1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kuka haluaa Waweja soittoääneksi puhelimeen???

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja burt, 9/10/03.

1. burt

Tykkäykset:
    16
    vastatkaa jos haluatte..katsotaan mitä voidaan tehä :) ps.midit jo vanhanaikaisia. (pieni kartoitus menossa)...!

2. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Mä voisin haluta.

3. Evangelion

Tykkäykset:
    0
    Kyllähän ne olis kova juttu

4. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    taitaahan minulla soida wavit soittoäänenä... mikä tän jutun pointti on?

5. juhilus

juhilus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K750i ja SE P800
    Juu, wavit soi soittoääninä. Aijotko pistää jonkun wav-soittoääniä tarjoavan palvelun pystyyn, vai mitä? Älä nyt kuitenkaan kuvittele tekeväsi mitään suurta omaisuutta niillä, sillä niiden teminen ihan itse on naurettavan helppoa.

6. paspau

Tykkäykset:
    0
    Niin no, olen monta kertaa lukenut että kuinka naurettavan helppoa on ottaa midi tai wavi puhelimeen suoraan netistä. Onhan se helppoa joo.
    Mutta muistakaapa se kuinka pieni marginaali te (me) ollaan jotka tosissaan tuon osaa/haluaa osata.
    Suuri osa ei osaa edes laittaa puhelimeen gprs/mms asetuksia.
    Saati sitten ottaa wavin tai midin joltain saitilta. (Niiden tekemisestä puhumattakaan.)
    Johan väritaustakuviakin saa milloin vaan mistä vaan ilmaseksi puhelimeen. Tai logon saa itse tehtyä. Mutta kun suurin osa porukasta ei osaa eikä halua ruveta asenteleen ohjelmia tietokoneseen jne...

7. remedy

remedy Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Naulan kantaan, veikkaan että "tavallinen" käyttäjä mieluummin tilaa soittoäänen puhelimeensa jostain palvelusta kun käy kikkailee itse.

8. juhilus

juhilus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K750i ja SE P800
    Niin, no sillä erolla, että esim. mp3 konvertointi midiksi on kohtuullisen vaikeat ja en ainakaan minä ole löytänyt siihen sopivaa ohjelmaa. Tästä johtuu, että midi soittoäänet on tainnut joku tehdä, eikä niitä ole suoraan alkuperäisestä konvertoitu. Esim. monet netistä löytyvät midi soittoäänet ovat IMO huomattavasti kaupallisia surkeampia. Eli paremmalla laadullaan saavat monet, jotka tietävät/osaavat ladata midejä netistä, ostamaan kaupalisia soittoääniä. Mp3 konvertointi waviksi taas on naurettavan helppoa ja onnistuu monilla ohjelmilla. Lisäksi mitään gprs-asetuksia ei välttämättä tarvitse vääntää, kun suurimpaan osaan waveja tukevista luureista voi tiedostot siirtää kaapelilla tai BT:llä. Tottakai on henkilöitä, jotka eivät omista tietokonetta tai eivät jaksa/osaa tehdä tuota ja ovat varmaan valmiita jotain pientä maksamaankin, mutta en jaksa uskoa että mitään älytöntä bisnestä siitä saa. Siis jos pyörittää jo soittoääniä myyvää sivustoa/palvelua, niin wavien ottaminen mukaan on ihan fiksua, mutta uutta pelkästään wavien kanssa pelaavaan palvelun menestykseen en jaksa uskoa.

9. sm

Tykkäykset:
    0
    Ihan sellainen välihuomio vaan, että noiden wavien myyminen eteenpäin on aika hankala juttu, ellet myy omatekemiäsi biisejä.

Eli ennen kuin luulet tienaavasi omaisuuksia niin selvitäpäs
    nuo hommat. Kannattaa vierailla teoston sivuilla myös.

Mideistäkin joutuu maksamaan teostomaksut, mutta wavien
    kanssa et selviä edes niin helpolla.

Ja sit vielä tulee sellainen pointti, että wavit ovat kooltaan sen
    verran isoja, että niiden tilaaminen kännykkään ei ole yhtä
    näppärää kuin esim. midien. Mitään massatuotetta tuosta ei
    nykyisillä verkon nopeuksilla + hinnoittelulla tule.

