1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Korruptoituva 4Gb:n muistikortti ja E90

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja pohjanjoki, 5/9/08.

1. pohjanjoki

Tykkäykset:
    0
    Tervehdys!

Puhelimena E90 ja siinä uusin firmware.

Puhelimen mukana tuleva 2Gb:n muistikortti toimii moitteetta, mutta hankkimani Kingstonin 4Gb:n muistikortin kanssa on aika tavalla ongelmia.

Olen yrittänyt siirtää tiedostoja tuonne PC Suite -tilassa, tiedonsiirtotilassa ja jopa muistikortinlukijan kautta, mutta kaikki tiedostot korruptoituvat heti vaan ikävästi. Yhden ison tiedoston tilalle tulee parisataa kappaletta jotain ihmeellisiä pikkutiedostoja ilman mitään tiedostopäätettä.

Yritin jopa formatoida muistikortin FAT16-muotoon, niin kuin eräässä nettiartikkelissa neuvottiin, mutta ei siitäkään ollut apua.

Tarkoitus olisi laittaa tuonne kortille elokuvia reissuja varten itselleni ja lapsille. Yksi puolentoista tunnin elokuva vie tilaa n. 300 - 350 Mb. Täytyy kyllä sanoa, että E90:sen näyttö on kuin tehty elokuvien katselua varten. Pientä pätkimistä leffoissa on silloin tällöin, mutta ei haitaksi asti.

Noiden leffojen lisäksi kun kortilla pitäisi olla vielä musiikkia, karttoja, kuvia ym., niin äkkiä tuo 2Gb:n muistikortti tulee vaan täyteen.

Onko tuo E90 erityisen tarkka esimerkiksi muistikortin merkin suhteen, vai pitäisikö minun vaan kuvitella, että itse kortissa on jotain vikaa?

Ystävällisin terveisin,

Petri Pohjanjoki

2. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)

3. jim77

Tykkäykset:
    0
    Kortti rikki. Mulla teki Kingstonin 2Gb:n kortti Nokia N80:ssä juuri tuota samaa. Vein sen ostopaikkaan (Cruzbroker) ja pyysin vaihtamaan. Rupesivat mussuttamaan, kun tarjosin kuittia kun olisi pitänyt olla siitä alkuperäisestä pakkauksesta jäljellä sellainen iso viivakoodi hässäkkä, mikä takaa jonkin maailmanlaajuisen takuun. Ärähdin väsyneenä ja turhautuneena siitä, että kuitin on riitettävä ja ostotilanteessa kukaan ei kertonut pakkauksen tärkeyttä. Vaihtoivat kuitenkin kortin käyttäen uuden pakkauksen koodia (hyvä pojat nyt ei ole siis globaalia takuuta siinäkään). Tuon jälkeen ei mitään ongelmaa.

Nykyään kun kaikki yritetään tehdä mahdollisimman halvalla niin kaikkien tuotteiden laatu on paskaa. Ainoa, millä on merkitystä on tuotteiden takuun toiminta ja laajuus.

4. pohjanjoki

Tykkäykset:
    0
    Jeps, myös pienemmät tiedostot korruptoituvat ja sama tapahtuu myös USB-tiedostonsiirtotilassa.

http://www.intomobile.com/2007/06/16/nokia-n95-supports-4gb-sdhc-microsd-cards.html

Edellä mainitusta uutissivusta ja viimeisestä kommentista löysin tuon ohjeen, mutta formatoin sen kyllä takaisin FAT32-tilaan, kun tuokaaan ei toiminut. Ja olen yrittänyt formatoida tuota korttia puhelimen oman formatoinnin kanssa, USB-piuhan kautta ja kortinlukijan kanssa. Formatoinnin jälkeen ei kortissa näytä olevan mitään ongelmia... siis silloin, kun se on tyhjä. =)

Täytyy yrittää vaan katsoa, jos Tietoasema, josta kortin ostin, on halukas vaihtamaan sen toiseen, jotta pystyisi vähän paremmin haarukoimaan, että missä vika; puhelimessa vai kortissa.

Kiitos vastauksesta,

Petri Pohjanjoki

5. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    alkaa kyllä tuntuun siltä että muistikortti on rikki jollain tavalla

itse olen käyttänyt kymmeniä eri kokoisia kortteja, kymmenissä eri S60 laitteissa ja ongelmia ei ole ollut, paitsi jos kortti on fyysisesti ollut rikki

sinne vaan kortti takas ja _vaadit_ uuden tilalle, eihän tuolla mitään tee ;)

Jaa tämä viestiketju