1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kumpi olisi minulle parempi ratkaisu, N79 vai 5800?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja stutgart, 4/1/09.

1. stutgart

Tykkäykset:
    0
    Kumpi olisi minulle parempi ratkaisu, N79 vai 5800?

Käyttäisin kameraa jonkun verran, GPS:ää ja etenkin Sports Trackeria. Myös nettiselainta käyttäisin, joten sen pitäisi olla nopea. Tahtoisin myös pitää kirjaa kuntosalituloksista. Akun käyttöikä olisi myös tärkeä. Kumpi näistä puhelimista olisi parempi vai löytyisikö joku samassa hintaluokassa vielä parempi puhelin?

2. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    5800.

N79:ssä on paljon huonompi akkukesto, ei kosketusnäyttöä (5800 QWERTYllä on hulppea kirjoittaa) ja 5800 on halvempi.

Mutta 5800 kameran taso ei ole huippua hämärässä valaistuksessa.

3. Benkku15 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 7 Plus 256GB Jet Black
    Unohda 5800xm täysi susi koko puhelin, http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php?info_fi.php?article=SGHF480P siitä samsung touchwise irtoaa 321e hintaan joka on halvempi kuin 5800xm ja sampassa 5mpix kamera ja kosketusnäyttö joka reagoi kosketuksiin ja mukavempi kirjoittaa kun onnistuu ilman kynää :D 5800 xm joudut sillä ärsyttävällä kynällä kirjoitella...

4. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    N79 vs 5800

+ N79 on pienempi ja kevyempi
    + S60 3rd Huomattavasti laajempi ohjelmistotarjonta tällä hetkellä
    + Kamera 5 MPx ja kuvatarkkuus parempi kuin 5800
    + 20x digitaalinen zoomi, 5800 3x

- Pienempi näyttö
    - Sisäistä muistia 50 Mt kun taas 5800 81 Mt
    - Salama, 5800 löytyy kaksoiled salama

Siinä nyt jotain eroavaisuuksia.

Niin ja tietty, toisesta läytyy näpynäpy näppis ja toisessa kosketusnäyttö.

5. stutgart

Tykkäykset:
    0
    Tuosta Sampasta puuttuu WLAN ja GPS, joten sitä en harkitse.

Tuossa 5800 huolestuttaa ohjelmien sopivuus (Sports Tracker ei kai sovi siihen, tuleekohan edes tukea?) sekä jossain luki, että nettiselain olisi hidas. Esim Youtubea käyttäisin paljon. Kummassa N79 vai 5800 on parempi GPS?

6. Markkanen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 6 Plus
    Ei N79 ole huonoakunkesto, isohko akku siinä. (1200mah, 1320mah 5800).
    N79 on kevyempikin.

7. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Enpä ole itse joutunut kertaakaan käyttämään kynää tällä puhelimella. Ihan yhdellä kädelläkin onnistuu kirjoittaminen.
    Teini, joka ei osaa yhtään käyttää puhelinta, sanoo sitä täysin sudeksi. Ethän sä meinaan osaa kameroitakaan käyttää, kun nähty niin monesti, kun huippu kamerallakin olet saanut täysin epäkelpo kuvia aikaiseksi. Enpä luottaisi Benkun sanaan pätkän vertaa niillä kuvaustaidoillakin, mitä on nähty. Sulle tosiaan sopii puhelin, jota idioottikin osaa käyttää. ;)

Ja stutgartille suosittelen sitä N79:iä. Kuitenkin parempi kamera ja enemmän yhteensopivia ohjelmia.

8. Kikkopaeae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Ei 5800xm voi olla hyvä ku siin ei o Ferrari merkintää ;D

9. Benkku15 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Jep jep, digikameroita ei ole koskaan tullut käytettyä, mutta puhelimia ollur reilusti yli 50kpl niin kyllä tiedän miten niitä käytetään. Kosketusnäytöllisisä tämä 5800 on ehkä markkinoiden huonoin, muttahinta on se joka ehkä suosii tätä puhelinta. Mutta tuo näyttö ottaa oikeasti todella huonosti kosketuksia vastaan verraten: iPhone,HTC G1 Android, tuolla kun kirjoittaa teksivistiä joutuu näyttöä ihan painaan eli ei mene vain hipaisulla kuten muilla valmistajilla... Ja muutenkin koko softan rakenne on kömpelön oloinen välillä joutaa painaan 2x tai 1x mutta milloin mitäkin?todella tyhmää. Suosittelen että käyt oikeasti kaupassa ja kokeilet tuota 5800xm ja vertaat sitä vaikka f480 sampalta tai iphoneen niin huomaat että 5800xm on epäonnistunut kosketusnäyttö luuri. Tietenkään kukaan ei myönnä että on huono koska on laittanut rahat kiinni siihen... Mutta voinpi sanoa että harmittaa kun hankin N96 todella buginen, ominaisuuksia löytyy mutta tämä johtaa bugisuuteen. Keep it simple, nokian pitäisi tehdä niin kun kamera luria tehdään keskitytään vain siihen kameraan eikä tungeta kaikkea muuta paskaa sinne esim: tv mikä n96 sessa on.