Tekijänoikeudet on jänskä juttu...

edit: Pointtina siis se, että samplattua musiikkia et saa myydä.
    Etkä periaatteessa edes levittää ilman lupaa.

10. paspau

Tykkäykset:
    0
    Jos myyn midejä tai waveja ja minulla on teoston kanssa sopimus niin mikään ei estä sitä onko se wavi suoraan 'oikeata' musaa.
    Nythän teosto rajoittaa nuo soittoäänet muistaakseni max. 20 sekuntiin. Eli pitempiä ei saisi esim. mideinä myydä puhelimiin. Ja wavinahan se onkin mahdotonta pakkauksen vuoksi. Tollanen 5 sek. pätkä wavia on ok, tiedoston koon puolesta. Eli ei siihen mitään biisejä mahdu vaan jotain puhetta, linnun ääntä tms...
    No pointti oli se että mitään musaa ei saa levittää ilman teoston kanssa tehtyä sopparia. Paitsi tietysti sellaista musaa/materiaalia mikä ei ole teoston alaisuudessa. Ts. jos itse teen oman sävellyksen ja levitän sitä biisiä niin ei siitä myöskään teosto mitään saa. Jos taas kuulun teostoon niin heti on maksettava teostolle siitä musan levityksestä. Ja tietty teosto taas tilittää aikanaan tekijälle korvausta tuosta biisistä.

11. Crossfade

Crossfade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En haluu... Teen mielummin ite..

Edit: Tai kyllähän sellanen wav soittari ois kiva tohon 3310:aan ;)

12. dj_pirtu

Tykkäykset:
    12
    Puhelinmalli:
    Oneplus One X
    juu itse niitä soittareita on kiva tehrä. winamp -> disk writer -> gsm 6.10 44100,8bit,mono ja biisi "soimaan" minuutiksi. ja sitten send to -> fooni. :)
    bomb the bass - megablast, aivan loistava.=)

13. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Tai trad. musaa tai sitten niin vanhaa, että ei mee teostoon enää.

14. burt

Tykkäykset:
    16
    ne wavit ja midit

kumpiakin on yhtä helppo tehä ite miksi siis maksatte niistä???julkastaan täällä kunnon ohjeet miten niitä tehään ja millä niin....?
    vai onko kuitenkin helpompi tilata valmiina? kommenttia!!!!!

koittaakaapa käyttää hakukoneita jos ette usko midien tekemiseen...ohjelma löytyy noi 5min. etsinnän jälkeen...tai ainakin ohjelman nimi ja sen jälkeen cd++ päälle ja hakuun se ja sillä selvä. :)

15. Zator

Zator

Tykkäykset:
    4
    MIkä sen ihanampaa kuin wav soittoäänet.

esim. Olet täydessä kauppakeskuksessa ja puhelimesi alkaa huutaa täyttä häkää tarzan huutoa ja 50 paria ihmistä alkaa tuijottaa sinua kun nostat luurin korvallesi. :)

16. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Onhan mulla WAV soittoäänenä. Tosin se on oma äänittämäni ja siinä on sellainen hieno huuto: "Puhelin soi, vastaa puhelimeen! Puhelin soi, vastaa puhelimeen!"

Eipä tuota kovin suurissa paikoissa kehtaa pitää, mutta kyllä se vahingossa on joskus unohtunut ostoskeskuksissa ja arvatkaa onko ihmiset kattonu kun tollanen ääni alkaa huutamaan taskusta.

17. juhilus

juhilus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K750i ja SE P800
    Re: ne wavit ja midit

No, jos on noin helppoa, niin viitsitkö kertoa minullekin sen ohjelman nimen. Olen jokusen kerran yrittänyt googlettaa ja kunnollista ohjelmaa ei tuppaa löytymään. Löytyy kyllä ohjelmia jotka konvertoivat ämpärit mideiksi, mutta niillä ei tee mitään sillä lopputulos on käsittämätöntä meteliä.

Jaa tämä viestiketju