Äänestys Kummassa kädessä pidät puhelinta, kun käytät puhelinta yhdellä kädellä?

Kummassa kädessä pidät puhelinta, kun käytät puhelinta yhdellä kädellä?

• Olen vasenkätinen, puhelin vasemmassa kädessä

Äänet: 5 6.0%
  • Olen vasenkätinen, puhelin oikeassa kädessä

Äänet: 2 2.4%
  • Olen oikeakätinen, puhelin vasemmassa kädessä

Äänet: 31 37.3%
  • Olen oikeakätinen, puhelin oikeassa kädessä

Äänet: 45 54.2%

• Äänestäjiä yhteensä
    83

JoeBlack

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
99   0   0
Reaktiopisteet
1078
Puhelinmalli
Vaihtuu
Eilisen keskustelun ja havaintojen innoittama gallup käyttäjien tottumuksista. Voidaan sitten jatkossa viitata tähän suoraan ja saadaan universaali totuus, niin ei tarvitse kenenkään mutuilla.

Kaikki varmaan käyttävät molemmin käsin mutta haetaan siis sitä kummassa kädessä luuri enemmän majailee.

Haun perusteella tämä asia on ennen eilistäkin herättänyt ajatuksia.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3069
Puhelinmalli
Nokia 8 Sirocco
Kyllähän se enemmän viihtyy vasemmassa kädessä. Ja olen siis oikeakätinen.

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
63   0   0
Reaktiopisteet
12173
Puhelinmalli
Vaihtelee
Kyllähän se enemmän viihtyy vasemmassa kädessä. Ja olen siis oikeakätinen.
Sama täällä. Oikeakätinen olen mutta luuria tulee käytettyä kyllä vasemmassa kädessä, yleensä sillä vasemmalla kädellä

Tommihg

ViiJaiPii
Palaute - 100%
33   0   1
Reaktiopisteet
2171
Puhelinmalli
Laivalippu
Oikeassa kädessä, jos pitäisin vasurissa niin siitä ei tulisi mitään.

kowardi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
139   0   0
Reaktiopisteet
5189
Puhelinmalli
lippulaiva
Oikeakätinen olen ja pidän vaihtelevasti luuria, vasemmassa että oikeassa :)

kartami

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
44   0   0
Reaktiopisteet
1654
Puhelinmalli
S9+
Oikeakätinen ja kyllä luuri viihtyy enemmän vasemmassa kädessä. Oikealla on helpompi ohjata luuria..

JoeBlack

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
99   0   0
Reaktiopisteet
1078
Puhelinmalli
Vaihtuu
Oikeakätinen ja kyllä luuri viihtyy enemmän vasemmassa kädessä. Oikealla on helpompi ohjata luuria..
Itse asiassa hain lähinnä yhden käden käyttöä kysymyksellä. Itsekin pidän vasurissa, jos molemmin käsin roplaan. Pitäisiköhän muokata kysymystä vielä...

Saakohan Modet muokattua kysymyksen otsikon

Siitähän eilen oli kyse, kun puhuttiin Applen takaisin-napista. @Infra @tonttu @amdnow

olpero

Tuntematon jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
628
Puhelinmalli
X
Silloin kun käytän yhdellä kädellä, niin aina oikeassa kourassa on luuri. Ja oikeakätinen olen. Hyvin harvoin pidän vasurissa.

kartami

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
44   0   0
Reaktiopisteet
1654
Puhelinmalli
S9+
Itse asiassa hain lähinnä yhden käden käyttöä kysymyksellä. Itsekin pidän vasurissa, jos molemmin käsin roplaan. Pitäisiköhän muokata kysymystä vielä...
Aa ok.. .Ehkä tuohon paras selventää vielä tuo. Taitaa silti mennä vasemmalla kädellä. tosin ei näitä nykyluureja yhdellä kädellä pysty oikein käyttämään

Edit. Vasemmassa se on, oikea käsi kahvikupilla.

