1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kuinka monella P800 tekstiviestinlähetys ongelma ...

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Arde, 18/8/04.

1. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    ... ja lisäksi onko ongelma VAIN vanhemmissa malleissa vai molemmissa, onko kellään korjaantunut ja miten? Tämä lähinnä siksi että olen laittamassa puhelinta huoltoon asian takia kun kävin jo softatkin päivittämässä eikä vika korjaantunut!

2. rutina

rutina Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Jos kertoisit meille millaisesta ongelmasta on kyse? Itsellä aina välillä puhelin kaatuu kesken viestin kirjoituksen, eikä viesti tietenkään jää muistiin..

3. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    No joo, kuvittelin ongelmaa yleiseksi kun täälläkin siitä on puhuttu ja Esato.com sivuilla oli myös keskustelua asiasta, homma menee siis näin:
    vastaan tai kirjoitan uuden viestin ja lähetysnapin painamisen jälkeen ei tapahdu mitään, monta kertaa yrittäessä tulee ilmoitus "muisti ei riitä", tietoa ei ole loppuuko muisti - en usko. Viestin tallennus onnistuu näköjään ja bootin jälkeen voi näppärästi liittää tekstin kun lähettää, joka nyt kyllä lähtee.

4. juhilus

juhilus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K750i ja SE P800
    On tuo joskus tapahtunut. Ehkä noin 2-3 kertaa koko sen ajan kun olen omistanut P800, eli reilun vuoden. Asiasta on muistaakseni keskusteltu aikaisemminkin P800 käyttökokemus ketjussa. Kertaakaan taas ei ole kaatunut kesken viestin kirjoituksen.

5. rutina

rutina Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Ymmärrän.. Sama vika täälläkin välillä.. Päivitin luurin viime viikolla, eikä sen jälkeen ole ilmennyt ongelmia, tosin en ole nyt pahemmin viestejä kirjoitellutkaan..

6. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    No onko teillä vanhoja vai uusi malleja puhelimet ja onko hommaan mitään korjausta kukaan osannut ehdottaa?

7. juhilus

juhilus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K750i ja SE P800
    Meikäläisen P800 on ostettu uutena toukokuussa 2003 ja en ole sen jälkeen edes softaa päivittänyt, sillä stabiili on ollut. Syvästi ihmettelen, jos sinulla tuo ongelma esintyy uusimmalla softallakin usein, kun ei tosiaankaan ole itsellä tapahtunut juuri koskaan. Olisikohan syynä kenties joku asentamasi ohjelma?

8. rutina

rutina Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Itse olen ostanut puhelimen 2002 jouluna, eli heti, kun se tuli markkinoille.. Eli siis on tätä Ruotsissa valmistettua "esierää".. Olen päivitellyt nyt jo pariin kertaan sitä samaa uusinta softaa tähän ja aina se vika vain jostain ilmestyy, eikä kokoajan jaksa käydä päivittämässä, kun tuota hintaakin pienelle operaatiolle kertyy se 10€..:( Korjausta en tiedä, eipä kai sille mitään voi, heitä P800: lla vesilintua ja osta P900..:)

9. anon

Tykkäykset:
    1
    Ostin kanssa puhelimeni 2002 joulukuussa, oli lähes tulkoon samanlainen ongelma: eli toisinaan kun kirjoitin tekstiviestiä käsialantunnistuksella ja puhelin jämähti. Viimeisimmän softauksen jälkeen ongelmaa ei ole esiintynyt, softasin joskus viime tammikuussa. En sitten tiedä onko edes uusia softaversioita tullut ulos.

Anyway, älä sitä P800:stasi minnekään heitä, voin ottaa sen vastaan. Maksaa jopa postikulut.

10. rutina

rutina Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Ei, uusin softa on juuri jostain tammikuulta..

En minä sitä vielä heitä, mutta heti, kun A1000 tulee myyntiin se on menoa P800: lle..:)

11. anon

Tykkäykset:
    1
    Ok.. Voit minulle antaa P800:si jos vain haluat. ;)

12. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Vielä tosta uuden ja vanhan mallin erosta, onko uusissa juuri se jämäkämmäksi tehty tatakansi niillä rivoilla, mulla ei niitä ole?

13. rutina

rutina Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    On ja kuori on kai muutenkin "jämäkämpi" eli ei ilmeisesti nitise niin paljon. Tuon takakuoren kyllä vaihtoivat minulla takuuseen, kun vain valitti, että se heiluu..:)

14. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Nyt paan ton P800 huoltoon ja toivon että vika korjaantuu, tekstiviesti ongelma näköjään ilmaantuu silloin kun lähettäjän nimi ei näy vaan näyttää pelkän numeron, samasta numerosta lähettetty aiempi viesti voi kyllä näkyä nimellä vaikka alapuolella?!
    Onko homma nyt niin että ne joilla ongelma esiintyy ovat vanhempia "made in Sweden" puhelimia ja uudemmat ..... missä valmistettuja?

15. rutina

rutina Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Ranskassa.. Ja siis minulla on Made in Sweden..

16. Laza

Tykkäykset:
    2
    Tuo vika korjattiin mielestäni jo viime keväällä, eikä ainakaan itselläni ole tuota ilmoitusta päivityksen jälkeen tullut. Mikä softaversio sulla on? Oma on R2A16 (organiser) ja R2D (phone)

17. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    En nyt muista mutta puhelimessa oli jo R2F mutta en voi tarkistaa, on huollossa. Jotenkin vaan tuntuu että uusissa P800 malleissa ei vikaa esiinny?
    Siis korjattiin jo keväällä? Olivatko oikein todenneet vian kun eivät SE helpissäkään asiaa tienneet?

18. Jeje2

Jeje2

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lumia 930
    Ei ole ollut lähettämisen kanssa ongelmia.

Tosin, kuten Haisuli mainitsi, kaatuu kone joskus viestejä kirjoittaessa.

19. Zache

Tykkäykset:
    0
    Minulla on nyt viimeisen kahden viikon aikana ilmennyt kolmasti tuo ongelma ettei puhelin lähetä tekstiviestiä... boottaaminen ei siihen auta. Ensimmäisellä kerralla puhelimen lataaminen auttoi tuohon, toisesta en muista ja nyt puhelin on taas siinä tilassa että se ei lähetä viestiä. Katson että josko puhelimen lataaminen auttaisi siihen taas. Mutta tosiaan 1.5v on tekstiviestin lähetys toiminut hyvin, mutta nytten on alkanut vittuilemaan.

Onkos kenelläkään arvausta mistä tuo johtuu, itse olisin arvannut että se olisi johtunut puhelimen muistin korruptoitumisesta ja formatointi auttaisi. Mutta jos se kerran on yleisempikin niin siinä voi olla muutakin takana.

20. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Niinpä, odottelen omaa P800:sta huollosta ja toivon TODELLA että ovat saaneet vian korjattua mutta epäilen että ovat antaneet valohoitoa ja paperissa lukee "vikaa ei havaittu, puhelin tarkistettu ja päivitetty" mutta sitten laitankin sen takaisin! BTW jos vika on softassa onko päivitys jatkossa ilmainen?

Jaa tämä viestiketju