1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kuinka voi olla mahdollista että tulevaisuudessa operaatorin

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Xenonit, 8/1/03.

1. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    alku ei kerrokkaan enää puheluiden hintaa?? Täähän on aivan syvältä!
    Sun pitää aloittaa ensiksi puhelu kysyäkseni vastaanottajan operaattoria koska se ei välttämättä olekaan Sonera vaikka kännynumeron alku on 040!

Miten Suomen laki voi hyväksy tälläisen?

Jos soitat kaverille Radiolinjasta hänen 050-alkuiseensa numeroon niin puhelut eivät välttämättä olekaan operaattorin sisäisiä tulevaisuudessa(näin esim. yöllä voisi Rl:llä tulla yllättäviä laskuja kun kuvittelee soittavansa "yölinja"-puheluita)

Operaattori riippumaton kännykkänumerohan on sitten aivan pe*seestä!!

Tämä siis ensi kesää ajetellen (heinäkuu) kun uusi numerovaihtopalvelu(eli puhelinnumerosi ei enää sidoksissa mihinkään operaattoriin) astuu voimaan

Näinhän tää homma ei voi mennä vai voiko todellakin!??

2. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    ihme jätkä ostelee jotain riisikuppeja saksasta, ja sit jaksaa valittaa joistain puhelu hinnoista. Väitätkö että nykyään et soita toisen operaattorin liittymiin? Siis mä soitan puhelimellani just sillon ku haluun ja mihin operaattoriin hyvänsä.

3. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    Kenen leipää sä syöt?
    Harvinaisen urpon tuntuinen kaveri espoolaiseksi(mistälie karannut tänne?).
    Siksi juuri mulla on varaa ostaakin "riisikulhoja" kun säästän puheluissa =).
    Se ei sua pitäis yhtään liikuttaa jos toi mua vaivaa. Soita sä kelle lystäät ja mihin aikaan lystäät.Onneksi on myös teikäläisiä jotka eivät välitä mitä puhelut maksavat. Kaikki eivät ole syntyneet kultalusikka kädessään ja joutuvat laskemaan hiukan tarkemmin kulujansa =)

4. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Just joo;)

P.S. Itse soitan silloin kun on tarvetta, operaattori kuin operaattori.

5. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    AUDI-automiehenä olisin ihan hiljaa että kenellä on arvokas rakkine allansa ;)

Ei ole kultalusikalla syötetty mutta silti olen vanhempia toki jeesannut parhaani mukaan kuten hyvin kavatetun kakaran täytyykin.

6. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6605
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Siis eikös tuo numeronvaihtopalvelu ole se että saat pitää vanhan numerosi jos vaihdat liittymää.

Eli siis vain se operaattoritunnus vaihtuu. ???

7. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    omaa leipää syön...
    mistään mä tänne oo karannu, oon siis täällä syntyny...

Ja sä nyt jotenkin vetäsit herneet nenään tost mun jutusta... Siis mun idea oli siinä et tuntuu vähän ristiriitaiselta että, samaan aikaan tääl on threadi jossa pohdit auton ostamista saksasta (autohan tunnetusti on todella tappiollinen sijoitus) ja sit hermoilet jostain ens kesän jutusta. Siis se laki pakottaa operaattorit luovuttamaan numeron asiakkaan "käyttöön", mutta mikään laki ei vaadi operaattoria ottamaan "vieraan" operaattorin numeroa.

BTW. en ole muuten syntynyt kultalusikka suussa,

8. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    Siinäpä se juju justiinsa onkin että kelle auto on huono sijoitus ja kelle ei =)..

