet päähän.

5. jimhoyle

Tykkäykset:
    0
    Mielenkiintoista. Miten tuo VR:n matkapuhelinvahvistin oikein toimii? En löytänyt googlella selitystä.

Testasin tuossa Helsinki-Hanko-matkalla vierekkäin jonkin verran kahdella eri laitteella Soneran ja Elisan verkkoa. Download- ja upload-testit olivat niin sattumanvaraisia ja vaihtelevia, että on hyvin vaikea tehdä johtopäätöksiä niistä (olisi pitänyt varmaan kymmeniä kertoja testata ja kirjoittaa aina ylös, että olisi saanut edes jonkinlaisen tuloksen). Mutta ihan vaan palkkeja katsomalla kävi selväksi, että Elisan verkossa oli tosi paljon paremmat palkit tuolla matkalla. Joskaan tämäkään ei ole mikään vedenpitävä tulos; oli eri laitteet enkä nyt ihan koko matkaa myöskään jaksanut verrata. Mutta yllättävän usein matkalla Elisassa oli täydet palkit ja Sonerassa samaan aikaan pari palkkia.

6. Master of the Universe

Master of the Universe Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1204
    Puhelinmalli:
    SAMSUNG, tietysti. Mikäs muu? No Huawei

Jaa tämä viestiketju