1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kumpi häviää tälläisessa tapauksessa?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja nasu, 21/8/02.

  1. nasu Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    4/7/02
    Viestit:
    76
    Tykkäykset:
    0
    Suljin Radiolinjan liittymän kello 13.06 ja äskeisen soiton perusteella(15.45)liittymäni on irtisanottu(kirjattu myös koneelle) myös kello 13.06. Liittymä pelaa edelleen normaalisti ja kun mulla on PIN-koodi 1234 ja heitin SIM-kortin pihalle. äsken joku jannula otti sen ja pisti puhelimeensa.. Sai vissiin pelaamaan sen ja soittelee ihan mehuissaan nyt senssilinjoille niin kuka maksaa laskun?

    Minä en ainakaan...
     
  2. jukra Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    3066
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Jos kerran homma on mennyt operaattorin koneelle asti ja irtisanominen on muotoa "astuu voimaan heti" niin operaattori vastaa soitetuista puheluista. Siinä tapauksessa jos on vaikka sovittu että irtisanotaan ylihuomenna vastaat siihen asti liittymän käytöstä..
    Sanomattakin lienee selvää ettei ole kovin fiksua niitä SIM-kortteja kylvää, nekun eivät kasva ja ovat periaatteessa operaattorin omaisuutta.
    Itselläni ainakin on kaikki(vajaa 10kpl) SIM-kortit vanhoista liittymistäni tallella ympäri huonetta siroteltuna..
     
  3. nasu Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    4/7/02
    Viestit:
    76
    Tykkäykset:
    0
    Kiitos ja ilmaista huohotusta vaan joillekin onnelliselle!
     
  4. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Niin - mikä on irtisanomisaika? 2 viikkoa?
     
  5. jukra Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    3066
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Eikös se ole RL:llä heti(?) ellei muuta sovita. Taitaa dna:lla olla tuo 2viikkoa mutta heilläkin liittymä menee heti sulkemisen jälkeen sellaiseen kuntoon ettei sillä voi soittaa..varsinaisesti pistetään poikki vasta 2viikon päästä.
     
  6. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Liittymän irtisanomisessa menee aina hetken aikaa siitä, kun se koneelle naputellaan, joten asiakkaan ei tule missään nimessä luovuttaa korttia kenenkään muun käyttöön tai heittää sitä pois, ennenkuin liittymä on varmasti suljettu. Niin kauan kun liittymä on virallisesti sulkeutunut, sinä vastaat kustannuksista. Paras tapa irtisanoa liittymä, on soittaa siitä asiakaspalveluun. Tällöin sulkeutumisessa menee yleensä vain muutama minuutti.
     
  7. JPJ Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3292
    Tykkäykset:
    0
    Itsellä meni noin~ kuukausi sitten baarissa kännykkä hukkaan... Päissään soitin kaverin puhelimella jippiin asiakaspalveluun ja siellä kuului ruotsiksi jotain et ei oo käytössä näin myöhään... pistin puhelimen heti kiinni ja sit alkoin ajatteleen et pakko jossain on saada liittymät suljettua. No kuuntelin vastaajan loppuun ja siel sit sanottiin että soita toiseen numeroon. niinpä soitin ja sain liittymän muutamassa minuutissa kiinni. Kännykkää ei tosin löytynyt. Onneksi oli Toisessa liittymässä (=DNA) varkausvakkari!
     
  8. mirake

    Liittynyt:
    2/7/02
    Viestit:
    80
    Tykkäykset:
    0
    käsittääkseni suomalaiset operaattorit noudattavat kaikki tässä asiassa yhtenevää käytäntöä; asiakkaan vastuu liittymällä aiheutetusta laskusta lakkaa sen jälkeen, kun han on toimittanut tiedon irtisanomisesta operaattorille. mahdollinen hyvitys tapahtuneesta olisi kuitenkin tässä tapauksessa kiistanalainen, sillä liittymäkortin tarkoituksellinen viskaaminen ikkunasta on melkeinpä verrannollinen senssilinjoille soittelemiseen. myös asiakkaalla itsellään on velvollisuuksia.
     
  9. dreamy83

    Liittynyt:
    23/7/02
    Viestit:
    210
    Tykkäykset:
    0
    Lakiin kirjattu?

    Onko tämä jossain lakipykälässä, sillä esimerkiksi maksukorttien kohdalla käytäntöhän on, että kun luottoyhtiö, pankki tms. on saanut tiedon kortin katoamisesta tai sulkemisesta, on vastuu tällöin korttiyhtiöllä. Voisi kuvitella, että sam on myös puhelinoperaattoreilla.
     
  10. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Vastuu on sen jälkeen operaattorilla, kun irtisanominen on tehty asiakaspalveluun, eli kortti voidaan poistaa verkosta lähes reaaliaikaisesti. Jos liittymä kuitenkin irtisanotaan faxilla tai myymälässä, sulkeminen ei tapahdu välittömästi. Tällöin asiakkaalle pitäisikin ilmoittaa, että pidä kortti itselläsi tallella siihen saakka, kun liittymä varmasti on kiinni.
    Liittymän tilapäinen sulkeminen esim. varkaustapauksen takia on taas eri asia ja se kannattaa aina ehdottomasti tehdä asiakaspalveluun ja tällöin sulku tulee heti käytäntöön ja asiakkaan vastuu loppuu siihen.
     
  11. lemon Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1475
    Tykkäykset:
    0
    Mielestäni liittymän ilmoitettua liittymäsi suljetuksi on vastuu opertaattorin ellei operaattori ilmoita erikseen puhelunaikana viiveestä. Esim tunti tai puolenpäivää. Tällöin mielestäni vastuu on asiakkaan. Mikäli puhelin varastetaan ja tällöin ilmoitetaan on vastuu enemissä määrin operaattorin. Malliesimerkissä asiakas osoittaa toiminnallaan totaallista piittaamattomuuttaan ja mielestäni vastuu on asiakkaan, kunnes asiaskas toteaa omalla puhelimellaan liittymän olevan suljettu.

    Joten rajanveto on hivenen veteen piirrettyä ja riippuu siitä kuinka paljon asiaskas haluaa valehdella ja vääristellä asioita operaattorilleen.
     

Jaa tämä viestiketju