1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Korruptoituva 4Gb:n muistikortti ja E90

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja pohjanjoki, 5/9/08.

1. pohjanjoki

Tykkäykset:
    0
    Hups! Ensimmäinen viesti ja heti väärässä ryhmässä! Pahoitteluni. En tiedä, että saako näitä viestejä edes poistettua mitenkään, mutta itse en ainakaan löytänyt tuohon mitään toimintoa.

---

Tervehdys!

Puhelimena E90 ja siinä uusin firmware.

Puhelimen mukana tuleva 2Gb:n muistikortti toimii moitteetta, mutta hankkimani Kingstonin 4Gb:n muistikortin kanssa on aika tavalla ongelmia.

Olen yrittänyt siirtää tiedostoja tuonne PC Suite -tilassa, tiedonsiirtotilassa ja jopa muistikortinlukijan kautta, mutta kaikki tiedostot korruptoituvat heti vaan ikävästi. Yhden ison tiedoston tilalle tulee parisataa kappaletta jotain ihmeellisiä pikkutiedostoja ilman mitään tiedostopäätettä.

Yritin jopa formatoida muistikortin FAT16-muotoon, niin kuin eräässä nettiartikkelissa neuvottiin, mutta ei siitäkään ollut apua.

Tarkoitus olisi laittaa tuonne kortille elokuvia reissuja varten itselleni ja lapsille. Yksi puolentoista tunnin elokuva vie tilaa n. 300 - 350 Mb. Täytyy kyllä sanoa, että E90:sen näyttö on kuin tehty elokuvien katselua varten. Pientä pätkimistä leffoissa on silloin tällöin, mutta ei haitaksi asti.

Noiden leffojen lisäksi kun kortilla pitäisi olla vielä musiikkia, karttoja, kuvia ym., niin äkkiä tuo 2Gb:n muistikortti tulee vaan täyteen.

Onko tuo E90 erityisen tarkka esimerkiksi muistikortin merkin suhteen, vai pitäisikö minun vaan kuvitella, että itse kortissa on jotain vikaa?

Ystävällisin terveisin,

Petri Pohjanjoki

2. Xaser

Xaser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    29
    Puhelinmalli:
    1020
    Kortti on viallinen, näitä tulee joskus vastaan.

3. PAS-2

PAS-2

Tykkäykset:
    0
    Ostin Datadogista 4G (merkki oli kai NCP / NCH tms) ja teki samaa. Sain uuden ja ongelmat jatkui. Vaihdoin merkkiä Nokian omaan (kun hinta on nykyään ok 25 €) niin loppui ongelmat. Sandisk on myöskin kuulemma suositeltava valmistaja.

Jaa tämä viestiketju