1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Korvaako takuu?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Mel, 5/5/04.

  1. Mel

    Liittynyt:
    13/1/04
    Viestit:
    9
    Tykkäykset:
    0
    Eli korvaako takuu kun pääsi puhelin tippuun ja näyttö hajos alakulmasta?
     
  2. Guest Vieras

    Miksi korvaisi?
     
  3. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Koska tuotteiden pitäisi kestää normaalikäyttöä; pienet kolaukset ovat enemmän kuin todennäköisiä matkapuhelin elinkaarella.

    Pienistä pudotuksista "surkealla tuurilla" johtuneita ongelmia saattaa saadakin korjattua takuuseen; kaverini pudotti puhelimen rintataskustaan solmiessaan kengännauhoja, takuu kattoi putoamisesta aiheutuneen näyttölevyn tuhoutumisen. (Nokia 6150, näyttö halkesi). Kuitenkin olen joutunut tekemisiin päinvastaisenkin tapauksen kanssa, eli pöydältä maahan pudonnutta kännykkää (sama vika taisi olla, näyttö halki) ei takuu korvannut. Eli huoltoliikkeeseen vain esittämään asiaasi.
     
  4. Mel

    Liittynyt:
    13/1/04
    Viestit:
    9
    Tykkäykset:
    0
    Kiitokset Jussille vastauksesta.
     
  5. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/2/03
    Viestit:
    5613
    Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Mikä puhelin on kyseessä?
     
  6. Mel

    Liittynyt:
    13/1/04
    Viestit:
    9
    Tykkäykset:
    0
    motorola e365
     
  7. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    En usko.
     
  8. Kinkkujuusto

    Kinkkujuusto

    Liittynyt:
    10/11/03
    Viestit:
    550
    Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung S7 edge
    Ei takuun pitäisi kattaa omia töppäilyjään.
     
  9. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Jos Nokian matkapuhelimessa näytön musteet tulevat esille, on huolto aina maksullinen. Jos näytössä ei ole jälkiä kolauksesta, mutta se on vain mennyt pimeäksi on mahdollista että menee takuuseen. Motorolan käytännöstä en sen tarkemmin osaa sanoa.
     
  10. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15120
    Tykkäykset:
    3447
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Minulla aikoinaan pienen taistelun jälkeen korvasi 7110:n.

    Profiilit sekoilivat, ja puhelin värisi silloin kun ei pitänyt, ja tuon ansiosta se putosi kotona lattialle väristessään ja soidessaan, vaikka värinää ei ollut kytketty profiiliin.
     
  11. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Taisivat antaa periksi pelkästään kovasta yrittämisestä (ja hyvästä tarinasta). ;D
     
  12. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15120
    Tykkäykset:
    3447
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Kun itse kokeilivat karmean vänkäämisen jälkeen, oli pakko myöntää.
     
  13. Stuffe

    Liittynyt:
    9/9/02
    Viestit:
    56
    Tykkäykset:
    0
    Kun omistin ME45:sen, niin takuu korvasi kun olin heittänyt puhelinta ~30-40m kokeillakseni kestävyyden :D Aluksi näytti hyvältä, mutta mikrofoni oli mennyt hajalle. Takuu korvasi mukisematta.
     
  14. Jeppe !

    Liittynyt:
    21/10/02
    Viestit:
    896
    Tykkäykset:
    0
    ja koskaan ei kannata miettiä mitä tekee. :)
     
  15. Juzt Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3135
    Tykkäykset:
    133
    Vaikka sinänsä ymmärrettävää niin tälläiset "ei koskaan" periaatteet olisi kyllä hyvä saada Noksulta pois tyyliin ei koskaan korvata näyttö vikaa jos xxxx ilmenee tai ei koskaan korvata jos vaurion on aiheuttanut kosteus. Ei se nyt kuitenkaan mahdotonta ole että myös Nokian näytöissä voisi olla kestävyydeltään heikompia tapauksia, tai vastaavattasti jollain yksilöllä voisi kosteudesieto olla olematon.
     
  16. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Valmistaja on näissä asioissa aina vahvoilla. Kuka jaksaa alkaa tappelemaan asiasta ja mistä asiakas saa näyttöä siitä, että vika olisi valmistajan?
     
  17. Juzt Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3135
    Tykkäykset:
    133
    Eikös ainakin ensimmäiset 6 kk ole valmistajan tehtävä hankkia näyttöä siitä että vika ei ole sen?

    Toki asiakas on aika heikoilla usein jos valmistaja/huolto on sitä mieltä ettei korvata, mutta kyllä sinne kuluttajasuojan kautta usein korjausta saadaan jos aihetta on, toki pienemmissä tapauksissa moni ei jaksa edes yrittää ja varsin ymmärrettävää, itse aikani tappelin oman puhelimen "kosteusvaurion" kanssa edesmenneen Tutunkaupan kanssa, ja kyllähän asia lopulta edukseni selvisi, mutta jos tunnit mitä asian kanssa käytettiin laskee, niin olisi kannattanut maksaa kiltisti nurisematta...
     

Jaa tämä viestiketju