Kuppi kahvia, teetä, kaakaota...

teemupa

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
6413
Puhelinmalli
S21 Ultra
Tulipa koitettua vihdoin dalgona kahvia 😅

20220606_085946.jpg

Arvo

VIPin näköinen mies
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
6493
Puhelinmalli
OnePlus 9
Iltakahvit parvekkeella.

IMG20220625224915.jpg

Ei hätää, se kahvi on kofeiinitonta.
Kakku on vähän räävityn näköinen, kun kuorrute oli takertunut kiinni pahvilaatikkoon.

reynolds

𝕸𝖊𝖘 𝖖𝖚𝖊 𝖚𝖓 𝕮𝖑𝖚𝖇
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
7405
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S21 Ultra
Tapariippuvuushan tuo varmaan ainakin joillain on. Mä juon tosi vähän kahvia (voin jopa olla yhden päivän ilmankin), mutta se tuo sellaisen aloituksen päivään, että jos en ole sitä yhtä pientä kuppia espressoa juonut, on tavallaan koko päivä "pilalla".
Millä laitteistolla teet espressosi. Itsellä on Nespresso Vertuo kapselikeitin ja sillä teen typlaespressoja. Helppohan tuolla niitä on vääntää, mutta laatu on mitä on.

ByeByeBye

𝓣𝓱𝓲𝓼 𝓲𝓼 𝓽𝓱𝓮 𝓮𝓷𝓭...
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
21389
Puhelinmalli
Motorola Edge 30
Millä laitteistolla teet espressosi. Itsellä on Nespresso Vertuo kapselikeitin ja sillä teen typlaespressoja. Helppohan tuolla niitä on vääntää, mutta laatu on mitä on.
DELONGHI EC785.GY. Tuollakin kapselit onnistuu, mutta en käytä niitä. Eihän niillä kapseleilla mitään kunnon kahvia saa aikaiseksi. Pavuista itse jauhan.

IMG_20220715_211219650_MF_PORTRAIT.jpg

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
10033
Puhelinmalli
Nord 2
Itsellä on tuo Delonghi Dinamica ollut nyt yli vuoden käytössä ja voin suositella. On nimittäin hyvä laite. Ei ole kyllä paluuta tavalliseen kahvinkeittimeen.

ByeByeBye

𝓣𝓱𝓲𝓼 𝓲𝓼 𝓽𝓱𝓮 𝓮𝓷𝓭...
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
21389
Puhelinmalli
Motorola Edge 30
Itse kun olen noita papujakin jauhanut, niin kyllä sen maun eron huomaa, kun papupussi ollut 2vkoa avattuna. Maku on paljon huonompi. Kahvihan on tuoretuote ja mitä tuoreempana sen juo, sen parempi. Ei valmiiksi jauhettuja enää ikinä. Ja pavut parhaimmillaan alle 2vkoa avaamisesta.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
10033
Puhelinmalli
Nord 2
Itse kun olen noita papujakin jauhanut, niin kyllä sen maun eron huomaa, kun papupussi ollut 2vkoa avattuna. Maku on paljon huonompi. Kahvihan on tuoretuote ja mitä tuoreempana sen juo, sen parempi. Ei valmiiksi jauhettuja enää ikinä. Ja pavut parhaimmillaan alle 2vkoa avaamisesta.
Pavut on parhaammillaan kun saa viikon sisään paahdosta käyttöön. Tämä ei toki ole mahdollista markettipavuilla. Itse ostankin toisinaan paahtimoilta suoraan papuja, saa aina tuoretta.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
10033
Puhelinmalli
Nord 2
Vielä tuohon tuoreuteen palatakseni, niin monessa paahtimossa on on paahtopäivä esim 2 kertaa viikossa, ja siitä sitten lähettävät heti samana, tai seuraavana päivänä asiakaille pavut.

Joten jos oikeasti haluaa tuoretta kahvia, tuoreita vasta paahdettuja papuja, niin ne pitää tilata paahtimoilta. Marketista et saa tuoretta kahvia, edes papuina.

