1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

kuinka kuvat tietokoneelle helpoiten?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja bobi, 30/6/05.

1. bobi

Tykkäykset:
    0
    Heps!

Eli mikä on helpoin tapa siirtää kuvat kamerasta tietokoneelle? Olen hankkimassa uutta puhelinta ja ajattelin kysellä vähän mitä ominaisuuksia alan hakemaan.

Olen katsellut noita bluetooth-puhelimia, mutta sopivaa ei tunnu löytyvän. Infrapunat ja muut sitten ovatkin minulle hepreaa. Langaton siirto olisi kuitenkin aika kova juttu. Voi ehdottaa myös suoraan jotain tiettyä luuria, jos siltä tuntuu.

2. tonyyq Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone
    Helpoin on muistikortti puhelimesta muistikortin lukijaan. Yksi on, että bluetoothilla kännykästä bluetooth dongleen joka välittää sen tietokoneen kovalevy muistiin.

3. Bustis

Tykkäykset:
    0
    BT:n vauhti ei ehkä päätä huimaa, mutta kätevyydessä hakee vertaistaan. Nokian PC-Suiten kun laittaa säilömään kuvat automaattisesti, niin se alkaa siirtää niitä aina taustalla, kun puhelimen tuo lähelle tai laskee pöydälle.

4. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Joo, bt on ehdottomasti kätevin. Ruksin puhelimesta vaan kuvat (select all) ja sitten send.

5. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ite tykkään ehdottomasti enemmän muistikorteista.

ja vielä siten ettei mitenkään täydy puhelinta sammutella kun sen sielt pois ottaa..nopeampi ja yhtä kätevä tapa kuin bt...ehkä nopeampi ku ei puhelimen valikois tartte seikkailla...samal saa vaik mp3:t nopeesti sinne

6. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    vanhemmissa puhelimissa pitää. mut itekin tykkään eniten muistikorteista, ei tartte pahemmin mitään ajureita eikä softia et voi siirtää. paitsi kameran/muistikortinlukijan.

7. bobi

Tykkäykset:
    0
    kyllä mulla varmaan olisi sitten kätevin tuo bluetooth. Onkos siinä olemassa jotain "suosikki" mallia tai merkkiä? Siis jotain joka on hyväksi havaittu.

8. tonyyq Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone
    Noi Belkinin Donglet on hyviä.

9. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    macilla sisäänrakennettu bt ja softat itse käyttöjärjestelmässä. Drag&drop menetelmällä saa tavarat puhelimeen ja puhelimesta lähetä, niin kone ottaa automaattisesti vastaan.

10. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    Itse ostin Verkkokauppa.comin Prodigi-merkkisen donglen. Mukana tulee Blue Soleil-ohjelmisto, jolla on hoitunu nätisti drag&dropilla tavaran siirtely K750i:stä sekä V547:sta. Hintakin on suht mukava 17.90.

11. IceDice

IceDice Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire
    Jeh, BT hakee helppoudessaan vertaistaan. Tällä viikolla hommasin tälläsen bluutuutin ~40e hintaan.
    Mutta suurempiin siirtelyihin se on vähän hidas, joten joku tuollainen muistikorttilukia on ihan kätevä sydeemi. Itselläni läppäristä löytyy 4in1 integroitu lukija.

12. bobi

Tykkäykset:
    0
    Nyt tuli vastaan infrapuna.

eli miten toimii vai toimiiko ollenkaan? Jos tuohon tiedon siirtoon päätyisin niin olisi aika lailla enemmän puhelimia mistä valita (etenkin siellä halvemmassa päässä). Nopeus ei ole minulle niin justiina, pääasia että ei tarvitsisi minkään piuhan kanssa taistella. Infrapuna adaptereita usb:hen näyttäisi olevan kaupan aika edulliseen hintaan (n. 15€)

13. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    jos bt:Tä ei ole niin ehdottomasti helpompi on kaapeli kuin infra.

infra on niin tarkka siitä suuntauksesta ja muutenkin kokemuksieni mukaan selvästi epävarmempi kuin kaapeli.

kaapeli usb:n vaan ja toinen pää puhelimeen niin taatusti toimii

14. tonyyq Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone
    Joo infrapuna on huono

15. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No ei se ihan huono oo, hidas ja käytettävyydessä on puutteita. Mut jos ei oo parempaakaan tarjolla niin kai sekin käy ;)

16. bobi

Tykkäykset:
    0
    hmm, jos on läppäri pöydällä ja siinä usbissa infrapuna niin eikös se homma sillä hoidu?

17. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Joo kylhän se.

Jaa tämä viestiketju