1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kuinka monella saldoraja?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja zonem, 1/4/03.

1. zonem

zonem Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kuinka monelta ko. toiminto liittymästään löytyy?
    Ja paljonko se raja teillä siinä on, itselläni ei sitä ole.
    Haulla en löytänyt vielä yhtäkään aihetta tästä, joten kysytäänpä nyt.

2. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Ei ole, eikä tule...

3. topiz

Tykkäykset:
    1
    Ei ole, ei tule, melkein kaikilla kavereilla tosin on.

4. rewcast

Tykkäykset:
    0
    Ei ole eikä tule.
    Sääliksi käy kun joskus kuulee et "ei voi soittaa ku saldo aukee vast kolmen viikon pääst" ;)

5. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ei ole eikä tule.

Jos on saldoraja, niin silloinhan liittymä ei toimi ulkomailla (vai muistanko väärin)?

6. topiz

Tykkäykset:
    1
    Pl. Telia, joka tosin ei sisällytä saldorajaan puhelimen käyttöä ulkomailla.

7. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei ole. Jos joku ei itse pysty rajoittamaan soitteluaan, ei hänellä edes saisi/tarvitsisi olla puhelinta.

8. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minulta löytyy sellanen kun en itse maksa laskui ja sen on 20 euroa...

9. rewcast

Tykkäykset:
    0
    Eihän gerpsiäkään voi käyttää jos on saldoraja?
    Tälläistä oon ainakin kuullut, voi toki olla mutua.

10. Ville Korhonen

Tykkäykset:
    0
    Vielä n. vuosi sitten oli 20e, mutta vanhemmat (jotka maksavat laskut) tulivat luottavaisiksi laskun summan suhteen ja poistivat. (Eivätkä ole tietääkseni katuneet päätöstä ;)

Soneralla ei ainakaan voi

11. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    ei ole, eikä tule. eikä ole kuin muutamalla kaverillakin...

12. Sir Hector

Tykkäykset:
    0
    Ei ole, eikä ole tarvettakaan. Osaan itse hallita laskuni suuruutta. Yhdyn djj:n mielipiteeseen siitä, että niillä, jotka eivät osaa säännöstellä soitteluaan/tekstailuaan, ei tarvitsisi olla kännykkää. Minullakin on muutama tuttava, jotka heti saldonsa avauduttua kuluttavat muutaman päivän aikan saldonsa umpeen ja valittelevat lopun laskutuskautta, että kun saldo on niin pieni ja kuluu heti umpeen. Näillä henkilöillä saldoraja on todella tarpeen, kun ei heillä itsellään ole minkäänlaista taitoa hallita puhelimen käyttöään eikä ole ymmärrystä raha-asioista.

Enkä todellakaan sano, että kaikki saldorajalliset olisivat tällaisia. Vain jotkut ovat.

13. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kun on itse aina maksanut laskunsa, niin mitään saldorajoja ei luonnollisesti ole koskaan ollut eikä tulekaan. :) Jotain palvelunumeroestoja taitaa kyllä olla; nekin ihan vain senkin takia, että jos joskus kävisi niin, että kännykkä katoaisi eikä liittymää huomaisi ihan heti sulkea.

14. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Ei aikuinen täyspäinen ihminen saldorajoja tarvitse. Eikä pitäis mielestäni kenenkään, joka kännykkää käyttää, tarvita. Nykyaikana kun on sen saldon kehittymisen seurantakin tehty niin helpoksi.
    Saldorajaa parempi tapa kakaroidenkin kännykän käytön valvonnassa olisi mielestäni se, että vanhemmat sanovat maksavansa liittymän käytön tiettyyn rajaan asti (esim. 20 eur) ja lapsi maksaa itse loput. Ja sitten sitä saldon kehittymistä seurataan - vanhemmatkin voisivat hyvin olla sen verran kiinnostuneita jälkeläistensä elämästä että seuraavat laskun kehittymistä kuukauden mittaan - ainakin aluksi. Ja seuraamalla itse oppii lapsikin rahan arvoa ja priorisoi käyttöään. Jäis nää "mullon saldo loppu ja kolme viikkoo viel jäljellä..." -tyypit, joista vääjäämättä tulee myöhemmin "emmä voi luottokorttia ottaa kun ei mulla oo varaa maksaa sillä tehtyjä laskuja" -tyyppejä, kehittymättä.

Edit: selvennetty tekstiä (toivottavasti)

15. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Niin kauan kun itse maksan laskuni, niin pitkään aikaan minulle ei sitä tule. Jos ei ole lompakossa painetta maksaa puh.laskua, niin sitten pitää olla puhumatta, ei se aikuiselle niin vaikeaa ole...

16. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Ei ole eikä ole koskaan ollutkaan vaikka porukat on joskus kauan sitten laskun maksanutkin. Toki, olen siirtynyt omavara talouteen jo ajat sitten.
    Soittelen minkä soittelen ja lasku on niin iso kuin on, turhaa tuota nyt vatvoa. Viimeksi se oli 8e ja sitä edelliskerralla 50e - heittoa siis on jonkin verran. Vituttaisi vain jos raja olisi ja kun se napsahtaa päälle niin siinäs sitten istut sormi p*rs**ssä ja olet soittelematta.

17. Ewert Oktan

Ewert Oktan Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    113
    Ei ole ollut, ei ole eikä tule olemaankaan.

Eniten ottaa päähän nämä, jotka soittavat saldonsa täyteen kahdessa päivässä ja sitten seuraavat 28 päivää mussuttavat etten mä voi soittaa, kun mulla on saldo täys. Jotkut jättävät muutaman minuutin saldoa jäljelle, jotta voivat soittaa "tärkeitä" puheluita ja minun sitten pitäisi lainata puhelinta muihin soittoihin. Ja sitten ne, jotka soittavat satatuhattamiljoonaa häläriä siinä toivossa, että soittaisin takaisin, ettei heidän saldo kuluisi.

18. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Ei ole eikä tule. Viihde ja hyötynumero estot taitaa olla, mutta nekin sen takia että lasku ei nouse suureksi jos puhelin häviää. Itselläni ei ole tarvette soittaa ko. numeroihin. Mun mielestä kans niille jotka soittavat saldon täyteen vaikka 2vkossa niin pitäisi ottaa puhelin pois, koske ne eivät osaa sitä käyttää.

Kun on saldoraja maksaa siitä, että laskun summa ei pääse ylittymään määrättyä summaa. Myös maksaa samalla kuukausimaksua että puhelimella voi soittaa. Eli maksat kuukausimaksua siitä, että saat soittaa puhelimella ja samalla maksat siitä, että sä et voikkaan soittaa sillä. Eli maksat samaan aikaan siitä että saat soittaa ja siitä että et saa soitta järjetöntä eikö??

*anteeksi kömpelö ilmaisuni*

19. T315

Tykkäykset:
    0
    Ei ole ollut, ei ole, eikä tule. Laskut pysyy kurissa muutenkin...

20. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Ei oo, ei tuu. Tunnen tasan yhden ihmisen (kohta 19v täyttävä), jolla saldoraja on.

Jaa tämä viestiketju