1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kummassa todellakin on paremmat ominaisuudet

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja per, 12/12/02.

1. per

Tykkäykset:
    4
    Kun tällä ei ole oikein päästy kunnon väittelyyn viimeaikoina niin kysympä sinulta jolla on kokemuksia sekä SE T68i:stä että N 6310i/7650 puhelimista että mitä mieltä todella olet.
    En halua yleistä parempi logiikka nopeammat valikot BS:ää vaan rehellistä ruodintaa siitä kumpi parempi

Tässä vähän omaa listaa

SE parempia ominasuuksia

-Pienempi koko ja paino kuin noksussa
    -sähköposti toiminto ainakin yrityksen palvelinta vastaan
    -hauskempi kuin nokia sekä ulkonäöltään että päävalikolta
    -SE valikko rakenne hankkaa ainakin 6310 vanhan pystyvalikko systeemin
    -SE puhelinvalikko/ääniohjaus on parempi kuin nokian vastaava lisättäessä varsinkin olen arvostannut valikko nappulan alta löytyvää tallentammattomat uudet numerot toimintoa.
    -statusvalikko joka kertoo profiilin ja toiminta ajan jne.

Nokialaisesta jää ainoastaan parempi kuuluvuus/akkukesto (6310) ja näytön värit päällimmäisenä mieleen

2. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    6310i:stä...

Itse lisäisin vielä loistavan näpäimistön ja hyvän käteen istuvuuden. Kuulokkeen ääni on myös parempi.

IMO minulle nuo kuuluvuus ja akunkesto ovat kyllä tärkeimpiä ominaisuuksia. Itse olen ollut 6310i:hin paljon tyytyväisempi kuin T68m:ään.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Aika eriluokan laitteita vertailet.
    jos nyt väkisin haluaa verrata 7650:aa ja t68:a
    Niin en väittäisi 7650:n mailia ainakaan huonommaksi, ennemin paremmaksi.
    Käytön nopeus on mielestäni 7650:assa parempi yleisissä toiminteissa sms,email,wap jne.
    7650ssa moniajo ohjelmissa.
    7650ssa etunimi / sukunimi haku
    7650ssa Käyttöliittymä parempi.
    Näyttöä voi lukea hyvässä valaistuksessa ilman taustavaloa.
    Näyttöä voi lukea kirkkaassa auringonvalossa.
    Ennekaikkea löytyy monia hyviä ohjelmia moneen käyttöön.
    Joissa mm peruskäyttö helpottavia ominaisuuksia.
    7650ssa kalenteri parempi.
    Nopea HighSpeedData
    Kaksiaikajaksoa GPRS ylöspäin

t68ssa audiotuki BTllä
    hyvä valmiusaika.
    4 aikajaksoa GPRSllä alaspäin.

MMS ominaisuudet menee laitteissa ristiin.

4. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Milla tavalla?

Nokian MMS ominaisuuksissa on se heikkous, ettei voi lahettaa kuin yhden kuvan kerralla.

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Perus koneessa totta että SEn tiety MMS ominaisuudet ovat vähvempia, mutta toisaalta mielestäni 7650ssa mielyttävämpi käyttää, ja joissain vienti/lisäsofta toteutuksissa on mm liikkuvankuvan lähetys mahdollisuus.

6. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Asiakaspalvelun tädit ei varmaan ole koskaan kokeillut muuta kuin nokiaa, minä yritin kerran kysyä sieltä että mikä on maksimaalinen kuvien määrä soneran mms viestissä ja se oli pihalla kuin lumiukko... tietääkö muuten kukaan että kuinka monta kuvaa siinä MMS viestissä voi olla tai kuinka suuri tiedostokoko silla saa olla.

7. Hakki

Hakki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Ericssonissa on muutn hyvät MMS ominaisuudet mutta kuvista ei saa mitään selvää puhelimen näytöltä, saa arvata mitä kuvassa on.

8. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Jos haluaa selkeitä tietoja luurien paremmuudesta kannattaa jättää nämä henkilökohtaiset mieltymykset pois. Itse esim. arvostan puhelimessa kokoa , joka näkyy varmaan tuosta luurihistoriastani hyvin. Hauskempi ulkonäöltä , no tässä tapauksessa Nokia minun mielestäni.

9. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Tuo että miten kuvista saa selvää riippuu täysin kuvan laadusta, jos on hunosti tai huonossa valaistukessa otettu kuva niin voi se olla kyllä kuvaustesi mukainen, mutta jos on esim ulkona otettu kuva niin se näkyykin jo ihan hyvin.

