1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kuinka päivitän Otek 9000 softan esim WM6

Keskustelu osiossa 'Windows Phone', aloittaja nassesakari, 13/10/07.

1. nassesakari

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    samsung galaxy s5 mini ja BlackBerry Q10
    Olen vanhempaa ikäluokkaa ja minulle tuo lontoon murre varsinkin tälläisissä ammattisanoissa on vaikeaa. Mutta asiaan eli olen seurannut tässä foorumissa pääasiallisesti Pocket PC juttuja ja itselläni on Qtek 9000 mallinen kapula. Olisin kiinnostunut päivittämään laitetta ja tuolla foorumilla puhutaan tälläisesta toimenpiteestä. Kuinka voisin päivittää tuota kapulaani tai ainakin saada hiukan nopeutta lisää eri ohjelmien toimintaan. Kapulani takuuaika on ohitse joten nyt olisi mukava virittää laitetta. Jotain tuolla foorumilla puhutaan flashin päivittämisestä mutta minulle tuo on hebreaa varsinkin lontoon murteella esitettynä. Jos joku voisi hiukan sivistää ja kertoa suomenkielellä kuinka tuollainen operaatio suoritettaisiin olisin siitä kiitollinen.

nassesakari

2. Sompse

Tykkäykset:
    0
    Ei siihen taida tuo windows mobile 6 istua, koska laite on jo liian vanha? paremmin tietävät tarkentakoon.

Vetase sille puhelimelle hard reset ja asennat vain ne tarkeimmät ja parhaat softat mitä tarvitset niin saat sen pelaamaan nopeammin.

3. K@rtsa Vieras

4. nassesakari

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kiitos

Olen kiitollinen neuvoista ja varsinkin K@rtsalle, mielenkiintonen paikka kunhan vain saan suomenettua kaiken ymmärtävästi.

nassesakari

5. MadAri

Tykkäykset:
    8
    Suositteln tätä ROMmia!

Moi!
    Olen muutamia ROMmeja tuolta XDA-developerseilta kokeillut ja tämä on mielestäni hyvä:

New WM6PRO Business AKU 0.7 (Wifi fix update 3 ready)

Tuossa 3-versiossa on vielä muutama bugi ( jotka eivät minun käyttöä haittaa ) 4-versio pitäisi tulla 1.11 johon päivitän välittämästi, senverran hyvä on. Käytettävyys alkuperäiseen O2 Xda EXEC ( sama kuin Universal, Qtek 9000 jne..) parani aivan huimasti. ROMmissa on mukana paljon ohjelmia joita alkuperäisestä puuttuu ja jotka oikeastaan pitää asentaa jotta laitetta pystyy kunnolla päivittämään, sekä poistettu MS:n turhia ohjelmia, eli enemmän muistia käytössä ja parempia ohjelmia.

Itse odottaisin 4-versiota jos nyt olisin päivittämässä. Ainut isompi ongelma on WM6-versiossa että Video Callia ei ole saatu käyttöön, mutta itse en Videopuheluita soita joten ei ole minulle ongelma, jos videopuheluita tarvitsee täytyy toistaiseksi pysyä WM5-versiossa.

Jos ongelmia päivittämisessä niin kirjoita niin koetan auttaa.

T:MAdAri

6. nassesakari

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kiitos MadAri

New WM6PRO Business AKU 0.7 (Wifi fix update 3 ready)
    Mistähän minä tuon löytäisin?Voisitko neuvoa ja voin kyllä odottaa tuota uutta päivitystä kun vain tiedän paikan mistä sen saa.Toinen kysymys joka saattaa olla sinulle helppoa mutta kuinka tai millä softalla voin päivittää Qtekin ja vielä vistan kera.

kiitoksin nassesakari

7. K@rtsa Vieras

Rommi löytyy eka viestin lopussa
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=325466

lattaa se rar-tiedosto

Jos tuo päivitys menee yhtään samalla lailla kuin minun P-3600.ssa niin ei siihen tarvi mitään softaa laitat puhelimen bootloader tilaan ja yhdistät puhelimen usb-kaapelilla pc-lle. Aukaiset sen rar-tiedoston missä rommi on ja siellä on Rom-update-untility tiedosto ja homma lähtee eteneen.

MUTTA MAdAri voi varmaan valaista tätä hommaa tarkemmin?! tarviiko esim mitään HardSpl ajaa ensin?

8. nassesakari

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HardSpl

Mikä tuon HardSpl:n tarkoitus on tuossa päivityksessä?Kun tuohon vielä saisin vastauksen niin voisin alkaa päivittämään tuota Qtek 9000. Näkyy olevan melkoinen liuta erilaisia paketteja laitteelle jos nyt olen ymmärtänyt oikein.
    Suuri kiitos MadArille ja K@rtsalle neuvoista ja ohjeista. Vanhakin näköjään voi vielä oppia uutta ja saada hiukan laitteeseen uutta potkua.

nassesakari

9. gulassi

gulassi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Sensation, Jolla
    HardSPL:n funktio on se että jos päivitys epäonnistuu, niin pääset vielä bootloaderiin josta voit fläshätä uudelleen ja näin ollen pelastaa puhelimen.

