1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kummallisuudet operaattoreiden liittymänhallinta-sivuilla

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Bird, 24/5/06.

  1. Bird Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4230
    Tykkäykset:
    0
    Tehdään aiheesta vaan oma otsikko, kun ei nyt luontevasti kai mene minnekään muuallekaan. Eli itseäni on ainakin ihmetyttänyt pari asiaa jo pidempään, toinen koskee saldokyselyä Soneran ja toinen liittymänhallintaa Elisan oma liittymä-sivuilla.

    Tapaus 1: Kuuluukohan Soneralla esim. etuohjelmaan myös ilmainen datasiirto? Ainakin tällaista on näyttänyt jo pidempään, kun netistä saldoa tarkistaa:

    Joskus syksyllä oli tuossa liittymässä Soneran 20 megan datapaketti, mutta vaihdoin sen kyllä äkkiä pois, kun muilta operaattoreilta tuli todella paljon parempia vaihtoehtoja tarjolle. En ole viittinyt kokeilla, olisiko todella tuon verran ilmaista siirtoa jäljellä vai pistäisikö Sonera kuitenkin laskua normaalilla ryöstöhinnallaan eli 20 megasta noin 120 euroa...

    Tapaus 2: Elisan liittymänhallintaan kun kirjautuu, niin näyn omistavan kaksi ko. operaattorin liittymää. No tosiasia kuitenkin on se, että niitä on vain yksi. Joskus noin vuosi sitten oli tosin vielä kaksi, mutta irtisanoin sen toisen jo viime kesänä. Silti se vaan näkyy kummittelevan edelleen siellä. Onneksi sentään laskua ei näy keräävän...


    Lieköhän muilla kokemusta vastaavista kummallisuuksista tai jopa selitystä näille asioille?
     
  2. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Tarkista liittymän hallinnasta, onko sinulla edelleenkin Data 20 paketti liittymässäsi...
     
  3. Bird Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4230
    Tykkäykset:
    0
    Kuten avausviestissä totesin, niin olen poistanut sen Data 20-paketin jo viime vuonna. Eli ei mulla sitä ole eikä siitä näy laskuakaan kertyneen. Mutta kuitenkin näkyisi olevan kuukausimaksuun kuuluvaa tiedonsiirtoa jäljellä...
     
  4. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Ok, mikäli laskulla ei näy kk maksua. Kertooko myös sms INFO LIITTYMÄ(0,17e/viesti)->15400, ettei palvelua tosiaan ole liittymässä? Silloin on jokin virhe liittymäsi kohdalla, että näyttää data 20 paketin saldoa, vaikka sellaista ei olisikaan...
     
  5. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15136
    Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Pääseekös kukaan Soneran asiakas täällä foorumissa liittymän- ja palvelunhallinnassa Soneran ETU-osioon?
    Eli sisäänkirjautuneena yksityisille--> matkapuhelin--> sonera_etu--> ja sieltä mikä tahansa muokkausyritys, esim kohdista etuminuutit?

    Voisiko joku kokeilla....
     
  6. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Ei pääse, heittää minut ainakin jonnekin yrityspuolen tarjous/mainossivulle.
     
  7. O.J. Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9496
    Tykkäykset:
    108
    ---
     
  8. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15136
    Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Sama juttu ollut jo jonkin aikaa.....
     
  9. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15136
    Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Pääsit siis muokkaamaan siinä sivun keskellä olevia asioita?
     
  10. O.J. Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9496
    Tykkäykset:
    108
    Sorry, en pääsekään, eli sieltä tulee tämmöinen mainos.
     
  11. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15136
    Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Jep, eli samaan törmäsit sitten.

    On tää Soneran liittymän- ja palvelunhallinta suossa tarpomista.... lokakuusta 2005 lähtien nuo sivut eivät ole toimineet lainkaan edes välttävästi..... sitten vielä kehtaavat ihmetellä asiakaskatoaan...
     
  12. mk123

    Liittynyt:
    5/5/06
    Viestit:
    134
    Tykkäykset:
    0
    Palvelunhallinta -> Palvelut -> Sonera Etu-ohjelma.

    Tuolta ainakin pääsee muuttamaan Edun kohdistamista yms.
     
  13. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15136
    Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Juu, mutta kun ei pääse, ei ole päässyt piiiitkäään aikaan....

    EDIT: Laitatko linkin Palvelunhallintaan?
     
  14. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15136
    Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Kokeilitko muuttaa?
     
  15. mk123

    Liittynyt:
    5/5/06
    Viestit:
    134
    Tykkäykset:
    0
    http://www.sonera.fi/liittymanhallinta ... no joo, kutsuvatkin sitä sitten Liittymänhallinnaksi eikä Palvelunhallinnaksi. Ei näitä muista.

    Kun kirjautuu sisään niin Palveluiden alta löytyy palvelu nimeltä Sonera Etu -ohjelma. Sen kohdalta valitaan Muokkaa ja sitten voi muokata mille liittymälle niitä minuutteja laitetaan yms. Itsellä vain yksi liittymä mutta klikkailin siellä niitä asetuksia ja hyvin tuo näytti menevän eteenpäin.

    Jos ylhäältä valitsee Sonera Etu ja sieltä sivulta yrittää tehdä yhtään mitään niin minullakin heittää yritys-puolelle.

    Tulipa huomattua muuten seuraavaa: Sonera Etu -sivulla keskiosan linkit vievät sivulle http://www.sonera.fi/hallinta, joka näyttää olevan tosiaan yritys-puolen hallintasivusto. Yksityisten kohdalla oikea linkki olisi siis tuo ylempänä antamani.
     
  16. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15136
    Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Ylempi olikin hyvä vinkki ja toimi, kiitos!

    Alempi onkin se jatkuva ongelma....
     
  17. O.J. Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9496
    Tykkäykset:
    108
    Nyt siellä on seuraavaa:

    Muuta en ole kokeillut, mutta ainakin Keltaista Pörssiä pääsee lukemaan normaalisti.
     
  18. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15136
    Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Pääseekös kukaan Soneran asiakas täällä foorumissa liittymän- ja palvelunhallinnassa Soneran verkkolaskua ihmettelemään, eli:
    internet--> verkkokasku--> oma henkilötunnuksen loppuosa--> laskujen selaus?
     
  19. mk123

    Liittynyt:
    5/5/06
    Viestit:
    134
    Tykkäykset:
    0
    Ilmeisesti nimenomaan kysymys on tuosta Internet-laskusta eikä matkapuhelinlaskusta? Matkapuhelinlasku ainakin avautuu ihan ok.
     
  20. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15136
    Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Jos käytössä on koontilasku (netti+matkapuhelin), pitää avata internet-kategorian kautta.
     

Jaa tämä viestiketju