1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kuulokkeiden takuusta.

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Citadel, 5/5/04.

1. Citadel

Tykkäykset:
    0
    Toivottavasti on oikea alue. Minulla on Nokian 3300, huhtikuussa lunastettu Puhelinkioskista. Olen muuten ollut tyytyväinen, mutta nyt eräs asia todellakin _tuttaa: Laitteessahan on MP3-soitin. Kuulokkeet menevät Pop-porttiin. Jotenkin kummasti kuulokkeiden äänenvoimakkuus on kärsinyt. Viime viikolla huomasin että vasen kuuloke ei toista ollenkaan bassoja, ja muutenkin volyymi on todella pieni. Oikea toimi normaalisti. Eilen huomasin saman vian oikeassakin kuulokkeessa. Ääntä ei lähde juuri ollenkaan, ja se pienikin on erittäin huonolaatuista. Tämä kaikki siis on tullut jostain kummasta, kuulokkeita/soitinta on käytetty täysin normaalisti. Puhallettu on liitäntöihin sun muuta.

Lähinnä tekstin tarkoitus olisi tiedustella korvaahan takuu tämän? Ja jos/kun menen liikkeeseen niin mitähän minun pitäisi tietää? Antavatkohan uudet mukaan vai lähettävätkö Nokialle saakka?

:EDIT: Unohdin mainita että vika on noin 90 prosenttisesti kuulokkeissa, koska kaverin samanlaiset toimivat hyvin. No, huomenna sitten Päämiehessä käymään.

2. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1331
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Eiköhän Viestimaan huolto (www.viestimaa.fi) vaihda kuulokkeet takuuseen jos vika on niissä.

3. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kyllä kuulokkeet missä tahansa huollossa takuuseen vaihdetaan jos ne on mekaanisesti ehjät. Muista ottaa vaan takuukuitti mukaan niin ei tuu ongelmia.

4. tommi24

Tykkäykset:
    1
    Itsellä on sama vika 7250i:n kuulokkeissa. Neljäkuukautta vanhat kuulokkeet ovat alkaneet temppuilla. Ensin ei kuulunut oikeasta napista mitään, seuraavana päivänä kuului, mutta selvästi vasempaa hiljaisemmin. Muutenkin tuntuu, että kuulokkeiden äänenvoimakkuus on heikentynyt. Pitäisikö viedä liikkeeseen, vielä en ole jaksanut/ehtinyt...

5. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    En nyt viitsi uutta topicia tehä. Kuitenkin kun asia liittyy kuulokkeisiin.
    Eli: Mites menetellään kun nuissa SX1:en kuulokkeissa on vikaa. Se osa joka työnnetään sinne puhelimen liittimeen, kun otan kuulokkeet pois niin se liitinosa (jossa on ne pinnit) nousee sieltä juuresta ylös ja saan painamalla takas sen sinne. (hmm...ymmärsiköhän kukaan mitään...? :D)

Sitten siitä kuuloke osasta joka työnnetään korvaan, niin siitä on läheteny pala. Kuulokkeet ovat olleet ihan normaali käytössä ja ovat vajaan kuukauden vanhat.
    Missä voin vaihtaa uusiin kuulokkeisiin nuo? Eikös nuissa ole puolen vuoden takuu?

6. tommi24

Tykkäykset:
    1
    Nyt on kuulokkeet käyty vaihtamassa jo yli viikko sitten. En ensin huomannut, mutta miten on mahdollista, että samanlaiset kuin alkuperäiset hds-3 kuulokkeet eivät ole stereo? Siis kuulokkeet ovat ihan samannäköiset kuin ne puhelimen mukana tulleet ja täytyyhän niiden olla samaa mallia eli hds-3:ko se nyt on? Eli radion valikossa stereoääni valinta on harmaa ja puhelin ilmoittaa, että kuulokkeiden täytyy olla stereokuulokkeet eli stereoääntä ei voi edes valita.

7. tommi24

Tykkäykset:
    1
    Nyt selvisi sekin. Taas on uuden kuulokkeet, koska edellisetkin olivat vialliset. Puhelimeen päivitettiin uusi softa, mutta koska sekään ei auttanut annettiin suosiolla uuden kuulokkeet ja ongelma ratkesi. Ei nyt oikein tämä Nokian laatu vakuuta...

8. tommi24

Tykkäykset:
    1
    Jatkan yksinpuheluani Nokian kuulokkeista. Eli tällä hetkellä menossa neljännet kuulokkeet alle vuoden vanhassa 7250i:ssä. Ei ollut kaukana, ettei mennyt luottamus kokonaan Nokian tilpehööreihin. Nyt kuitenkin kuulokkeet on muotoiltu uudestaan, eli pop-portti-liitin on kovaa muovia ja niin jämäkkä ja jäykkä ettei heilu, vaikka yrittäisi ja sitä johdon taipumista suojaavaa kumia/muovia on muotoiltu hieman uusiksi. Vastausnäppäin on entistä kevyempi painaa, vaikkei siinä mitään vikaa ollut ennenkään. Korvanapit ovat myös kokeneet pienen muutoksen ja väri on ehkä aavistuksen harmaampi kuin ennen. Toivottavasti myös vaikka kestäisi yli kuukauden. Vaikea uskoa, ettei muilla ole pahemmin ollut ongelmia.

Kävi muuten itse puhelinkin huollossa samantien ja särisevä kuuloke vaihdettiin. Ylivoimaisesti kallein puhelin tähän mennessä, eikä näköjään takaa laatua.

9. Finlander

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    ZTE Blade
    Puhelin on 7710 ja ostin sen pari viikkoa sitten. Eilen piti alkaa kuunteleen musiikki, niin huomasin, ettei kuulokkeet toimi. Puhelin sanoo, että "kuulokkeet liitetty", mutta se ikoni häviää sieltä heti ja kohta sama juttu. Kokeilin toisilla kuulokkeilla ja hyvin toimii, on varmaan niiden kuulokkeiden liittimessä jotain vikaa. Menee varmaan takuuseen, vai?

10. viude Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Uskompa että menee takuuseen.

11. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1331
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Onkohan yllämainittu käytäntö muuttunut hiljattain? Viestimaa kieltäytyi ottamasta takuuvaihtoon Puhelinkioskista ostettuja kuulokkeita. Soitin Viestimaan huoltopäällikölle, joka sanoi, että jälleenmyyjät hoitavat itse takuuvaihdot ja löi luurin korvaan.

12. samumanu Vieras

Ite ainakin vaihdatan rikkinäiset huollon kautta eikä asiaan ole tullut muutosta, ainakaan ei mun korviin kantautunut. Tässäkin kuussa pari hf:ää oon vaihdattanut. Eli kyl niiden pitäis ne vaihtaa jos van takuu(6kk) on voimassa eikä oo itse hajotettu. Toki sillon pitä mennä paikan päälle koska muuten joutuu itse maksamaan lähetyskulut, nokia lopetti suurimmaksi osin niitten maksamisen joskus kesän lopulla.

Jaa tämä viestiketju