Edit: Niin ja pääsee eroon laitteen ID:stä, jolloin voi fläshätä minkä tahansa ROMmin

10. K@rtsa Vieras

Juuri näin, ja myös ilman tätä ei voisi päivittää muuta kuin virallisia rommia. itse käytän DesCrashproof versiota ja laitan aina luurin manuaalisesti bootloader tilaan, sillä rommin tekijä on voinut laittaa jonkun toisen hardspl rommipakettiin. ja itse haluan pysytellä tässä Des.in versiossa kerta hyväksi havaittu. ja myös radiorommien vahtelu onnistuu loistavasti. jossakin tapauksissa radiorommien vaihto ei onnistu jos on olipro 1.3, pitää vaihtaa 1.2seen..

nassesakari: vanhoilla päivillä mullakin nämä salat on alkanut avautua ;)
    kyllä se vanha koira vielä temppuja osaa :-D

11. nassesakari

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    heti ongelmia

pari neuvoa tarvitsen vielä.puhutte jostain bootloader tilasta minä kun en osaa muuta kuin hard resetin tai sitten sen toisen pehmeen resetin.joten jos hiukan sivistätte minua tuossa asiassa ja sitten tuo toinen on hardspl josta puhuitte. en turkanen vieköön löydä tuota pakettia tuolta linkeistä tai sitten se meni ohi silmien. jos teillä vielä riittää aikaa antaa nuo pari neuvoa niin olisin kiitollinen. koetan heti välittömästi ladata tuon uuden softan tuohon masiinaan. tuo rom version on 1.30.77 WWE ja Radio version on 1.09.00 tämä aparaatti on M-Technologyn putiikista hankittu. eli onkohan noi jotenkin lukittu kun tuolta on tullut hankittua.

nassesakari

12. K@rtsa Vieras

Tuossa ohjeita http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=HTC_Universal
    Ilmeisesti hardspl.iä ei saat tähän kyseiseen laiteeseen vaan se kulkee toisella
    nimellä se tiedosto, mitä nyt äkkiseltää Universalin threadistä katselin tuolta
    xda-developersin sivuilta. Tuskin laiteesi on lukittu jos vaan toimii kaikilla sim korteilla niin ei ole lukittu. tuossa yllä mainitussa linkissä on ohje miten luurin saa bootloader tilaan, (esim mulla p-3600 on että pitää painaa virta nappia plus kamera nappia samaan aikaan ja sitten tökätä kynällä reset nappia)

Yritän tässä illan mittaan perehtyä asiaan
    työt haittaa harrastuksia :)

13. gulassi

gulassi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Sensation, Jolla
    Universal (eli Qtek 9000) menee bootloaderiin kun painaa taustavalon säätö sekä virta -nappia yhtä aikaa ja resetoi laitteen styluksella
    http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=Universal_Resets

Flash tapahtuu lyhyesti näin:

1. Lataa http://vidmes.com/Uni/Radios/UniversalRUU.zip ja pura kansioon

2. Lataa haluamasi firmware ja pura siitä nk.nbf (sisältää itse käyttiksen) ja ms_.nbf (extended rom, kaikissa firmwareissa ei ole tätä). Lisäksi voit halutessasi päivittää radion. Se on radio_.nbf

3. Siirry bootloaderiin ja kytke puhelin USB-piuhalla koneeseen

4. Aja ROMUpgradeUt.exe ja seuraa ohjeita/ naputtele nextiä

Näillä ohjeilla pitäisi onnistua. En kuitenkaan mene takuuseen. Kannattaa lukea noita xda-developersin ohjeita: http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=Uni_ROM_Upgrade

14. nassesakari

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    ei oikein onnistu

olenpa tässä hiestä märkä kun on ollut jännitystä tälle illalle ihan tarpeeksi perskules. muutaman kerran olen kokeillut ja hakenut vaikka mitä lie pakettia mutta jostain kumman syystä kun bootloaderin jälkeen liitän laitteen usbikaapeliin alkaa kumma hoilotus koneelta eli ei löydä usb-ajureita vaan on pois käytöstä. pistin viruksentorjunnat ja palomuurit pois mutta ei löydä ilmoittaa vaan laitehallinnassa että tuntematon laite. no olen istunut muutaman tunnin kuin munkki uskollisesti ja koettanut ja katsellut enimmäkseen kuvaruutua ja miettinyt että perskeles kun ei tapahdu mitään. mutta ei tässä hätää ihan mukavaa on ollut viettää näinkin aikaa ja ehkä se päivitys vielä onnistuu kun se kerran muillakin on sujunut mutta ei vielä tänään. kiitos teille gulassi ja k@rtsa että olette jaksaneet neuvoa. se on todella minulle ollut tärkeätä ja niinkuin sanoin jos ei tänään niin ehkä huomenna.

nassesakari

15. K@rtsa Vieras

Muista muuten ottaa muistikortti pois laiteesta!!Olen noilta forumeilata jostai lukenut että rom päivitys on tyhjentänyt muistikortin, ittellä on joitakin käytössä olevia cab tiedostoja hävinnyt kortilta kun on jäänyt epähuomiossa paikalleen ohjeissa luki myös että Sim kortti pois mutta en tiedä kyllä miksi? Tuli muuten mieleen että onko sulla Activ sync ohjelma koneella? Noissa ohjeissa puhuttiin jotakin tästä ohjelmasta, anyway harmi kun en voi olla enemmän avuksi kun on vähän vaikeaa neuvoa kun itellä on ihan eri laite

tässä uusin versio http://www.qtek.fi/tuotetuki.html

Onko muuten Vista vai XP sulla??

