1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kokemuksianne simpukkamalleista

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Noname, 21/4/04.

1. Noname

Tykkäykset:
    0
    Täällä näköjään juuri käydään paljon keskustelua simpukkapuhelimista. Päätinpä aloittaa uuden aiheen, kun jotenkin kyseiset puhelimet ovat alkaneet kiinnostaa:

Toivoisin kokemuksianne eri simpukkamalleista ja aivan yleisestikin voi simpukkapuhelimista jutustella. Mitä hyvää, mitä huonoa? Onko käytännössä toimiva? Tietyn mallin erityiset toiminnot? Jne...Hintahaitaristakin minua voisi informoida.

Leveät mallit (tyyliin Nokia 9210) voidaan pudottaa laskuista pois. Sirot mallit siis hakusessa. ;0)

2. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Tuossa ketjussa on paljon juttua simpukan hyvistä ja huonoista puolista, joten...
    En niitä tekstejä ennätä tähän ketjuun kopioimaan ;)

3. Noname

Tykkäykset:
    0
    Juups, luinkin tuon jo ennen kuin aloin omaa aihettani väsäämään. :)
    Minua kiinnostaisi juuri eri firmojen/merkkien simpukkapuhelimet. Jokaisella merkillä taitaa olla edes yksi tämmöinen malli...?

4. Reefer

Tykkäykset:
    0
    No ainakin mitä minä tuolla Motorolan V600:sta olen kerinnyt käyttämään, niin ei ole ilmennyt mitään haittoja, mitä nyt ekalla kerralla en heti tajunnut että siihen vastaa kun avaa läpän =)

Ja tuo tosiaan on juuri sopivan jäykkä ettei avaudu/sulkeudu itsestään vaikka kuinka viskoisi, eikä pieneen taskuunkaan tungettaessa mene taskun reuna läpän väliin, eli sekin on ihan turvallista. Enää ei ole candybareihin paluuta, elleivät sitten tee jotain jumalpuhelinta.

5. Rooivalk

Tykkäykset:
    17
    Jos saisi Nokian softat ja käytettävyyden esim Samsungin kuoriin, niin siinä olisi minun valintani. Hyvin yksinkertaisesti.

Omistin tuommoisen Sampan T-100 luurin ja se oli rakenteellisesti ja laadultaan loistava kapistus, mutta kärsi nipusta ärsyttäviä ominaisuuksia softan puolella.

6. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    samsungilla ehdottomasti parhaimman tuntuiset kuoret ja mitään natinoita ei kuulu niistä vehkeistä. sampan softat minumielestäni parhaat. tosin suomennosvirheitä turhan paljon mut annan anteeksi jos vertaa noksuun ku se sentään on suomalainen.

esim e700:n softa hakkaa minkä muun tahansa käytettävyydessään. t9 noksulta samppoihin niin se ois täydellinen (ja tiedetään et sampois on t9 mut se on puutteellinen)

motolla vaikuttaa kans ihan hyvältä mut softat pirun huonot.

mut jos oikeen simpukkaa vertaa niin koska näihin harvoin saa värikuoria niin kuoret tehdään paremmin ja ne on myös jäykät. ainoa miinus joka on simpukois ni päänäyttöön tuleepuhuttaessa rasvaa aika paljon.

ja joillekkin esim isälleni joka joutuu pitämään kokoajan puhelinta suojapussissa jotta edes hiukan puhelimet kestäis ni simpukat ei luonnista ollenkaan. mut kaikenkaikkiaan mä en ainakaan hetkeen palaan "normaalipuhelimiin"

7. wiwwe

Tykkäykset:
    0
    Hrr, ajatuskin nokialaisesta softasta samsungin puhelimessa kauhistuttaa. Nokian T9:n tosin voisivat laittaa, muussa tuskin olisi järkeä.

8. shadow

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N95
    Itse tykkään tuosta e700 ehkä parhaimpana ja tyyllikkäimpänä puhelimena mitä mulla on ollut. Simpukan hyödyt siinä olen huomannut, että päänäyttö ei ainakaan kovin helpolla pääse naarmuuntumaan ja puhuessa kaijutin ja mikki sopii korvalle ja suulle paremmin kuin missään kapulamalleissa. Helpottaa jossain tilanteissa puhumista kun kauhea taustaälämölö.

9. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Kävin tossa justiinsa vähän puhelimia vilkuilemassa, varsinkin nuita simpukoita kattelin... en ehtiny testailemaan, ihan vaan päällisin puolin kokeilin tuntumaa jne.

-Nokian 7200 näytti ja tuntu jotenki säälittävältä... varsinkin näytön osalta.

