1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kosketusnäyttöpuhelin näillä kriteereillä?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja LuuMet, 2/7/09.

1. LuuMet

Tykkäykset:
    0
    Mietin uuden puhelimen ostoa, mutta en sen paremmin ymmärrä noista puhelinvalmistajien sivuilla olevista teknisistä selityksistä, että mikä olisi minun käyttööni sopivin puhelin.

Kriteereitä:
    - helppo nettisurffailuun: esim. sähköposti, facebook, laskujen maksu, uutisten lukeminen
    - qwerty-näppäimistö, jotta voisi kirjoittaa helpommin sähköposteja yms
    - iso näyttö
    - mielellään kosketusnäyttö
    - suht tarkka kamera (3-5 megapikseliä minimi)
    - navigaattori (missä puhelimessa olisi paras ja helppokäyttöisin?)
    - tyylikkään näköinen, eli ei hirveän iso eikä "miehekäs"

Samsungin puhelinta olen tottunut käyttämään jo monia vuosia, joten siksi mieluummin Samsungin puolelle kallistuisin.
    Samsungilta löysin sopivia ainoastaan Ultra Touchin ja Omnia HD:n, joista jälkimmäinen näyttäisi menevän yli budjetin ja en varmaan niin "hienoa" puhelinta edes tarvitse.. :) Ultra Touch vaikuttaa muuten loistavalta, mutta siitä kai puuttuu tuo qwerty-näppäimistö; kuinka hankala sitä puhelinta on käyttää nettisurffailussa?
    Ja mitä muita vaihtoehtoja voisi olla?

2. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Mitenkäs Samsungin malleista S5230 ja S5600?
    Tuolta löytyy speksit, ja voi vertailla esim. Omnia HD:n kanssa...

3. Ghost_Glove

Tykkäykset:
    0
    Tämä kysymys on mietityttänyt itseänikin...
    Uus puhelin on etsinnässä ja niin kosketusnäyttö kuin full-qwertykin kiinnostais...

Muuten hyvä, mutta kummassakaan ei ole sitä qwertyä...

Itse olen vaihtoehdoiks nähnyt oikeastaan vain Nokian N97:n ja HTC:n Touch Pro 2:n.
    Onhan noita muitakin, mutta Windows puhelimista mitä olen kaupassa kokeillut niin vasta nämä uusimmat HTC:t tuntuvat siltä, että voisi jo harkitakin.

Silti TP2:sen kanssakin tuntuu siltä, että harrastaa pitäs. Ostaa ja asentaa pikkuohjelmia, jotta saa kaiken hyödyn.
    Olisko siis Nokia kuitenkin se turvallinen ja helppo vaihtoehto? N97:kaa kokeilleena se tuntu ihan hyvältä luurilta. Kosketusnäyttö tottelee hyvin ja näppis on hyvä. Ei näppis toki mikään TP2:sen veronen oo, mutta ehkä sen jälkeen toisteks paras mitä ite oon kokeillu...

4. _nikko

_nikko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    S7
    Kannata myös katsastaa HTC G1 android

5. LuuMet

Tykkäykset:
    0
    iPhone ja Samsung Omnia HD itsellä tällä hetkellä vahvimmat vaihtoehdot; mitä eroja niissä käytännössä on ja kumpi on parempi? :)
    Ominaisuuksia olen vertaillut valmistajan sivuilta, mutta käyttöjärjestelmistä yms en hirveästi ymmärrä, että mitä ne asiat käytännössä tarkoittavat..

Onko näissä kahdessa mallissa esim. nettiselailussa, navigaattorissa tai synkronoinnissa Windowsin kanssa jotain eroja? (iPhone synkronoi hyvin Macin kanssa, mutta entä Windowsin kanssa?)

Ja jos ihan kaikki kosketusnäyttöpuhelimia ajatellaan, niin..
    - Missä on paras navigaattori?
    - Millä netin selailu on helpointa?
    - Mikä on Samsungin simpukkapuhelimiin tottuneelle käyttäjälle helppokäyttöisin?

6. iLight

Tykkäykset:
    0
    Kokemuksesta voin kertoa, että iphone synkkaa windowsin kanssa vallan mainiosti! iTunesiahan iphone käyttää kuten kaikki muutkin applen tuotteet. iphonella en tee muuta kun liitän puhelimen koneelle ja avaan itunesin niin automaattisesti synkkaa kaiken.

Luutavasti paras navigaattori puhelimessa löytyy nokian puhelimissa (en tosin ole paljon navigaattoria puhelimissa käyttänyt). Ihan hyvin toimii iiluurissakin.

Tähän on kyllä paras iPhone. Helppo käyttää ilman minkäänlaisia ongelmia, helppo zoomaa sivuun ja kopioi-liitä toimii mainiosti.

Vaikeata vastata tähän, vaikka onkin joskus omistanut jonkun perus samsungin simpukka mallin. Sen sanon vain, että iPhoneen tottuu nopeesti. Käyttöliittymä on simppeli ja looginen. Voi lukea käyttöohjeen niin tietää perusteet heti. Mutta jos joskus olet käyttänyt nokian puhelinta niin silloin toki nokia on helpompi sinulle kun ne nyt ovat pysyneet samantapaisina kauan. Uusia ominaisuuksia vain lisätty.

Jaa tämä viestiketju