1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kumman otan, N95 vai E90 ?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja atticus-, 28/6/07.

1. atticus-

atticus-

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    HTC Desire, Sonera
    Olen tilanteessa jossa voin täysin valita kumman puhelimen haluan seuraavaksi. Nykyään pidän N73:sta, jonka hitauteen ja tahmaamiseen olen täysin kyllästynyt. Siksi juuri pelottaa, etteivain ulkonäön yhtäläisyys ysiviitosen kanssa tuo samoja pulmia mitä 73:lla on ollut. Kommunikaattoria olen sikäli myös katsellut, että kalenteritoiminnot sekä kunnon selain olisivat tarpeen.

Kuinka puhelimissa on akkukestot käytännössä? Entäpä koko? Onko E90 todella niin iso ettei sitä pysty taskuun majoittamaan? Tämä olisi ainoa syy miksi kääntyisin 95:sen puoleen. Jos se on edes vähän nopeampi kuin nykyiseni..näppäinlukon avaaminen pahimmillaan 15sek homma.

2. N1ko

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N900, Saunalahti
    Kyllä tuo E90 nätisti taskuun sopii. Myönnettäköön että puvunhousuihin ei tahtonut kovin nätisti sopia (sopi, mutta pullotti joten käytännössä ei kehdannut pitää), mutta normifarkkujen tms taskuun menee nätisti eikä näytä siltä että kantaisit halkoa taskussa.

Akkukesto E90:ssä on itsellä ollut sitä 2-3 päivää (huom. puhelin alle viikon vanha) ja siinä on wlan-haku päällä kun olen poissa kotoa, mailien tarkastus vartin välein yms yms. päällä. GPS:ää tulee myös käytettyä ja näytöt kirkaimmillaan jne. Vanhaan 9300:een verrattuna ainakin hemmetin hyvä akunkesto, mutta tuosta E95 en tiedä.

Kalenteri+selain ovat kummassakin samat mutta tietenkin iso näyttö kommussa helpottaa selailua. Tuo selain onkin aika pätevä (ainoa sivuja joka ei tähän mennessä ole toiminut on irc-galleria joka kaataa koko selaimen). Kalenteri on _ok_, hieman tulee itse kaivattua kyllä series80:n kalenteria...

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos on puvunhousut jalassa niin silloin yleensä päällä muutakin kuin housut... Tosin povarissakin E90 aika painava, mutta jos joskus on voinut pitää 2110 taskussa, niin ei tuo alkuunkaan ongelma.

N95 on oiva kone, tosin sillä saralla löytyy muutakin tarjontaa, 6110, 6210 jne

Jos töitä aikoo tehdä niin E90, ennenkaikkea merkittävästi suurempi käyttömuisti, eli esim. selaimen avaaminen ei aiheuta muistin vapauttamista sammuttammalla muita sovelluksia. Vakio softatkin työ painottuneita, kaupanpäälle akkukapasiteettia. kamera, radio, muusiikki soitin, BT stereo tuki eivät ole este valintaan, eli ne löytyvät.

Jos N95:n muistilla ja akulla pärjää, eikä näe muutenkaan tarvetta Communicaattorille, niin sitten N95, varoiksi voi ostaa taskuun yhden vara-akun.

4. olli89

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Htc pro2 Saunalahti
    n95 surkea akun kesto on iso miinus(omistan puhelimen,ja olen testannut e90 commua,kyllä jos töitä meinaa tehä nii e90 on selvä valinta mutta jos enemmän vapaa ajan puhelinta ehtii nii sit n95
    ,n95 on symbian puhelimeksi nopea paljon nopeampi kuin esim n73..

ja sit GPS..
    Jos haet GPS navigointi puhelinta, niin valmistajalta löytyy siihen tarkoitukseen mm 6110n. ja e90kin sopii siihen hommaan paremmin kuin n95.

nyt oma valinta menisi hitusen e90 pulimen puoleen..

5. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3455
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Sen enempiä perustelemati, jos E90:n koko ja paino eivät ole rasite tai este, ehdottomasti E90.

Jaa tämä viestiketju