10. Benkku15 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    :D ainakin meni läpi vähän aikaa :D
    Mutta Sutgart käy ihan oikeasti kokeilemassa kaupassa niin huomaat että ei siitä tule mitään, ja muutenkin jos tulee ulkokäyttöön en suosittele 5800xm.

11. Mr.Tyson Vieras

Semmonen pieni huomio, että ainakaan Touchwizissä ei todellakaan ole mikään kapasitiivinen näyttö, eli joutuu kyllä oikeen painamaan niinkun suurimmassa osassa kosketusnäytöllisistä.. Onko tolla kapasitiivisella näytöllä varustettuja luureja vielä paljon muita kun iPhonet ja G1 Android?

12. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Ota nyt huomioon, että tässä on eri tekniikalla varustettu kosketusnäyttö, kuin iLuurissa (hyvät ja huonot puolensa molemmissa). Ja olen käyttänyt iLuuria ja olen sen täällä foorumilla myöntänyt, että kosketuskäyttö sillä oli hyvä, koska pystyt käyttämään sormen "iholla" sitä näyttöä. Sehän jo vertailuissakin mainittu, että se millä tekniikalla 5800 näyttö on tehty, joutuu painamaan näyttöä, jotta ottaa kunnolla komennon vastaan. MUTTA, kun itse käytän näyttöä kynnellä, niin mulla ei ole mitään ongelmia käyttää tämän puhelimen näyttöä, kirjoittaminen, vieritys, aivan kaikki sujuu erittäin sujuvasti ja kaikki komennot menevät jämptisti perille. Itse ainakin pidän tästä ja nopeasti jopa totuin tähän kosketus tyyliin, ei ole mitään pahaa sanottavaa. Se on tottumus kysymys. Ja iLuuria en hankkisi, vaikka saisi 200€:lla kytkyttömänä. Jos sen tosiaan haluaisin, olisin sen jo hankkinut. Siitä puuttuu niin paljon ominaisuuksia, joita puhelimelta vaadin, ilman lisärämpläämistä. Eikä se ole edes hyvännäköinen MINUN mielestäni.
    Etkö vain pysty millään uskomaan, että jonkun mielestä tämä puhelin on oikeasti hyvä, hyvännäköinen ja selkeä, helppokäyttöinen ym.? Koska mulle tämä on sitä. Ja näyttää siltä, että olen saanut erittäin harvinaisen hyvän kappaleen, koska mulla on puhelin toiminut paremmin, kuin voisi toivoa, lukuun ottamatta ne bugit, jotka joka 5800:ssa on.

13. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    No ei kyllä tuossa Touchwizissä joudu juurikaan painamaan. Pelkkä sormenpään hipaisu riittää käyttämään tuota kosketusnäyttöä. Sen verran mitä pääsin 5800:sta testaamaan, niin tuossa sampassa on huomattavasti parempi tuo kosketusnäyttö...

14. Mr.Tyson Vieras

En tiedä sitten onko muuttunut jotenkin sen jälkeen kun itse moisen kapulan omistin, mutta kyllä sitä joka tapauksessa pitää hieman painaa. Ei tota 5800:stakaan millään lekalla tarvi mätkiä että ottaa komennot vastaan, ainakaan omassa yksilössä. Hyvin pienellä painalluksella ottaa eikä tarvi mitään stylusta käyttää..

15. Benkku15 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Voinhan minä uskoa että se on sinun tarpeillesi juuri se oikea :) Mutta kun noita kosketusnäytöllisiä on tullut rämpättyä sen verran niin tuo näyttö ei yllä samalle tasolle. Mutta tarkka se on kuitenkin... Bugeja löytyy joka luurista siitä ei päässe pois.... Joistakin enemmän ja joistakin vähemmän.

16. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    No sitten se on varmasti muuttunut, sillä tuossa omassani ei tarvitse kuin hipaista niin jo ottaa kosketuksen. Testasin juuri, niin hyvä että itse tunnen sormenpäässä kosketuksen kun jo luuri on sen tunnistanut. Ja mulla kuitenkin vielä suojakalvo tuossa päällä, joka heikentää kosketusta varmasti jonkin verran.

17. _nikko

_nikko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    S7
    Sports Trackeria ei ilmeisesti ainakaan vielä ole tehty tuolle 5800. Kamera on N79 parempi. Nettiselaimet löytyy molemmista ja ainakin epäilisin että nopeuseroja ei ole, tai ne ovat minimaaliset. Ainakin paperilla 5800 on parempi akkukesto valmiusajassa ja puheajassa.

Yleisesti 5800 löytyy bugeja luvattoman paljon, mutta luulisi tulevaisuudessa noiden vähenevän päivitysten myötä.

Tottakai olet lukenut foorumilta molempien puhelinten käyttökokemuksista?

Omasta mielestäni puhelimet ovat aivan erilaiset eikä niitä todellisuudessa voi kunnolla verrata keskenään.

18. stutgart

Tykkäykset:
    0
    Ajattelin, että en tuota 5800:aa osta sen bugisuuden takia. Odotan seuraavaa Nokian kosketusnäyttösukupolvea.

Entäs sitten N79. Ilmeisesti kilpailee samassa hintaluokassa N95:Den ja N82:Den kanssa. Mikä noista kannattaisi ostaa?

Jaa tämä viestiketju