ByeByeBye

𝓣𝓱𝓲𝓼 𝓲𝓼 𝓽𝓱𝓮 𝓮𝓷𝓭...
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
21389
Puhelinmalli
Motorola Edge 30
Ja tolla DeLonghilla @reynolds on muuten todella helppo ja nopea tehdä kahvia. Itse keitin on käyttökunnossa parissakymmenessä sekunnissa ja sinä aikana voit jauhaa kahvin ja laitat sen suodattimeen. Paljon nopeampaa kuin millään muulla tavallisella kahvinkeittimellä. Siis aivan huikea keitin. En oo enää ton jälkeen paljon muuta kahvia juonutkaan. Ehtii juomaan espressot vaikka pitäis olla vartin päästä lähdössä jonnekin.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
10033
Puhelinmalli
Nord 2
Ja tolla DeLonghilla @reynolds on muuten todella helppo ja nopea tehdä kahvia. Itse keitin on käyttökunnossa parissakymmenessä sekunnissa ja sinä aikana voit jauhaa kahvin ja laitat sen suodattimeen. Paljon nopeampaa kuin millään muulla tavallisella kahvinkeittimellä. Siis aivan huikea keitin. En oo enää ton jälkeen paljon muuta kahvia juonutkaan. Ehtii juomaan espressot vaikka pitäis olla vartin päästä lähdössä jonnekin.
Oma delonghi jauhaa pavut säiliöstä ;)

Ei tarvitse kuin kuppi laittaa alle ja valita tekeekö espresson, tuplaespresson, pitkän kahvin, vai maitokahvin (johon tulisi sitten käyttää laitteen maidon vaahdotinta).

ByeByeBye

𝓣𝓱𝓲𝓼 𝓲𝓼 𝓽𝓱𝓮 𝓮𝓷𝓭...
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
21389
Puhelinmalli
Motorola Edge 30
Oma delonghi jauhaa pavut säiliöstä ;)
Joo joo, älä leso siel! 😂 Mul on hyvä budjetti-paketti. Oikeesti siis itellä oli kahvimylly kauan ennen espressolaitetta ni ei oikein kiinnostanut sijoittaa tuohon ominaisuuteen. ☺️ Tuollaisella puolet halvemmalla pärjää oikein hyvin, jos haluaa vain espressoa ja mylly löytyy jo. 😛

reynolds

𝕸𝖊𝖘 𝖖𝖚𝖊 𝖚𝖓 𝕮𝖑𝖚𝖇
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
7405
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S21 Ultra
Täytyy mennä Giganttiin tutustumaan noihin. Meillä on jo pöydällä uudehko Moccamaster, kapselikeitin ja Wilfan Svart wscg-2 kahvimylly. Vaimo poistaisi varmaan ennemmin mut elämästään kuin Moccamasterinsa.

ByeByeBye

𝓣𝓱𝓲𝓼 𝓲𝓼 𝓽𝓱𝓮 𝓮𝓷𝓭...
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
21389
Puhelinmalli
Motorola Edge 30
Täytyy mennä Giganttiin tutustumaan noihin. Meillä on jo pöydällä uudehko Moccamaster, kapselikeitin ja Wilfan Svart wscg-2 kahvimylly. Vaimo poistaisi varmaan ennemmin mut elämästään kuin Moccamasterinsa.
Tarjoat vaimolle maailman parasta kahvia, ni you're a keeper! 😀

reynolds

𝕸𝖊𝖘 𝖖𝖚𝖊 𝖚𝖓 𝕮𝖑𝖚𝖇
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
7405
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S21 Ultra
Tarjoat vaimolle maailman parasta kahvia, ni you're a keeper! 😀
Vaimon maailman paras ja ehdottomasti ainoa oikea kahvi on the Juhla Mokka ja vaalea paahtona tietty piste

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
10033
Puhelinmalli
Nord 2
Tuollaisella puolet halvemmalla pärjää oikein hyvin, jos haluaa vain espressoa ja mylly löytyy jo. 😛
Pärjää varmasti oikein hyvin. Jos mylly löytyy jo, niin tuollainen laite on varmasti oikein hyvä ratkaisu. Itse halusin sellaisen laitteen joka tekee kaiken nappia painamalla, niin siihen tuo Delonghi oli oikein hyvä ratkaisu.

Top Bottom