16. nassesakari

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    molemmat

vistan kautta ei minkäänlaista päivitystä saanut aikaiseksi mutta xp:n kautta sitten lähti jotain mutta pysähtyi siihen tuntematon laite juttuu.Noh täytyy tuossa kokeilla vielä muutaman kerran eri tavalla ja koettaa löytää se punanen lanka.

nassesakari

17. K@rtsa Vieras

vaikka tuli se tuntematon laite niin kokeilitko heti perään uudestaan päivitystä? alussa oli myös mulla noita unown device error tekstiä mutta kokeilin heti perään uudestaan ja homma alkoi toimimaan

eli tuliko texti Unknown Device?

18. gulassi

gulassi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Sensation, Jolla
    Ilmeisesti tuohon tunnistamaton laite ongelmaan auttaa kun nykii muisti ja sim -kortit irti puhelimesta. Kannattaa myös kokeilla estää USB-yhteydet activesyncin yhteysasetuksista

Tosiaan on kyllä hankala neuvoa sinällään, kun itselläkin on vaan tuo Trinity. Mutta luulisi noilla xda-developersin ohjeilla onnistuvan.

19. nassesakari

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    tuntematon laite

juu tuonna alalaitaa oikealle tuli ilmoitus että tuntematon laite ja sitä ei voi kytkeä tai jotain sinnepäin että laite on vikatilassa. en sitten juuri silloin kokeillut tai en uskaltanut kun pelkäsin että pistän koko laitteen sekasin. boottasin xp:n ja suoritin pehmeän resestin qtekille ja homma pelitti. siihen se jäi sitten kun rupesin jälestään ajuria siihen usbiin. joka usbiväylässä ilmoitti saman homman mutta en silloin kyllä hoksannut ajaa kun qtek oli normaalitilassa active synciä. mutta onkohan sillä merkitystä.noh täytyy kokeilla vielä uudestaan ja taitaa olla parasta tehdä varmuuskopio tuosta laitteesta olen urheillut ilman backupia. mutta kun innostuin niin unohdin siinä tohinassa.millähän sen varmuuskopion saisi otettua tuosta laitteesta niin että se kirjoittaisi koko laitteen jutskat vaikka kovolle jemmaan jos sitä vaikka mokais niin sais palautettua vanhat asetukset yms laitteelle takasin.

nassesakari

20. nassesakari

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    tuo upgrade

tuo gulassin ohje vei minut pisimmälle tähän asti eli se upgradepaketti ja sinne tuo versio jonka haluan qtekiin meni pisimmälle. tuo toinen paketti pysähtyi aina erroriin vaikka kyllä lähti meneen mutta sekin on varmasti minun virheitä eli innostuin varmasti liikaa ja tohinassa unohtu jotain. uskon että se menee vielä kunhan istun ajattelemaan hiukan että mitä jäi tekemättä. vanhakin innostuu näköjään liikaa kun pääsee koettaan tuollaisia juttuja. täytyy vaan hillitä ja tehdä nuo backupit niin voipi palata aina takasin. pirskatin eteviä te olette aivan vetää kateeksi kun löydätte nuo keinot ja konstit. minä olen kyllä vakuuttunut että vielä kojeessa tärähtää tuo VM6 jahka aikani sählään. sen verran otin selvää että tässä qtekin 9000 kyllä riittää kapasiteettia. soitin tuonne firmaan mistä ostin tuon laitteen, kyselin tuota takuu-asiaa ja piti paikkansa että se on jo mennyt umpeen. no kuitenkin siellä sen verran sanoivat ja yrittivät myydä mulle päivitystä mutta sanoin kokeilevani muuta tietä. heitä myös kiinnosti kovasti jotta mistä sellaista apua saa jolla saan päivitettyä laitteen. sanoin vain että kyllä tuolta verkosta apu löytyy. toinen jota olen kaivannut tähän laitteeseen on fax-toiminto mutta sitä ei tunnu löytyvän. ilmeisesti jotenkin portit lukittu tuossa raudassa ja softa on jumissa sen takia.
    itse olisin kyllä tarvinnut faxia monta kertaa ja sen takia joudun nokian 9300 kapulaa käyttämään. muuten tuo qtek on lähes täydellinen mihin olen törmännyt. minulla oli myös hp 6915 käytössä mutta en pitänyt siitä näytön pienuuden takia. No tulipa tässä pulistua taas ja eiku kokeilemaan

nassesakari

Jaa tämä viestiketju