10. per

Tykkäykset:
    4
    Ehkä missasit vähän pointtini tai en osaa kunnolla ilmaista itseäni suomen kielellä eli nimenomaan haen kokemukseen perustuvia juttuja eli en teknisiä yksityikohtia vaan kun käytät puhelinta niin mikä niissä on todella hyviä ja huonoja ominaisuuksia

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ihan unohtui itsestään selvyys, 7650ssa on kamera.
    Kemaran käyttöön otto nopeaa, vaikka vertaisi 68:iin kamera kiinni.
    7650ssa parempi ohjaintikku, tosin ei hikisillä sormilla kiva.
    Valmiustilassa voi oikeasti tarkistaa kellon, onko vastaamattomia puheluita/viestejä, ilman että tarvitsee taustavaloa sytyttää.
    tärkeä, ja lähes jokapaikassa toimiva maalaus/kopio/liitä.
    Pöytä HFllä en suurta arvoa anna, joskus tullut käytettyä.

12. Vec

Tykkäykset:
    0
    Riippuu vähän miltä kantilta katsoo. MMS teknologia ei aseta noille mitään rajoja, mutta tämän hetken terminaalit ja operaattorit kylläkin. Maksimissaan operaattorit taitaa välittää tällä hetkellä 100 kB viestejä. Tuohon määrään sitten saa lykätä kuvia niin paljon kun mahtuu.

13. Hakki

Hakki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    7650:ssä pystyy lähettämään pikku video pätkiä MMS viestinä.

14. Tuamas

Tykkäykset:
    0
    Itse pidän selkeästi enemmän Nokialaisesta.
    T68 oli käytössä n.viikon ja nyt on ollut tuo 7650 hiukan yli viikon.

Joystikki on tässä huomattavasti paremmin omaan käteeni sopiva, T68:n kanssa tuli jatkuvia virhepainalluksia.
    Minulle tärkeät toiminnot ovat mielestäni paremmin toteutettuja tässä, kuin Erkissä. Näyttö on käytännössä todella paljon parempi, kuin T68:n vastaava. Nokiassa arvostan myös aitoa moniajoa, voit mm.laittaa nettiselaimen hakemaan jotakin isompaa sivua ja samalla tehdä jotakin aivan muuta, ilman että käyttö hidastuu yms. Käyttölogiikasta ei tarvinne sanoa, tai no sanotaan että tässä nämä valikot on kuin tehty minulle.

Miinusta 7650:lle tulee hiukan hankalasta avaus-systeemistä (yhdellä kädellä joskus pieniä ongelmia) sekä koosta. Lisäksi avautuvaan näppäimistöön olisi kaivannut lisää "tunnisteita" elikkä että näppäimistö ei ole aivan tasainen.

Erkissä hyviä puolia olivat ennenkaikkea koko, muuta selkeästi parempaa en oikein löytänyt. 7650 on ollut selkeästi vakaampi, yhtään kertaa puhelin ei ole tiltannut millään tavalla, T68 tilttasi siten, että ainoastaan akkupois-hoito auttoi kohtuullisen useasti. Taustakuva valmiustilassa on Nokialaisessa selkeästi parempi, itsellä oli molemmissa perheen auton kuva taustakuvana, mutta Ericssonissa se ei erottunut kunnolla.

15. jml

Tykkäykset:
    0
  16. Driver

Tykkäykset:
    0
    7650ssä parempaa:
    -Näyttö(mm. snails näyttää ihan tietokoneen wormssilta =D)
    -Joystick (Saisi kyllä olla vahan karheampi)
    -Softat

T68i:ssä parempaa:
    -Pieni
    -Ehkä hienoin puhelin joka on markkinoilla

7650 minulla on itsellä mutta T68i on kaverilla joten siitä ei ole kauhean paljon kokemuksia.

17. energo

Tykkäykset:
    0
    Driver, helppohan omaa puhelinta on väheksyä kun siihen kyllästyy sun muuta, mutta et oo varmaan ku vaa nähny sen sun kaveris erkin.

18. rutina

rutina Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    tietääkö muuten kukaan että kuinka monta kuvaa siinä MMS viestissä voi olla tai kuinka suuri tiedostokoko silla saa olla.[/quote]

Se tiedostokoko on tällä hetkell vielä rajotettu 100:n kt

19. Filvas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 4
    lol, yleensä se on ihan toisin päin. Et oma on se paras jne... 8)

20. Driver

Tykkäykset:
    0
    Enhän mä omaa puhelintani väheksy. Kyllä minä siitä enemmän pidän kuin T68i:stä, sillä en ole tottunut SEn käyttikseen. Ja onhan 7650:ssä paljon isompi ja parempi näyttö kuin erkissä. SonyEricssoni on tosin pieni ja hieno mutta ominaisuudet merkitsevät minun kohdallani enemmän joten päädyin ostamaan 7650.

Jaa tämä viestiketju