1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kumma vika - 6170 ei ota tekstiviestejä vastaan

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Thexder, 21/6/06.

1. Thexder

Tykkäykset:
    0
    Kaveri soitteli kettuuntuneena ja kyseli syytä, miksen ollut pitkään aikaan vastannut hänen tekstiviesteihinsä. Outo kysymys, sillä en ollut saanut häneltä tekstiviestejä pitkään aikaan. Itse asiassa huomasin etten ollut saanut keneltäkään tekstiviestiä yli kymmeneen päivään ja samalla muistin parin muunkin kaverin ihmetelleen olleensa varma, että olivat lähettäneet mulle viestin.

Niinpä sitten kokeilin ja päätin kysäistä kaveria lähettämään tekstarin, joka ei tullut koskaan perille. Soitin Tele Finlandille ja nämä kehottivat kokeilemaan SIM-korttia toisessa kännykässä, jos tekstiviestiasetukset olivat oikein. Tarkistin annetut asetukset ja ne olivat oikein. Kokeilen SIM-korttia toisessa puhelimessa ja yhtäkkiä nokialaisena alkoikin piippailla hyvin ärhäkkäästi.

Eli mikä voisi olla vikana? Puhelimellani kyllä pystyy lähettämään viestejä normaalisti, mutta mikään ei tunnu tulevan läpi. Huomasin, että olin saanut viimeisimmän tekstarin juuri ennen mökkireissua. Reissun aikana kaverini siirsi puhelimeeni pari kuvaa infrapunayhteyden kautta. Voisiko tällä olla jotain tekemistä vian kanssa? Mitään muuta säätöä puhelimen kanssa ei ole viime aikoina harrastettu.

Olisi mukava saada vika kotikonstein kuntoon, sillä suoritin juuri suuretsinnän ostokuitista, mutta tuloksetta. Takuun piikkiin ei siis taida mennä, vaikka puhelin on vasta noin 7kk vanha...

Olisin todella kiitollinen neuvoista - tilanteen kanssa alkaa pikkuhiljaa palamaan hermo ja sosiaaliset suhteet ovat koetuksella:(.

2. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Itse ongelmaan sen enempää kantaa ottamatta, takuu selviää kyllä IMEI:n perusteellakin jos/kun huoltoon sen kiikutat.

3. k Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tyhjennä nyt aluksi vaikka "Saapuneet viestit".

4. snb69

Tykkäykset:
    0
    Toimiiko puheluissa ihan normaalisti?

5. Thexder

Tykkäykset:
    0
    Heh, nyt on todella tollo olo:(.
    Aloin poistamaan viestejä ja niinhän se alkoi taas toimia. Ihme juttu sinänsä, ettei "varoittanut" viestien määrästä ennen kuin tuli stoppi. Yleensä olen aina poistanut 10-15 viestiä, kun tekstarin kuva alkaa välkkyä ruudulla. Noh, case closed joka tapausessa - kiitos vinkistä ja hyvää juhannusta:).

Jaa tämä viestiketju