1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kolumbuksen lisäpaveluiden avautumisesta

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Legge, 15/11/04.

1. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    Tilasin siis netistä viime viikolla Kolumbuksen KK-liittymän (muistaakseni keskiviikkona), johon valitsin lisäpalveluksi vastaajan. Tänään tuli SIM-kortti postissa, ja liittymä toimii, mutta vastaajaa pyytelee vain näppäilemään oman puhelinnumeron, jonka jälkeen se ilmoittaa, että numerolla ei ole vastaajaa. Soitonsiirrot kyllä toimivat, mutta soittaja kuulee tuolta saman plörinän kuin, jos minä itse soittaisin vastaajaan.

Kolumbuksen sivuillahan sanotaan, että lisäpalvelut avautuvat 3 päivän sisällä tilauksesta. Tarkoittaako tuo, että nyt pitää vielä kortin saapumisen jälkeen odotella 3 päivää, vai onko tuossa jotain häikkää, kun ei toimi?

2. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kyllä vastaaja yleensä alkaa toimia samalla hetkellä kuin itse liittymäkin. Kannattaa soittaa asiakaspalveluun, jos ei ala toimia.

3. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    Pitää sitten huomenna rimputella sinne.

Entäs tuo kuvaviestipalvelu. Tarvitsee ilmeisesti aktivoinnin, kuten normaalissa Elisan liittymässäkin. Tuolla ohjeissa sanottiin, että avauksen voi tehdä myös Kolumbuksen nettisivuilla, mutta itse en löytänyt moista paikkaa sieltä. Onko joku muu löytänyt?

4. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Vasemmalta "Tilaa puhelinasetukset" ja sieltä sitten "tilaa asetukset tekstiviestillä". Tuolta kun tilaat tekstiviestillä MMS-asetukset, myös MMS-palvelu kytkeytyy samalla liittymään. Jos lähetät asetukset netistä, joudut aktivoimaan palvelun kuitenkin tekstiviestillä tai asiakaspalveluun soittamalla.

5. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Kuvaviesti-asetukset:
    Lähetä viesti: MMS xxxx numeroon 18258
    (xxxx on puhelimesi malli, esim. MMS 7650).

Kun tilaat Kolumbus-kuvaviestiasetukset, saat käyttöösi Kolumbus kuvaviestipalvelun. Palvelussa ei ole avaus- tai kuukausimaksuja, maksat vain lähetetyistä kuvaviesteistä

Eli pääsivulta vasemmalta valitse "Tilaa puhelinastukset" ja siitä eteenpäin.

Lähde: Tilausohjeet

Ammattilainen ehti ensin.

6. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    Jeps kiitoksia. Kummallista, että nyt kun saan kuvaviestin, tulee tekstiviesti, joka kehottaa katsomaan sen sen Elisan kuva-albumissa...eihän Kolumbuksen liittymällä edes pääse mihinkään kuva-albumiin.

7. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    Kokeilin tuota tekstarilla tilausta, eikä tuntunut palvelu avautuvan sen enempää :( Kai se on taas jonotettava asikaspalveluun...grrrrr

8. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    No kyllähän se nyt vähän aikaa saattaa kestää, malta nyt odotella huomiseen ainakin.

Mutsille kun tilasin asetukset ja palvelun tekstarilla, toimi seuraavana päivänä.

9. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Ja olethan käyttänyt puhelimen kiinni asetusten talletuksen jälkeen?

10. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    Juu olen. Viestien lähettäminen kyllä onnistuu, mutta vastaanottaessa tulee vain tuo tekstari-ilmoitus saapuneesta kuvaviestistä. Onko noita viestejä muuten mahdollisuus enää lukea missään, kun tuonne Elisan kuva-albumiin ei Kolumbuksella pääse?

11. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
  12. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    Onkelma on, että tuossa tekstiviestissä ei tule tunnusta. Pelkästään, että viestin voi katsoa kuva-albumissa.

Oikeastaan, kun ekan kerran lähetin kuvaviestin tuohon Kolumbukseen, tuli juuri tuo ilmoitus koodin kera. Sitten koitin, josko MMS-palvelu aktivoituisi lähettämällä ensin Kolumbuksella kuvaviestin. Tuon jälkeen on viestissä vain lukenut kehotus lukea viesti kuva-albumissa. Outoa...

13. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    Vastaan itse itseäni tehostaen, jos jollakulla muulla sattuu olemaan sama ongelma.

Elisalla kuulemma pohditaan tuota dilemmaa, kuinka Kolumbus-liittymän omistaja voisi lukea kuva-albumiin saapuneita kuvaviestejä. Saas nähdä tuleeko tuo Elisan uusi viestikekus sittenkin myös Kolumbuksen asiakkaiden käyttöön.

Itselläni alkoi kuvaviestien vastaanotto pelittämään, kun soitin aspaan, ja laittoivat sieltä vielä kerran asetukset tulemaan luuriin.

Tuota vastaajaa ei kuulemma edes näkynyt lisäpalveluissani, vaikka olen sen tilannut jo liittymää tilatessa.

Jaa tämä viestiketju