1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kumpi: Sony Ericsson X10 mini pro vai HTC Desire Z ?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Camilla, 21/6/11.

1. Camilla

Tykkäykset:
    0
    Nyt kun on rankattu muut vaihtoehdot pois, niin nämä kaksi jäi jäljelle.
    Vaatimuksia siis on ollut: fyysinen qwerty, kamera jolla saa kelpokuvia ja koon puolesta se ettei olis mikään pingismaila ... niin eikä Nokialainen :)
    Puhelu- ja nettiominaisuudethan tulee kylkiäisenä ;)

Näppituntumalla Sony vie voiton paremmalla qwertyllä, HTC:ssä jotenkin nappulat kauhean "alhaalla". Niin ja näin naisena, toi x10:n pieni koko miellyttää :)

Onko kuitenkin niin että kummassakaan ei ole kamerassa zoomia ollenkaan?! Pelkkä automaattitarkennus.. on kyllä iiiso miinus.

Nyt tosiaan kaipaisin ihan käytännön vinkkejä tavalliselle pulliaiselle, kumpi olisi parempi luuri seuraavan vuoden-kahden ajaksi. Jotain muutakin kun luurikauppiaan : no kyllä mä nyt parin vuoden kokemuksella liputan tän puolesta .. ja kyllä mä sinuna odottaisin nyt jonkun aikaa, kun tästä ja tästä on ihan varmasti kohta tulossa uusi malli ..
    Juu en ajatellu ihan kauhean pitkään odotella, mulle kelpaa kyllä ihan jo olemassa olevasta mallistosta luuritin.

En ole mikään maailman näppärin näissä hommissa, jos jotain isompaa onkelmaa tulee eteen, siis kun täältäkin jotain viestiketjuja lukee, niin puolet menee kyllä ohi ja lujaa ;) että siinä mielessä koko android-homma on alkanu vähän jännittää...onko se oikeasti nin hankalaa, kun minkä kuvan täältä saa?

Niin ja jos joku muu malli tulee mieleen, niin saa tietenkin ehdottaa.

2. zubbari

zubbari

Tykkäykset:
    2
    Kokohan näissä puhelimissa on varmaan se isoin ero ja molemmissa malleissa on valmistajien oma käyttöliittymä joten näitä kannattaa käydä paikan päällä testaamassa ja tehdä siltä pohjalta valinta. Sony ericsson X10 mini proon myynti on ainakin loppumassa ja hinta on sen mukainenkin tällä hetkellä ainakin verkkokaupassa. Myöskin Zetan hinta on laskenut viime aikoina.
    Ja jos ulkonäkö asiat vaikuttaa niin sony ericsonia on saatavana punaisen värisenä...

3. Camill

Tykkäykset:
    0
    Kokoeroa on joo, mutta htc on vielä inhimillisen kokoinen.
    Kävin kyllä räpläilemässä ja molemmat siinä kohin tuntu olevan ok...
    Noista käyttöllittymäjutuista mulla kun ei ole mitään hajua .. ainoa kokemus on että kolme puhelinta peräkanaa oli soneja, ja olin tosi tyytyväinen, mutta nehän oli niitä "vanhanaikaisia".
    Molempien hinta tuntuis olevan tosiaan kohdillaan, mua vaan nyt harmittaa eniten toi kameran zoomaus, tai se ettei sitä ole :( Oon yrittäny veivata netin läpi josko löytyis joku kolmas malli mikä olis vastaava, mutta et kamerassa olis se zoomikin.

Tällä hetkellä tuntuu, että joutuu ehkä sit kuitenkin odottaan syksyyn, kunnes Sonyn mini pro tulee myyntiin. Siitähän löytyy sit nää kaikki mitä kaipaisin.
    Ja mitä ulkosiin ominaisuuksiin tulee, niin mieluiten ottasin valkosena ton Sonyn, mutta eihän sillä oikeasti loppupeleissä merkitystä....

Rivien välistä itse omia tekstejä lukien, niin Sony se sit tulee olemaan :)

4. johniemi

Tykkäykset:
    0
    Onko tuolle x10 minille muuten tulossa seuraajaa? Itse tykästyin siihen mutta pelkään että se on "vanhaa" tekniikkaa niin jäi vielä kaupan hyllylle.

5. Camill

Tykkäykset:
    0
  6. johniemi

Tykkäykset:
    0
    Korjaus: onko mini prolle seuraajaa tulossa? Tuohan on n. vuoden vanha malli jo.

7. Camill

Tykkäykset:
    0
    ?? tulossa siis on mini pro, joka on seuraaja tolle vuoden vanhalle X10 mini prolle ...

tsekkaa ylempi linkki ;)

8. johniemi

Tykkäykset:
    0
    Kiitos, nyt tajusin :) Oli nuo nimet niin lähellä toisiaan (X10 mini vs. mini pro) että ei tällainen puhelinmalleista aivan pihalla oleva oikein tajunnut ensiksi. Q3 on ilmeisesti suunniteltu julkaistavaksi, taidanpa odotella sitä sitten. Ei tässä mikään hoppu ole luuria vaihtaa.

9. Camill

Tykkäykset:
    0
    :) Mä olin kans jossain kohin ihan pihalla kun periaatteessa neljä sonya kulkee melkein samalla nimellä ..

Mulla olis kyllä tarve luurille, kun varapuhku tällä hetkellä käytössä :/ mut jos malttais tota zoomilla olevaa mini prota odotella.

10. zubbari

zubbari

Tykkäykset:
    2
    Itsekin odotan innolla tuota Mini Prota kun alkoi löytymään jo alustavia hintojakin.

11. johniemi

Tykkäykset:
    0
    Linkkiä alustaviin hintoihin?

12. gogland

gogland Mr Vip

Tykkäykset:
    2100
    Puhelinmalli:
    iphone 5S
    Tuota olen min'äkin katsellut, kunhan elokuussa ehtii markkinoille. Kaikki siinä näyttäs olevan kohdillaan paitsi akunkesto, 340 h valmiusaika pistää miettimään. Android puhelimilla akku ei tietysti kestä muutenkaan.

13. zubbari

zubbari

Tykkäykset:
    2
  14. gogland

gogland Mr Vip

Tykkäykset:
    2100
    Puhelinmalli:
    iphone 5S
  15. Ostin Nokian

Ostin Nokian

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    LG E900
  16. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Sonyn reso näyttäis olevan 320 *480. Ja mitäs sie sillä digitaali zuumilla?

17. Camill

Tykkäykset:
    0
    Ok. Kiitti, en löytäny mistään suomenkielisiltä sivuilta tätä tietoa , tai sit oon tosi oikolukenu ;)

@Dotzki: ainakin se mitä paikan päällä testasin, ei ilman zoomia oikein toimi kun lähikuvissa .. Oon aina ottanu paljon kuvia luureilla, ja tää olis se yks ominaisuus minkä toivoisin olevan kohdillaan tulevassa puhelimessa.

Jaa tämä viestiketju