Viimeksi muokattu:

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
63   0   0
Reaktiopisteet
12173
Puhelinmalli
Vaihtelee

Siitähän eilen oli kyse, kun puhuttiin Applen takaisin-napista. @Infra @tonttu @amdnow
Muutettu

Janza182

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
403
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S8
Kai mä virallisesti olen vasenkätinen mutta ehkä enempi sekakätinen. Eli käytän vasuria kirjottamiseen kynällä mut muuten sitä kättä mikä sattuu kohdalle :). Luuria kummallakin kädellä tilanteen mukaan

Kylläkin luuri on AINA vas. Etutaskussa mut luuri aina oikealla korvalla. Tähän syynä vasemman korvan kuurous ja pennusta asti opittu tapa pitää avaimia/kolikoita oikeassa taskussa

sataratas

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1053
Puhelinmalli
iPhone

Mutta mä en käytä puhelinta koskaan yhdellä kädellä. Olen oikeakätinen: pidän puhelinta vasemmassa kädessä ja tökin oikean käden etusormella. :)

D5GT

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3
Oikeaan toi on kotiutunut ja sillä käyttää. Vasempaan eksyy vain, jos luurit/hf ei ole käsillä ja pitää kirjoittaa jotain käsin.

Nightuser

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4416
Puhelinmalli
SmartPhone
Olen sekakäyttäjä, mutta enimmäkseen luuri vasemmassa kädessä ja vasemmassa taskussa vaikka olen oikeakätinen.

andy

Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
5471
Puhelinmalli
S9
Yllättäviä vastauksia :) Olin ihan varma, että suurin osa käyttää puhelinta sillä kädellä jossa sitä pitää - siis saman käden peukulla. Joskus tietysti toinen käsi pitää ottaa avuksi kun ruudun yläreunaa pitää kurkotella. Kirjoitaessa sitten kaksipeukalojärjestelmällä, varsinkin jos vähänkään enemmän pitää kirjoittaa.

MGM

dıʌ
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
7100
Puhelinmalli
OnePlus 6
Oikeakätisenä vasemmassa ihan siitä syystä, että kuulen vasemmalla korvalla paremmin.

Mutta tää on vähän kakspiippuinen juttu. Muuten saattaa olla kummassa vain. Jos syön, niin vasemmassa. Saatan käyttää myös oikealla kädellä. Puheluissa siis aina vasemmassa.

Ile...

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
402
Puhelinmalli
Nokia 7.1
Yleensä käytän oikeella kädellä, mut onnistuu myös vasemmalla. Syödessä tai juodessa lähinnä vasemmassa kädessä.

Nahkatukka

* V I P *
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
856
Puhelinmalli
OnePlus 6T
Oikeakätinen olen ja vasemmalla käyttelen luuria pääasiassa.

peemvee

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
263
Puhelinmalli
Lumia 640DS, iPhone SE
En äänestänyt, koska tuossa ei ollut vaihtoehtoa käytän tasapuolisesti molempia käsiä.

Olen oikeakätinen, mutta käytän luureja molemmilla käsillä. Jos joskus pitää kirjoittaa puhelun aikana niin, silloin kapula päätyy vasempaan käteen tai olkapään ja korvan väliin.Näytölle viestejä kirjoittaessa molemmat peukalot käytössä ja luuri molemmissa käsissä. Autossa voi nykyään sanella viestit, eikä tarvitse koskea koko luuriin.

Nightuser

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4416
Puhelinmalli
SmartPhone
En äänestänyt, koska tuossa ei ollut vaihtoehtoa käytän tasapuolisesti molempia käsiä.

Olen oikeakätinen, mutta käytän luureja molemmilla käsillä. Jos joskus pitää kirjoittaa puhelun aikana niin, silloin kapula päätyy vasempaan käteen tai olkapään ja korvan väliin.Näytölle viestejä kirjoittaessa molemmat peukalot käytössä ja luuri molemmissa käsissä. Autossa voi nykyään sanella viestit, eikä tarvitse koskea koko luuriin.
Kyllä tuosta sun tekstistä löytyy selkeästi vastaus että olet oikeakätinen, puhelin vasemmassa kädessä vaikka välillä molemmilla käyttäisitkin.

Top Bottom