1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Blogi - cinse Kuntoon niin keho kuin mieli

Keskustelu osiossa 'Blogit', aloittaja cinse, 17/2/15.

1. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4550
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    Olen viimeaikojen saatossa ollut aika maassa omaan ulkonäköön ja kokoon, entisen aktiiviurheilijan vartalo on aikojen saatossa hävinnyt, tilalle on tullut läskiä ja vaivoja. On selässä, polvissa ja lonkissa. Joka paikkaa on leikattu ja tullaan tulevaisuudessa leikkaamaan. Samaan listaan laitetaan myös olkapää tulevaisuudessa. Olen tehnyt fyysistä työtä, käynyt armeijan normaalisti, liikkunut. Suurimman osan kipujen saattelemana. Olen siihen jo niin kyllästynyt. Vaaka näytti parhaimmillaan yli 130kg. Paino heitteli kuukauden aikana +-10kg. Kaikki arvot on mitattu, mitään vikaa ei ole sisäelimissä ja keuhkoissa. Pidetään se niin, tupakointi loppuu ja tilalle liikuntaa ja ruokavalio.
    Vaikka painoa on paljon, en ruumiinrakenteen takia näytä niin massiiviselta. Tällähetkellä on painoa 123kg ja tippuu pikkuhiljaa.

Oman haasteen tähän tuo mun pääsääntöinen yötyö, mutta onnistuu se silti. Blogia aloitan pitämään siitä syystä että en tahdo itseäni naurunalaiseksi, mutta luovuttamalla nyt julkisesti sen tekisin. Joten yrittänyttä ei laiteta. Joku voi jopa ehkä ottaa meikästä mallia.

Päivitän tänne päivittäin miten olen liikkunut ja syönyt. Tarkkoja grammamääriä en ala ruuasta tänne laittamaan jos ei sitä joku tahdo, voin jopa saada joltain vinkkiä oikein syömiseen. Koska se on hakusessa. Painon heitän viikon välein ja muut mitat kahden viikon välein.

Vyötärönympärys = 105cm
    Rinta = 119cm
    Lantio = 132cm
    Pohje = 50cm
    Reisi = 73cm
    Hauis = 45cm

Tavoitepainoksi olen asettanut 95kg

Tavoite tiputtaa on 1-2kg viikossa.

Omaa päätäni tuntien, tulen tuskastumaan asiaan jossain välissä.

Liikunta tänään, 15km pyörällä ja 5km kävellen. Aikoja en katsonut, mutta suhteellisen kovalla tahdilla mentiin.

Syönyt olen huonosti, tällähetkellä mennään vähähiilihydraattisella.

Aamulla söin puuroa mikä on leseistä tehty, tämä on se suurin hiilarilähde. Illemmalla söin salaattia, tomaattia, kurkkua, fetaa, tonnikalaa ja kananmunan.

Nyt meinasin iltapalaksi tehdä kiinankaalia ja jauhelihaa. Hieman tuhti iltapala, mutta ilmeisesti tässä karppaamisessa on tarkoitus näin syödäkkin.

Huomenna on sitten sali ja untipäivä. Käyn salilla pyörällä 7km suuntaasa.

gogland, akselic, Megaman ja 6 muuta tykkäävät tästä.
  2. pume

pume Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1881
    Puhelinmalli:
    Vaihtuupi kohtuu usein
    Tsemppiä! Pitäisi ottaa myös itseäni niskasta kiinni ja alkaa kuntoilemaan.

cinse tykkää tästä.
  3. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2123
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4 Black Edition
    Kuulostaa hyvältä. Tuollainen vähähiilihydraattinen ruokavalio päivällä on ihan hyvä, mutta sitten hyvän ja pitkän liikuntasuorituksen jälkeen pitää saada nopeasti hiilarit takaisin että palautuu(erilaiset juomat tai syö ruokaa jossa paljon hiilareita esim.pasta). Tuhti iltapala on vain hyväksi että saadaan proteeiinia yöksi(lihakset kasvaa myös levossa). Onnea tavoitteisiin! :)

4. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4550
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    Joo, mulla on fastin palautusjuomaa. Haasteen tosiaan tekee se että 20pv kuukaudesta oon yön hereillä. Kroppa on hiaman sekaisin.

5. kaBu

kaBu Truu Apöl Faniboi

Tykkäykset:
    1496
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 256gb Black
    Tsemppiä täältäkin, itse olen pahimmillaan painanut sen 120 kg ja olen siis 176,5 cm pitkä. Nyt painoa semmoinen 85 ja kyllä se 10 pitäisi vielä pois saada :)

Paljon muuten oot pitkä jos saa kysyä?

6. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2123
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4 Black Edition
    No on kyllä vähän paha sitten. Menee aika sekasin ruokailut ja lepo.

7. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4550
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    Ja tosiaan, mun kanssa saa tulla treenaan tai lähtee pelaan sulkkista.

Lisätään tähän vielä jotain kuntolukuja, cooper on about 2400-2500, tällä massalla melko hyvä. Penkki on varmaan oman painon tienoilla. En sitä jaksa seurata niin en tiedä tarkkaan. En siis ihan rapakunnossa ole, kyykätä voi satkulla, käy vaan selälle ikävästi.

