1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kuuluvuudesta: känny hajalla?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja SYS 49152, 2/12/03.

1. SYS 49152 Vieras

Tuossa viikonlopun aikoihin sattui silleen että Sauniksesta katos yks kaks kentät, no..hain niitä manuaalihaulla että saisin kapulan pysymään verkossa. Luin täältä että Soneran verkossa oli jotain häikkää. Kuitenkin kun vaihdoin kapuloista kortit päittäin, RL:n kortti siihen missä oli Sauniksen kortti ja Sauniksen kortti toiseen kapulaan...nyt RL sit hukkaa verkkoo. Mikä mättää? Onks tosta kapulasta nyt sit kumpi noista taajuusosista hajalla? Kyse on 3210:stä ja vaikka kehuin niitä aiemmin kestäviks ja hyviks niin oon edelleen sitä mieltä että hyvä kapula vaikka tos noin kävikin. Mut miten mä saan suunnilleen varmuudella ITSE testattua että onks tosiaan hajalla ja miten tiedän kumpi..onks menny 900 vai 1800 puoli hajalle? Hesassa ollaan jos sillä olis merkitystä vian selvittämisessä, olis mulla Dnan korttikin mut onko Dnalla Hesassa myös molemmat taajuudet käytössä vai käyttääks täällä vain 1800 taajuuksia, meinaan kun ainakin näillä main dna toimii myös GSM1800-kännyssä. Vai heitänkö mä vaan ns.vesilintua tolla kapulalla? En ala kyl mitään uutta ja kallista luxus-teinix lelua hommaamaan joka menee hetken päästä hajalle kuitenkin (ainakin Noksun jotkut mallit on täysin susia..mm. 8310 ja 3510), ja mähän oon aikuinen, en kehtais sellasta edes käyttää.

2. demos Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    40
    Tyylistasi sen verran, etta vaikea kuvitella sinun olevan juuri yli 20 vuotta... Joten sikali ne ns. teinix-puhelimet voisivat sopia hyvinkin. Vai iskiko joku jyrkilehtola tanne forumille?

3. laulu

Tykkäykset:
    0
    Vaikuttaisi, että puhelimessasi on vikaa 900 MHz:n taajuusalueella. Tietääkseni Dna:lla on vähänkin suuremmissa kaupungeissa käytössä 1800 MHz:n taajuusalue, koska 900 MHz:n taajuuksia Dna:lla on käytössä vähän verrattuna Radiolinjaan ja Soneraan, joilla taas 1800 MHz:n taajuuksia on käytössä vähemmän. Eli laitahan Dna:n kortti sisään puhelimeen ja testaile. Jos toimii ihan OK, niin 1800 MHz:n puolella ei luultavasti ole vikaa.

4. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Pääkaupunkiseudulla on dna:n käyttämässä verkossa vain 1800Mhz-taajuusalue käytössä, Soneralla ja RL:lla on kattava 900Mhz-verkko täydennettynä 1800-tukiasemilla.

5. SYS 49152 Vieras

Mun kirjoitustyylini ei kuulu tähän, lisäks huomautukses on täysin ASIATON! Se että mä en jaksa kirjoittaa kirjakieltä ei tee musta kakskymppistä.

Sitäpaits jos se nyt herraa kauheesti kiinnostaa niin ikäni on lähemmäs neljääkymppiä kuin kahtakymppiä.

6. SYS 49152 Vieras

Kiitokset puh ja laulu, mäpä testaan Dnan kortilla josko sitten toimis paremmin, mä epäilen myös tuota 900-taajuusosan hajoamista. Tosin outoa että noin vaan hajoaa koska ainakaan tuota puhelinta en oo tiputellu enkä kastellut joten ainakaan käytöstä ei pitäis olla kiinni.

Lisäys 3.12.2003 klo 0:07 : Jep, testattu nyt myös Dnan kortilla ja häviää kentät silläkin, joten puhelin on selkeesti sökö koska ei kaikkien operaattorien korteilla pitäis tapahtuu samaa jos vika olis verkossa. Eli siis kenttä tulee mut välillä katoaa ja sitten tulee takaisin, jossain välissä mutta sitä kentän häviämistä tapahtuu usein lyhyen ajan sisällä. Ei kun vaihtoon vaan.

7. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Sattui mulle muuten maanantaina Bene Q:n kanssa vastaavanlainen tilanne. Siis laitoin puhelimen päälle, ei löytänyt kenttää. Vasta manuaalihaulla Radiolinjan valitseminen pisti puhelimen pelaamaan.

8. laulu

Tykkäykset:
    0
    Kokeilepa JokuVaan, ettei puhelimessa ole antenniosa vähän irrallaan. Vois mahdollisesti johtua siitäkin tuo vika.

9. SYS 49152 Vieras

Ai niin, täytyypäs muuten kokeilla totakin. Kiitos vinkistä. :)

10. SYS 49152 Vieras

Uusi vika, nyt 3310:ssä

Elikkäs vika 3310:ssä seuraavanlainen: kapulassa dna Prepaid-kortti, kapula ei automaattisella haulla meinaa päästä Finnet verkkoon, tolpat nollilla, ja kun manuaalihaulla hakee, niin välillä kestää aika kauan toisinaan vähemmän kun verkot löytyy, sitten esittää kyllä täyden listauksen kaikista kolmesta verkosta ja jos valitsee FI 2G niin lähettää pyynnön mutta vastaukseksi tulee "Ei sallittu". Kerran tosin löysi verkon automaattihaulla. Mikä tossa voisi olla vikana, periaatteessa siis tuntuu löytävän verkon mutta ei pääse kirjautumaan verkkoon.

RL:n kortilla löytää verkon heti ja kirjautuu..

Muilla korteilla en ole vielä kokeillut mutta tuskinpa vaikutusta.

11. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tuliko kyseinen vika (ja yleensä, tulevatko tämänkaltaiset viat) näennäisen spontaanisti, vai putoamisen tms. seurauksena?

12. SYS 49152 Vieras

Itseasiassa testailin vain kapulaa, se on käytettynä ostettu, liikkeestä kylläkin joten en tiedä sen historiaa eli onko edellinen tiputellut sitä. Itse varon tiputtamasta mitään eli en ole siis tiputtanut. Tuon vian huomasin vasta nyt kun laitoin tuon prepaid-kortin siihen, aiemmin en ole sitä huomannut. Onneksi oli vain käytetty ja halpa (29 euroa), yleensä käytetyt kustantaa n. 50 euroa, joten rahallinen menetys ei ole suuri.

13. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Re: Uusi vika, nyt 3310:ssä

1800MHz:n puoli rikki?

14. SYS 49152 Vieras

Voiko kapula silti löytää 1800MHz-verkon vaikka 1800 puoli olis rikki, mutta että ei vaan pääse kirjautumaan verkkoon? Mutta kerran se pääsi kuitenkin kirjautumaan...outoa..

15. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Kyllä voi. Ei mitenkään hirveän harvinainen vika.

16. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194

Tietysti voi...eihän sen toisen taajuuden tarvitse kokonaan pimeänä olla. Jonkinasteinen pienempikin vika riittää aivan hyvin.

17. Anonymous

Tykkäykset:
    0

Jos vastaanotin on kunnossa löytää puhelin manuaalihaulla kaikki verkot. Jos lähetin on rikki ja manuaalisesti jonkin noista verkoista valitsee(sen oikean) tulee teksti ei sallittu, toi teksti tulee myös silloin jos puh on operaattorilta sulussa.

18. SYS 49152 Vieras

Aika outoa jos puhelin olis sulussa, luulisi liikkeen tarkistavan asian ja lisäksi sanoivat tarkistaneensa sen kunnon. Oudommaksi asian tekee se että puhelin ei pääse Finnetin verkkoon, kuitenkin puhelin on ostettu dnata myyvästä liikkeestä...nii'in....juuri sieltä ikävässä maineessa olevasta liikkeestä. ;)

Vaikka luulis nimenomaan heidän tietävän jos ko. kapula on edustamansa operaattorin sulussa tai huomaavan jos se ei toimi oikein. Eipä silti mitään, oli se niin halpakin ettei hirveesti harmita ja toimii se esmes Radiolinjan kortilla.

Jaa tämä viestiketju