1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kolumbuksen liittymätyypin vaihto

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja smrk, 16/4/05.

  1. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    Vaihdoin kakkosliitymäni K1:stä KK:hon kun sille ei nyt ole tarvetta. Vaihdon jälkeen tuli ilmoitus:

    "Pyytämäsi muutos astuu voimaan muutaman viikon kuluessa tilauksestasi.
    Muutoksesta ei ilmoiteta erikseen tekstiviestillä."

    Eikö tuo ole jo kuluttajansuojan kannalta arvelluttavaa. Mistä kuluttaja voi tietää puhelun hinnan, jos vaihto voi kestää viikkoja eikä siitä erikseen ilmoiteta.
     
  2. rasanttu

    rasanttu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2084
    Tykkäykset:
    12
    Onpa outoa. Kyllä kuluttajalle pitäisi erikseen ilmoittaa hinnoittelun muuttumisesta. Muuttuukohan hinnoittelu sitten yht'äkkiä vaikka kesken puhelun? :^D

    Itse veikkaisin että tuo muutos noudattelee laskutuskautta jolloin laskusi nollautuu ja liittymätyyppi vaihtuu, lienenkö oikeassa.
     
  3. hk

    Liittynyt:
    25/7/03
    Viestit:
    81
    Tykkäykset:
    0
    Pitikö tähänkin nyt avata uusi ketju, eiku lukkoon.
     
  4. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Eiku nettipoliisi hk jäähylle, viimeiset viisi viestiä pelkkää lukitushimoa aiheen vierestä.
     
  5. hiltieetu

    Liittynyt:
    20/7/02
    Viestit:
    675
    Tykkäykset:
    4
    Minulla oli jokin aika sitten vaihto kk->k1. Vaihto sujui tyyliin: aluksi ei kuulunut mitään tietoa oliko vaihtopyyntöni mennyt edes perille. Sitten kun olin jo menettänyt toivon että liittymätyyppiä voi vaihtaa kolumbukselta tuli tekstiviesti että liittymätyyppi vaihtui. Aikaa kului reilu kolme viikkoa. En tiedä mitä on kuluttajasuojan kannalta tarpeen asiakkaalle tiedottaa. Mutta jos unohtaa että kyseessä on halppis operaattori, niin sanoisin että asiakaspalvelu on huono.
     
  6. rasanttu

    rasanttu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2084
    Tykkäykset:
    12
    Kyllä 63 lähetetyllä viestillä voi alkaa arvioimaan mitkä ketjut lukkoon ja mitkä ei, just joo. :) Samaa mieltä, eikun jäähylle.
     
  7. hk

    Liittynyt:
    25/7/03
    Viestit:
    81
    Tykkäykset:
    0
    Kenellä meni nyt aiheen vierestä? Jäähylle sinutkin.
     
  8. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    [offtopic]
    MIten voi joku olla niin pikkusieluinen että oman topicin sulkemisen takia pitää vinkua lukkoa/jäähyä pitkin ja poikin foorumia?? Kasva nyt vähän.
    [/offtopic]
     
  9. Flyer Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    1180
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Silloinhan tekstiviestin pitäisi kuulua:
    "Pyytämäsi muutos astuu voimaan seuraavan laskutuskauden vaihtuessa. Muutoksesta ei ilmoiteta erikseen tekstiviestillä."
     
  10. kuluttaja

    Liittynyt:
    19/2/05
    Viestit:
    19
    Tykkäykset:
    0
    Kuten jo toisessa ketjussa kerroinkin, itselleni kävi niin, että netissä vaihtamani hinnoittelumalli ei ollutkaan vaihtunut. Jos en olisi muun syyn takia soittanut aspaan ja tarkistanut liittymän hinnoittelumallia, olisin koko laskutuskauden hymyssäsuin soitellut melkein tuplat kalliimmalla minuuttihinnalla kuin mitä olin tilannut.

    Mielestäni hiukan kyllä haiskahtaa rahastus tuossa kohdassa: Et pääse hinnoittelumallia netissä tarkistamaan eikä muutoksesta myöskään (enää) lähetetä tekstiviestiä - eikä nettimuutos myöskään aina kirjaudu aspan tietoon.

    Muuten hyvä 'operaattori' tuo Kolumbus, mutta nuo hinnoittelumallin/liittymätyypin vaihdot on ilmeisesti pakko tehdä puhelimitse (ja vielä tarkistaa asia parin päivän päästä), jos ei halua arpoa muutosta seuraavien viikkojen puheluhintoja. Saattaa olla, että kuluttajansuoja-asiamiehelläkin olisi näkemys tähän asiaan - mene ja tiedä...
     
  11. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    Parasta olisi printata sivu kuitiksi.
     
  12. pring

    Liittynyt:
    26/11/03
    Viestit:
    65
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sonera
    Miten Elisalla/Kolumbuksella voi asiat kestää näin kauan. Onko Soneralla niin paljon parempi verkko/tekniikka käytössä kun kaikki kytkennät tapahtuu käytännössä heti. Sama homma kun kolumbuksella tai Elisalla laitat esim. viihdenumeroeston päälle niin n.3viikkoa kestää kytkeytyminen vaikka asiasta soitti asiakaspalveluun!?
     
  13. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3685
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Soneralla on kaikki pitkälle automatisoitua, Elisalla ei valitettavasti näin tunnu olevan. Kesään mennessä Elisalle pitäisi tulla ainakin lähes reaaliaikainen lisäpalveluiden hallinta nettiin, toivottavasti sama tulee Kolumbukseenkin.
     

Jaa tämä viestiketju