1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Korvanappi

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Lokvesi, 5/10/11.

  1. Lokvesi

    Liittynyt:
    7/3/11
    Viestit:
    23
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nokia 808
    Ostin eilen Nokia bh J (bh806) HF korvanapin. Toimii hyvin. ...Mutta kuulokken ääni särisee. "Kristallin kirkas ääni", särinällä ei pitkän päälle tunnu hyvältä. Huoltoon ja luvattiin: ehkä kax viikkoo. Ilmoitellaan, kun on valmis. Olen ostanut ja maksanut tuotteen, joka on jo ostaessa jollut viallinen (tietämättäni). Oma moka, kun ostin. Nyt ketuttaa.
     
  2. Xaser

    Xaser Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    25/9/03
    Viestit:
    1267
    Tykkäykset:
    29
    Puhelinmalli:
    1020
    Kiva kiva, et sitten ajatellut tehdä reklamaatiota tuosta liikkeelle?
     
  3. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Paskan myivät ja kahden viikon korjausajalla, taputapu. Myyjäliikkeelle haisevia terveisiä kehnosta asiakaspalvelusta.
     
  4. jusutus

    jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

    Liittynyt:
    5/10/08
    Viestit:
    8603
    Tykkäykset:
    2600
    Puhelinmalli:
    Note 5
    Mainittiinko avauksessa myyjäliikkeestä jotain?
     
  5. malmsten Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    15/11/08
    Viestit:
    964
    Tykkäykset:
    31
    Olisit vienyt takaisin liikkeeseen, niin olisit saanut uuden tilalle.
     
  6. Lokvesi

    Liittynyt:
    7/3/11
    Viestit:
    23
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nokia 808
    Ostopaikkaan veinkin ja tämä on Nokian huoltoliike.
     
  7. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15120
    Tykkäykset:
    3447
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Menee huoltoprosessin kautta ja huollon kautta tulee uusi.
    Tietysti jos osaa vaatia DOA-vaihtoa, saa heti uuden sen viikon sisään.
     
  8. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Ei tartte mainita tai miksi tarttis... myyjäliike vastuussa tuotteesta joka on ollut valmiiksi viallinen.

    http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L5P10
    15 a § (13.12.2001/1258)
    Takuun merkitys


    Jos myyjä on sitoutunut vastaamaan tavaran käyttökelpoisuudesta tai muista ominaisuuksista määrätyn ajan (takuu), tavarassa katsotaan olevan virhe, jos tavara tänä aikana huonontuu takuussa tarkoitetulla tavalla. Virhevastuuta ei kuitenkaan synny, jos myyjä saattaa todennäköiseksi, että huonontuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta seikasta.

    Jos takuun on antanut joku muu kuin myyjä aikaisemmassa myyntiportaassa tai myyjän lukuun, tavarassa katsotaan tällöinkin olevan virhe 1 momentissa mainituin edellytyksin. Myyjä ei kuitenkaan vastaa aikaisemman myyntiportaan antaman takuun perusteella virheestä, josta hän ei muuten tämän luvun nojalla olisi vastuussa, jos myyjä osoittaa ilmoittaneensa asiasta ostajalle selkeällä tavalla ennen kaupantekoa.

    Takuu ei rajoita tässä laissa säädettyä virhevastuuta.


    Kuitenki kyse on ehkä 80-90€, joten aivan älytöntä lähtee vetämään kuluttajalle vaikeaksi asiaa. Asiakas on oikeassa ja ovi käy, eli asiakas tulisi takaisin varmasti pelaamalla.
     
  9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Lukijat ei tuossa vaiheessa tienneet että aloittaja asioi myyjäliikeessä.
    Kuten varmaan tiedät että myyjä liikkeet eivät aina testaa tuotteita ennen luovutusta (koska osa haluaa neitseellisiä paketeja). jos virhe havaittaa niin virhe korjataan.
     

Jaa tämä viestiketju