@kaBu ooon varmaan aika tarkkaan 180cm

kaBu tykkää tästä.
  8. kaBu

kaBu Truu Apöl Faniboi

Tykkäykset:
    1496
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 256gb Black
    Okei, todennäköisesti olet suht samanlainen vartaloltaan ku mä, eli vaikka tota painoa onkin ollut niin en ikinä ole mikään täysin pallo ole ollut (no melkein) ja itsekin olen aina kumminkin ollut muuten ihan hyvässä kunnossa. Tossa ku innostuneena itteäni mittailin ni onpas mulla tikkujalat :D

9. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4550
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    Mulla on aika massiiviset :F on niissä kyllä potkuakin. Jotain tosta jääkiekosta jäi jälkeen.

10. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4550
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    Käväsin tossa vielä vetämässä parin kilsan hölkkälenkin.

11. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4550
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    Tänään syötiin taas kauralesepuuro aamusella, myöhemmin kiinankaalia, jauhelihaa ja raejuustoo.

Pyöräilyä tuli noin 19km, uintia vajaa 1km, josta toinen puolikas pelkästään käsiä käyttämällä.

Salilla vetäsin jalkatreenin, prässiä, etu ja takareidet, pohkeet. Selän takia en uskalla vielä hirveästi kyykkyjä vedellä.

12. Kaljamaha

Kaljamaha Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1171
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Alkaa jo vaikuttamaan hieman siltä että jos samaa tahtia jatkat niin se mainitsemasi tuskastuminen tulee väistämättä. Ihan kuin sinulla ei olisi varsinaisia palautumispäiviä tai ennemminkin vuorokausia oikein missään välissä. Omasta mielestäni nukkumisen aikana tapahtuva palautuminen ei riitä.
    Sitten vaan jatketaan palautumatta samanlaista treeniä, joka pidemmän päälle alkaa ja jää junnaamaan lähes paikalleen.

gogland and apek like this.
  13. apek

apek VIP

Tykkäykset:
    1055
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Joo kyllä se on hyvä pitää palautumispäivä jossain välissä, esim. pari kertaa viikkoon.

Itse lenkkeilen pääsääntöisesti ma, ke, pe ja su. Ti ja to lepoa (korkeintaan kevyttä lihaskuntoharjoitusta, tai venytyksiä). Välillä voi olla pari kolme lepo päivää välissä, jos keho sitä vaatii.

14. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4550
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    On mulla, 3pv viikosts tekemättä mitään.

15. projector

projector Ole sinä tavis hiljaa, mää oon VIP

Tykkäykset:
    1865
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    Itellä menossa nyt jakso, että käyn 2x päivässä salilla ja 10x viikossa. Viikonloput hyvitän palautimiselle, enkä ole vielä törmännyt liika väsymiseen, tosin aerobista liikuuntaa ei tule juurikaan harrastettua. Sen verran jo tunnen kehoni, että tiedän koska on hyvä himmailla ja pitää esim vähän kevyempi viikko salilla :)

16. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4672
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Sulkkis olis kyl pop, mut mitään kovin kunnollista peliä ei pysty lätkimään kun on noi entisen urheilijan polvet. Keväämmällä kun työt vähän rauhottuu nii vois kattoo. Impovaara olis tuossa työmatkan varrelöa.

17. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4550
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    Mulla on imppariin kymmenisen kilsaa. Jos siis pyörällä hurauttelee. Autolla taitaa päästä lyhyemmällä. En itekkään hirveän kovaa peliä veteleen, mutta jotain kuitenkin.

18. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4550
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    Noin niinkun äkkiseltään heitettynä, tuli pyöräiltyä kotoo töihin ja kohta takasin. Eli lepopäivä. Muutamia kilsoja siinä tulee, pienellä sykkeellä ilman ressiä.

Tänään onkin ollut niin hurja päivä että kävin ostoksilla skanssissa, siellä tuli käveltyä, huimaa. Ruokailu on jäänyt tänään pahasti taka-alalle. Parit salaatit vetäny, kera tonnikalan ja kalkkunan. Yövuorot ohi ja saapi nukkua. Illalla ois käsipäivä salilla ja sit altaaseen lillumaan + pyörämatkat about 15-20km.

Tosiaan noista lepoajoista, en treenaa kovalla sykkeellä siellä salilla kun 3 kertaa viikossa. max 4.krt. Uiminen ja pyöräily menee lähinnä normaalina liikuntana, etten ihan hiki päässä viiletä. Uiminen auttaa selkä ja lonkkavaivoihin aika paljon.

Tulihan tota tietty kovastikkin urheiltua sonera viihteen digiboxin asennuksen kanssa, läski yrittää tunkea hyllynväliin. Melkonen suoritus sekin. Varmaan tuhannen kaloria meni pärrätessä.

19. Kaljamaha

Kaljamaha Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1171
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Öö. tekemättä mitään..kyllä se nyt vähintään kannattaisi venytellä ja muuten lämmitellä, jottei jämähdä paikat lopullisesti.

20. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4550
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    Kylläpä tuota joka päivä venyttelen, taukopäivistä treenaamiseen kysyitte. En sitä juurikaan laske treeniksi. Siinä se menee joka päivä niinkuin aina tähän mennessä.

Nightuser tykkää tästä.

Jaa tämä viestiketju