Harvoin mä tienaan puhuessa mutta monesta ajamastani autosta kylkin =)

P.S. Saksan autoa ei sitten myyty kellekään vaan myyjä otti pois kyseisen myynti-ilmon liian suuren kysynnän takia(Näin Saksassa).
    KK kuluttua varmaan sama auto monta euroa kallimmalla rahalla myynnissä

9. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ei edes operaattorin tunnus vaihdu.

http://www.vapaalla.org/?artikkelit5

10. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Tuota, enemmän vihjasin tuossa sigussa olevaan puhelinarsenaaliin...Eipä kultalusikkaa ole täälläkään näkynyt. Enemmän velkaa, mitä käteistä, mutta tilanne on pikku hiljaa tasaantumassa.

11. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuntuu tyhmältä lukea ihmisten ajatuksia "rikkaudesta". Tähän kävisi vanha varsi "Ei ne tulot vaan ne menot" . Eli ei säästäväinen ole yhtä kuin köyhä.

Itse ainakin katon mihin liittymään soitan. Ei tuo ongelmaa yhtään ja säästääkin.

12. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Viittiskö joku joka tietää niin vittuilun sijasta vaikka kertoa jotain aiheeseen liittyvää?

13. Hakki

Hakki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Eikös toi ole jo liikaa vaadittu. :)

14. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Tästä asiasta on keskusteltu aiemminkin.

Toteutusvaihtoehtoja ikinumeroiden käyttöönottamiseen liittyen on useita.
    Esim.

1) RL Aina -tyyppinen hinnoittelu

2) Puhelun alussa kuuluva tiedote vastapuolen operaattorista

3) Puhelinnumeron "edessä" käytettävä koodi (, jolla "suodatetaan" operaattoreita)

jne.

Jokaisella vaihtoehdolla omat puolensa. Itse kannatan ykköskohtaa.

15. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tässä uudesta City-lehdestä lainaus siitä tulevasta numeroiden siirrettävyydestä:

http://www.city.fi/artikkelit/artikkeli.php3?area=ilmiot&id=889&seskey=

16. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Juu tuo onkin todella kätevää kun kiireessä pitäisi jonnekkin soitella niin ekaksi sitten lähteä tarkistamaan mikä liittymä kyseessä.. Perjaatteessa, sitähän ei voi koskaan tietää milloinka kaverin vaihtaa liittymää, joten ennen jokaista puhelua pitäisi varmistuakseen soittaa tuohon ilmaisnumeroon, ja se olisi tietysti kuten dna:n aspa, että läpi päästäkseen pitää jonottaa 20min.

17. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    ...tai ottaa liittymäkseen Aina/Vakio -tyyppisellä hinnoittelulla oleva liittymä. Niinkuin (ja tämä on edelleen ennustukseni) jatkossa tulee valtaosa liittymistä olemaan.

18. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Soitin äsken RL:n aspaan ja kysäisin Tandem Aina Yö-liittymän kohtalosta numeron siirrettävyyden jälkeen. Ei osannut tyttö sanoa asiasta vielä mitään, mutta sanoi, ettei usko liittymätyyppiä silti lakkautettavan. Uskoi vakaasti, että nämä asiat kyllä selkiintyvät kesään mennessä. Toivotaan niin.

19. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mutta jos homma menee tähän, niin missä sitten on enää todellinen kilpailu tai ainakaan asiakkaalla mahdollisuus valita omalle soittoprofiililleen edullisin liittymä/liittymät? Jos kaikilla operaattoreilla on se vakiohinta tyyliin 0,16-0,17 e/min, niin missä sen jälkeen enää hinnoissa on juurikaan eroa - varsinkin jos tekstiviestihinnoissakin erot oman ja vieraan operattorin välillä häviävät?

20. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minä soitan kaverille kun asiaa on,oli sitten vaikka mikä operaattori. Ei mun opiskelijan talouteni niistä muutamasta kuukausittaisesta extraegestä niin pahin kärsi, että pitäisi alkaa syynäämään minne soittaa. Se on sitten eri asia kun alkaa puheluita liikkumaan enemmän kuten esimerkiksi muijan kanssa soitellessa.

Kyllä se muakin vituttais ;)

Jaa tämä viestiketju