1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kolumbus ja puheluerittely...

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja wolle, 2/7/04.

  1. wolle

    Liittynyt:
    2/7/02
    Viestit:
    217
    Tykkäykset:
    0
    Pystyykö netissä katsomaan Kolumbus liittymän puheluerittelyä kuten esim. Saunalahdella?
     
  2. rocka25

    Liittynyt:
    12/7/02
    Viestit:
    66
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Ericsson Xperia Ray
    Ei ainakaan vielä, mutta eiköhän sellainen tule kaikille operaattoreille jossain vaiheessa.
     
  3. espenleka

    espenleka Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    10/12/04
    Viestit:
    3304
    Tykkäykset:
    0
    Onkos jollakulla muulla ongelmia saada Kolumbuksen (Elisan) nettipuhelinerittelyä näkyviin? Pätkähti ilmoitus uudesta laskusta tekstiviestillä kännykkään, ja kun kävin ihmettelemässä niin muuten oli kaikki ok, mutta puheluerittelyssä ei näkyny ainuttakaan numeroa. Noh, pääseepä kohtapuoliin testaamaan taas Kolumbuksen aspan vastausaikoja :)
     
  4. Janisku

    Liittynyt:
    13/1/05
    Viestit:
    472
    Tykkäykset:
    0
    Miten kävi?
    Voisitko sen valaista?
     
  5. jule76

    Liittynyt:
    6/10/05
    Viestit:
    11
    Tykkäykset:
    0
    Mulla näkyy viimeisimmän laskun puhelukohtainen erittely normaalisti, mutta ongelma tuossa laskussa on se, että loppusummasta ei ole vähennetty Kolumbuksen liittymätarjouksena saatua viiden euron kuukausittaista hyvitystä, onko muilla samoja ongelmia?

    100 euron puheaikatarjousta pitäisi olla vielä reilusti jäljellä, kun kuukausihyvitys on 5e/kk. "Puhelumaksujen alennus" näyttää -1,23 e, mikä on outoa, sillä lasku on vieläpä useammalta kuukaudelta ja loppusumma n. 60 e.
     
  6. espenleka

    espenleka Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    10/12/04
    Viestit:
    3304
    Tykkäykset:
    0
    Omassa laskussa tuo on vähennetty ok.
     
  7. espenleka

    espenleka Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    10/12/04
    Viestit:
    3304
    Tykkäykset:
    0
    Soitin Kolumbuksen aspaan juuri äsken (jonotin vain kolmisen minuuttia, uskomatonta!) ja sieltä kertoivat, että joillekin asiakkaille tuo netissä oleva puheluerittely ei tällä hetkellä näy. Asia on kuulemma kuitenkin hoidossa, joten jäädään odottelemaan.
     
  8. -Mercury-

    Liittynyt:
    11/6/04
    Viestit:
    47
    Tykkäykset:
    0
    Sama homma. Soitin aspaan ja asia korjattiin. Aspa tarjosi selitystä jonka mukaan liittymätyypin vaihdot olivat sekoittaneet laskutuskoneen. Vaihtoja olin tehnyt seuraavasti: Huhtikuu K1->KK ja heinäkuussa takas K1.
     
  9. irritus

    irritus Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    16/1/05
    Viestit:
    1596
    Tykkäykset:
    202
    Puhelinmalli:
    Nokia 6630, 700, N-Gage, Siemens M35
    Elisan laskutusjärjestelmä menee sekaisin joka ikisestä muutoksesta joka liittymään kohdistuu. Jopa lisäpalveluiden muutokset saavat aikaan että kampanjatarjouksien laskutus alkaa tökkimään, ainakin 100 MB/kk GPRS-paketin poisto.

    Koska vika on vaivannut laskutusjärjestelmää jo vuosikausia, Elisalla ovat varmasti laskeneet että tulee halvemmaksi korjata muutaman tarkan asiakkaan virheelliset laskut käsin kuin korjata itse laskutusjärjestelmä. Virheellisesti toimiva laskutusjärjestelmähän tuo taloon vain lisää rahaa - eivät kaikki välttämättä edes huomaa että kampanjaetu puuttuu laskulta.
     
  10. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Joo, olen itsekin huomannut, että esim. liittymätyypin vaihto sopivaan aikaan saa aikaiseksi sen, ettei puheaikaa tule laskulle vaikka pitäisi. Ei se minnekään ilmeisesti häviä, se vaan siirtyy tuleville laskuille.
     
  11. sorsa

    Liittynyt:
    7/2/03
    Viestit:
    430
    Tykkäykset:
    0
    Elisan asiaskaspalvelu on vahvistanut laskutusjärjestelmässä olevan seuraavanlaisen omainaisuuden.
    Liittymätyypin vaihdossa käyttämättömät puheaikaedut siirretään hyvittämään uutta liittymää sellaisenaan. Tästä aiheutuu, että vanhan liittymän vaihtumishetkellä laskuttamattomat puhelut ja viestit jäävät hyvityksen ulkopuolelle ja tulevat maksettavaksi seuraavssa laskussa. Asiakaspalvelu voi kyllä korjata laskun ja hyvityksen käsin, mutta automaattisesti asia ei tapahdu. Laskutusjärjestelmän ominaisuus koskee myös Etuiltasopimuksen tilaamista, koska laskutusjäjestelmä käsittää toimenpiteen liittymätyypin vaihdoksi.
     
  12. jule76

    Liittynyt:
    6/10/05
    Viestit:
    11
    Tykkäykset:
    0
    Jees, homma hoidossa itsellänikin. Mun laskutuksen sekoitti tosin pelkkä SIM-kortin vaihto, ei liittymätyypin. Noo, asia on nyt kunnossa ja voin vähentää laskusta hyvittämättömät puheajat.
     
  13. espenleka

    espenleka Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    10/12/04
    Viestit:
    3304
    Tykkäykset:
    0
    Ovat Kolumbuksella saaneet virityksensä taas kuntoon. Hyvä hyvä...
     

Jaa tämä viestiketju