1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kuollut Nokia 3650, onko mahdollista saada siitä toimiva?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja peltiseppo, 14/6/06.

1. peltiseppo

Tykkäykset:
    0
    Eli itelläni on Nokia 3650, ollu tuolla kaapin pohjalla 6kk ja aattelin että se olis ihan hyvä puhelin että olis hyvä jos sen sais toimimaan.... Puhelin on kastunu, mutta menee tai ainakin meni päälle ja tuli jokin virhe ilmoutus, luulen että puhelimen softa on mennyt pilalle ja pitäis olla keino miten sen sais palautettua sen softan, mutta on yks mutka vielä, puhelimesta puuttuu semmonen juttu millä virta tulee akusta puhelimeen, sen vois saada johdoilla, mutta en semmosta uskalla jos tulee oikosulku, olisko järkevää ostaa tuo pieni osa ja yrittää saada toimimaan, tai mitä te tekisitte?

2. AzizCF

Tykkäykset:
    0
    Minä veisin huoltoon tai ostaisin uuden tai käytetyn puhelimen ;)

3. peltiseppo

Tykkäykset:
    0
    Eiku, onhan mulla tässä toimiva puhelin (n6630), mutta aattelin vaan että olis tuo saada kiva toimimaan.

4. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    no joo ei siitä kastumisesta johtuen softa ainaka vettyny ole mutta eiköhän sekin päivityksellä korjaannu

muutaman kympin voivat velottaa

ehkä kantsii pistää verkonpainoks, kulut ovat todennäkösesti isommat kuin mitä puhelimen arvo toimivana on... ;)

edit: yks mitä vois koittaa ihan kylmiltään, on että koitat formatoida sen painamalla HETI virtanapin jälkeen "vihreeluuri+kolme+tähti" pohjaan...tosin en o varma toimiiko se tossa, voi olla että vasta hieman tuota uudemmissa malleissa

5. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Re: Kuollut Nokia 3650, onko mahdollista saada siitä toimiva

Vesikastuneet huoltamattomat on aikapommeja. Mutta itse purkaisin ja kokeilisin isopropanoli kylpyä pari kertaa ja pientä puhdistusta muutenkin pumpulipuikoilla. Saattaa lähtee pelaamaan ja pelaa ehkä päivän tai vuosia, ei osaa sanoa. Sinuna tekisin niin että myisin sen pois. Tyytyy siihen mitä siitä saa ja maksetaan, joku voi siinä tietty hyötyä, mutta mitäpä semmosella tekee josta ei ole iloa itselle.

6. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    Re: Kuollut Nokia 3650, onko mahdollista saada siitä toimiva

näin on, turha siitä on mennä huoltoon maksaan esim 50-100e ;)

jos vaan tuommone lelujen aukominen ja rikkominen ja muu kikkailu kiinnostaa (kuten mua:p) niin siit vaa torksi kätee:)

7. peltiseppo

Tykkäykset:
    0
    Taas iski himo korjata :D, löysin sivun (suomalaisen) missä myidään tarvitsemia varaosia puhelimelle (juuri tälle 3650) osat ovat yhteensä 6,90 postikuluineen(jos en välttämättä vibraa osaa halua).
    Sitte aattelin, että jos lähtee käyntiin ja näyttö ja muut toimisi, niin voisi kokeilla vain softan laittaa. Ei se hirveän kallis projekti olisi.. Mitä mieltä ootte?

Tossa ostoskorini http://www.klc.fi/shopping_cart.php?PHPSESSID=f85a9818c0cbccf9444a66a52e0edaea
    Tarvisin vibran, toimiskohan ilman sitä?

8. thejoppe89 Vieras

Osta ne osat ensin ja tee sitten kuten J.J-75 sanoi: "Mutta itse purkaisin ja kokeilisin isopropanoli kylpyä pari kertaa ja pientä puhdistusta muutenkin pumpulipuikoilla."

Mun alkoholisoituneet tai muuten vain kastuneet kännykät on usein pelastettu liottamalla niitä vedessä. Siis purettu ensin ja laitettu piirilevy likoamaan. Sitten kuivatettu pari päivää ja taas toimii. Vaikka olisi softa ollut sekaisin nesteestä tai jotai. Tai no eihän ne kännyni kyl koskaa menny valmiustilaa asti silloin kun olivat kastuneet :p

9. peltiseppo

Tykkäykset:
    0
    isopropanolikylpy? mikäs se on? ja muuten, laitoin torx ruuvit ja sen virtajutun tilaukseen, tuskin puhelin vibraa tarvii toimiakseen..

10. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    No että ostaa pullon isopropanolia vaikka huoltamolta tai jostain missä myydään. Laitat astiaan niin, että puhelimen piirilevy peittyy... huom. vain piirilevy, ota näyttö ja muut pois mitkä lähtee. Pidä sielä jonkuaikaa, 10-20min. ja käännä ainakin kerran, ja anna kuivua rauhassa. Uusi toimenpide vielä kerran viikon päästä. Maholliset hapettumat lähtee ym. moskat. Erinomanen apu mulla ollut kun on veteen pudonnut puhelin joltain, niin saanu aika hyviä tuloksia. Kannattaa käydä korvapuikon, mikä se nyt onkaan, topsypuikon kanssa läpi se vielä.

11. peltiseppo

Tykkäykset:
    0
    Eli siis vain piirilevyyn tuota ainetta? Entäs kaikki pienet komponentit piirilevyssä, esim kamera ja semmoset vahingoittuuko ne? Ja minkälaisista huoltamoista sitä saa? Ja onko sitä niin hyvä hengittää, että pitääkö viedä esim varastoon (omakotitalossa kun asutaan)?

12. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Mjoo... en ole huomannu kamerassa ainakaan mitään outoa, pääasia että ylipäätään toimii koko puhelin. Sellaset mitkä pois saa, niin tietty ottaa, kolvaamaan ei tartte alkaa jos ei osaa. Voipahan sitä kannen laittaa, ei ole hyvä hengitellä, mulla on joskus karkkirasioissa tai jäätelörasiassa uitettu... tai ulos. Mun mielestä joltain ABC:lta ja isommista tavarataloistakin pitäisi löytyä, kato siitä purkin kyljestä tai kysyt myyjältä. Pari euroa maksaa litran purkki. Anna kuivua rauhasa ja heiluttele sitä välillä, tunti menee kun haihtuu. Mulla on sellanen paineilmahomma, niin joskus kun on piirien alla ollu, tulee pois moskat mukana. Jos tuntuu, niin käsittelyn voi uusia samantien. Sillä lähtee kaikki sillat ainakin komponenttien väliltä jotka voi pitää oikosulussa... saattaapi kone palautua jopa kuntoon sillä. Tarkotan vaan että pariin otteeseen, on heittäny herjaamasta mulla ainaki. Kannattaa antaa vaikeammissa tapauksissa softata uudestaan huollossa.

13. pietini

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Honor 7, Sonera/Saunalahti
    Siinä kyljessä ei sitten lue isolla että isopropanooli..., vaan joku tuotemerkki kuten Lasol, lasolissa ei tosin ole isopropanoolia vaan etanolia, mutta esimerkkinä. Pienellä tuoteselosteessa kerrotaan aineosat.

Puhtainta isopropanolia saat apteekista, noissa auto kemikaaleissa on yleensä joitain muitakin aineita joukossa.

14. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    Yleensä noissa huoltamoiden litkuissa on kaikkea soopaa joukossa, joka ei välttämättä tee hyvää luurille. Muutenkin tahtovat olla aika laimeita liuoksia.

Apteekista kannattaa tosiaan hakea pullo ehtaa isopropanolia, jos kerran projektiin ryhtyy.

15. peltiseppo

Tykkäykset:
    0
    Joo, kiitos vastauksista, osat on tilattu ja tulee ensi viikolla..

16. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    juuh onhan se näin, ei kannata kyl sekotteita ottaa, niitäkin on ja saattaa hämätä, kannattaa ottaa sitte mahollisimman puhdasta. Mä oon ostanu ja ihan hyvin on toiminu, vuosittain tuntuu vaihtuvan merkkiä ja purkkien ulkoasua välillä. Tai sitten joku liike jättää jonku pois valikoimastaan.

17. peltiseppo

Tykkäykset:
    0
    Mutta milläs nimellä sitä apteekista kysyisi, vain isopropaluouogog (mikä nimi ny olikaan :D )

18. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    isopropanoli

apteekissa litra varmaan maksaa paljon...

19. peltiseppo

Tykkäykset:
    0
    Noniin, puhelin on käynnissä ja tulee ilmoitus phone start up failed, please contact the retailer. Näyttäis ettei mitään isopropanolia tarvitse. Mutta silloin ku puhelin kastui, avasin sen ja siellä oli näytön takana jotain paperin paloja ja nyt en sitte tiedä missä ne on, nyt sitte ku valo syttyy puhelimeen näytössä, näkyy piirilevy,joten luulen että ne paperit heijasti sen valon näytölle. Mutta pitää katella niitä paperin paloja, ja sitte viedä huoltoon joku päivä.

20. peltiseppo

Tykkäykset:
    0
    Nyt löysin osan niistä "papereista" näyttöön ja nyt se tuo valoa näytölle paremmin, mutta enää tarvisi sen firmwaven toimimaan, voisiko korjaantua tolla isopropanolilla? Lasol tuulilasinpesu ainetta löysin, käviskö se?

Jaa tämä viestiketju