1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kummallinen panoulu-verkon ongelma (Nokia E63)

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja ER, 10/1/10.

1. ER Vieras

Kaipa tämä operaattorit on OK alue kysyä. Puhelimenani on Nokia E63 (uusin softaversio), johon olen konffannut koti-wlanissa toimivaksi selaimen ja sähköpostit (POP3 + SSL, kaksi eri sähköpostia). Kokeilin nyt Oulussa kaupungilla avointa suojaamatonta panoulu-verkkoa. Selainyhteys sillä onnistui ihan normaalisti. Sähköpostia lukiessani puhelin ilmoittaa kuitenkin, että verkkoa ei löydy vaikka se muuten yhdistettäessä löytyy helposti ja kuuluvuus on hyvä. Kokeilin sitäkin, että avasin selainyhteyden ja jätin sen auki, mutta tällöin sähköpostiohjelma ilmoitti että wlan on käytössä. Panoulun sivuilta löysin maininnan, että lähtevän sähköpostin osalta SMTP-palvelimelta on estetty portti 25, mutta mitään POP-yhteyden SSL-sulusta en löytänyt. En käytä puhelimestani nykyisellään lainkaan 3G-verkkoa, minkä vuoksi konffattuna on vain wlan ja Soneran MMS-palvelin.

Onko ideaa mistä olisi kyse? Onko tämä vain "EVO" vai jokin bugi? Tuossa kokeillessani konffasin sen panoulun ekaa kertaa yhteyksien hallinnasta, mutta olisiko luuri pitänyt bootata sen jälkeen? Nyt olen jo kotosalla joten en voi kokeilla.

2. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3461
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Sähköpostin ao lootan saapuvien asetuksista olet myös tarkistanut käytettävän yhteysosoitteen?

3. ER Vieras

No niin, sehän se oli eli EVO. Kiitos. Olin konffannut sen kotiverkon ja vaihdoin sen nyt "kysy aina".

Jaa tämä viestiketju