Kumpi häviää tälläisessa tapauksessa?

nasu

Bannattu
Bannattu tunnus
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
4.7.2002
Viestit
76
Reaktiopisteet
0
Suljin Radiolinjan liittymän kello 13.06 ja äskeisen soiton perusteella(15.45)liittymäni on irtisanottu(kirjattu myös koneelle) myös kello 13.06. Liittymä pelaa edelleen normaalisti ja kun mulla on PIN-koodi 1234 ja heitin SIM-kortin pihalle. äsken joku jannula otti sen ja pisti puhelimeensa.. Sai vissiin pelaamaan sen ja soittelee ihan mehuissaan nyt senssilinjoille niin kuka maksaa laskun?

Minä en ainakaan...
 

jukra

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
20.6.2002
Viestit
3068
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Z5
Jos kerran homma on mennyt operaattorin koneelle asti ja irtisanominen on muotoa "astuu voimaan heti" niin operaattori vastaa soitetuista puheluista. Siinä tapauksessa jos on vaikka sovittu että irtisanotaan ylihuomenna vastaat siihen asti liittymän käytöstä..
Sanomattakin lienee selvää ettei ole kovin fiksua niitä SIM-kortteja kylvää, nekun eivät kasva ja ovat periaatteessa operaattorin omaisuutta.
Itselläni ainakin on kaikki(vajaa 10kpl) SIM-kortit vanhoista liittymistäni tallella ympäri huonetta siroteltuna..
 

nasu

Bannattu
Bannattu tunnus
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
4.7.2002
Viestit
76
Reaktiopisteet
0
Kiitos ja ilmaista huohotusta vaan joillekin onnelliselle!
 

Kotkis

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
14.7.2002
Viestit
11124
Reaktiopisteet
24
Puhelinmalli
IPhone 7
Niin - mikä on irtisanomisaika? 2 viikkoa?
 

jukra

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
20.6.2002
Viestit
3068
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Z5
Kotkis sanoi:
Niin - mikä on irtisanomisaika? 2 viikkoa?

Eikös se ole RL:llä heti(?) ellei muuta sovita. Taitaa dna:lla olla tuo 2viikkoa mutta heilläkin liittymä menee heti sulkemisen jälkeen sellaiseen kuntoon ettei sillä voi soittaa..varsinaisesti pistetään poikki vasta 2viikon päästä.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
0
Reaktiopisteet
1
Liittymän irtisanomisessa menee aina hetken aikaa siitä, kun se koneelle naputellaan, joten asiakkaan ei tule missään nimessä luovuttaa korttia kenenkään muun käyttöön tai heittää sitä pois, ennenkuin liittymä on varmasti suljettu. Niin kauan kun liittymä on virallisesti sulkeutunut, sinä vastaat kustannuksista. Paras tapa irtisanoa liittymä, on soittaa siitä asiakaspalveluun. Tällöin sulkeutumisessa menee yleensä vain muutama minuutti.
 

JPJ

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
3292
Reaktiopisteet
0
Itsellä meni noin~ kuukausi sitten baarissa kännykkä hukkaan... Päissään soitin kaverin puhelimella jippiin asiakaspalveluun ja siellä kuului ruotsiksi jotain et ei oo käytössä näin myöhään... pistin puhelimen heti kiinni ja sit alkoin ajatteleen et pakko jossain on saada liittymät suljettua. No kuuntelin vastaajan loppuun ja siel sit sanottiin että soita toiseen numeroon. niinpä soitin ja sain liittymän muutamassa minuutissa kiinni. Kännykkää ei tosin löytynyt. Onneksi oli Toisessa liittymässä (=DNA) varkausvakkari!
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
2.7.2002
Viestit
80
Reaktiopisteet
0
adapter sanoi:
Liittymän irtisanomisessa menee aina hetken aikaa siitä, kun se koneelle naputellaan, joten asiakkaan ei tule missään nimessä luovuttaa korttia kenenkään muun käyttöön tai heittää sitä pois, ennenkuin liittymä on varmasti suljettu. Niin kauan kun liittymä on virallisesti sulkeutunut, sinä vastaat kustannuksista. Paras tapa irtisanoa liittymä, on soittaa siitä asiakaspalveluun. Tällöin sulkeutumisessa menee yleensä vain muutama minuutti.

käsittääkseni suomalaiset operaattorit noudattavat kaikki tässä asiassa yhtenevää käytäntöä; asiakkaan vastuu liittymällä aiheutetusta laskusta lakkaa sen jälkeen, kun han on toimittanut tiedon irtisanomisesta operaattorille. mahdollinen hyvitys tapahtuneesta olisi kuitenkin tässä tapauksessa kiistanalainen, sillä liittymäkortin tarkoituksellinen viskaaminen ikkunasta on melkeinpä verrannollinen senssilinjoille soittelemiseen. myös asiakkaalla itsellään on velvollisuuksia.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
23.7.2002
Viestit
210
Reaktiopisteet
0
Lakiin kirjattu?

Onko tämä jossain lakipykälässä, sillä esimerkiksi maksukorttien kohdalla käytäntöhän on, että kun luottoyhtiö, pankki tms. on saanut tiedon kortin katoamisesta tai sulkemisesta, on vastuu tällöin korttiyhtiöllä. Voisi kuvitella, että sam on myös puhelinoperaattoreilla.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
0
Reaktiopisteet
1
Vastuu on sen jälkeen operaattorilla, kun irtisanominen on tehty asiakaspalveluun, eli kortti voidaan poistaa verkosta lähes reaaliaikaisesti. Jos liittymä kuitenkin irtisanotaan faxilla tai myymälässä, sulkeminen ei tapahdu välittömästi. Tällöin asiakkaalle pitäisikin ilmoittaa, että pidä kortti itselläsi tallella siihen saakka, kun liittymä varmasti on kiinni.
Liittymän tilapäinen sulkeminen esim. varkaustapauksen takia on taas eri asia ja se kannattaa aina ehdottomasti tehdä asiakaspalveluun ja tällöin sulku tulee heti käytäntöön ja asiakkaan vastuu loppuu siihen.
 

lemon

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
19.6.2002
Viestit
1488
Reaktiopisteet
1
Mielestäni liittymän ilmoitettua liittymäsi suljetuksi on vastuu opertaattorin ellei operaattori ilmoita erikseen puhelunaikana viiveestä. Esim tunti tai puolenpäivää. Tällöin mielestäni vastuu on asiakkaan. Mikäli puhelin varastetaan ja tällöin ilmoitetaan on vastuu enemissä määrin operaattorin. Malliesimerkissä asiakas osoittaa toiminnallaan totaallista piittaamattomuuttaan ja mielestäni vastuu on asiakkaan, kunnes asiaskas toteaa omalla puhelimellaan liittymän olevan suljettu.

Joten rajanveto on hivenen veteen piirrettyä ja riippuu siitä kuinka paljon asiaskas haluaa valehdella ja vääristellä asioita operaattorilleen.
 
Top Bottom