-Sampan E-700 näyttää ja tuntuu hyvältä... ja sitä oon päässy kaverilla vähän kokeilemaankin.

-Moton V600 näyttää ja sammuksissa näppäimiä kokeillessa tuntuu kans aika hyvältä käsissä. Tosin pieniä ennakkoluuloja mulla vielä on motoja kohtaan...

-SE:n Z600 tuntuu muuten erittäin hyvältä, mut se on ehdottomasti liian paksu... ja muotoilu saa sen jotenki näyttämään vielä paksummalta.

Tollasia näkymiä mä huomasin... ja yks tulossa oleva ja hyvältä ainakin kuvissa näyttävä on Panasonic X700.

10. jacce

jacce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Eikö edes kunnon mailia kannattaisi laittaa? Ja entä bluetooth ja muistikortti jne. Jos sellaiset olisi niin ostaisin sampan simpukan ..ehkä.

11. Rooivalk

Tykkäykset:
    17
    Ainakin tuossa T-100 mallissa harmitti tekstiviestitoiminnot, profiilien puute, kalenterin jaksotus (viikon eka päivä on su), sekä soitto-ja värinähälytyksen yhteistoiminta tai lähinnä sen puute...

12. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    kyllä oma ladattavat äänet saa samaan aikaan värisemään.

tekstiviesti toiminnois en ainakaan kaipaa muuta kuin t9:iä, kalenterista en osaa muuta sanoa muuta kuin että mielestäni e700:ssa sai vaihdettua alkamispäivän viikolle. profiileiksi mielestäni riittää mainiosti normaali ja äänetön(eli värinä)

13. X

Tykkäykset:
    0
    Ihan hyviä kokemuksia. Ainakin tämä mun S300M on kestänyt todella hyvin eikä ole ollut mitään ongelmia. Ainoatakaan bugia en ole nähnyt (vaikka ei se simpukkamallisuus paljon siihen vaikuta). Paitti tietysti samsungin upean tarkasti tehdyt suomennokset kuten "Ääniase tukset" ja "Puhelinase tukset", mutta nuo eivät ole kyllä yhtään häirinneet.

14. Xaser

Xaser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    29
    Puhelinmalli:
    1020
    z200 mallista voin sanoa pelkkää hyvää... ja samaten s300m samsungista

15. makewaan

Tykkäykset:
    0
    Hei!

Itselläni on nyt ollut moton t720 noin puolitoista vuotta ja olen huomannut seuraavaa:

- käytön myötä etukansi on ruvennut heilumaan avattunaa. Olen tarkastellut lähemmin myös sampan e700:a ja siinä etukannen sarana on paljon vakuuttavammin toteutettu kuin motossa. Foorumissa on näköjään muitakin mainintoja puhelinten etukannen saranan löystymisestä. Muistaakseni aikoinaan sampan t100-mallin mainoksessa kehuttiin, että saranaa on testattu avaamalla ja sulkemalla sitä 60000 kertaa. Kaipa ne sitten kestää.

- Toisena huonona puolena tuossa motossa on akun peittävä takakuori, joka on selvästi pehmeämpää muovia, kuin muut kuoret. pehmeä kuori narisee ilkeästi esim. tekstaria kirjoittaessa. Luulisin, että jos kuori olisi samanlaista muovia kuin muut kuoret puhelin olisi paljon hiljaisempi. Muuten rakenne on ihastuttavan "kiinteä" vaihtokuoripuhelimiin verratuna.

+ Plussana on mainittava juuri tuo aikaisemminkin tässä ketjussa mainittu koko. Taitettuna nykyiset simpukat ovat todella pieniä ja sisänäyttö on todellakin suojattuna narmuilta. Taitettavuus on mielestäni ainut järkevä keino yhdistää puhelimeen pieni koko ja suuri näyttö sekä muut ominaisuudet. Usein pienet candy bar -puhelimet ovat liian pieniä käytettäväksi, vaikka niissä olisikin hyviä ominaisuuksia.

+ Toisena plussana on mainittava nykyisten simpukkapuhelimien tyylikäs ulkonäkö. Tyylikkäässä simpukassa ei tarvita omaperäisiä ja käytön kannalta arveluttavia näppäinratkaisuja, vaan näppäimet voidaan muotoilla helppokäyttöisiksi, jotka jäävät tyylikkään ulkokuoren taakse piiloon.

Tämmöisiä pointteja tuli mieleen. Oma puhelimeni tulee melko todennäköisesti vaihtumaan kesällä toiseen simpukkaan, jos ei maailma paljoa muutu. Hyvää kevättä!

16. Noname

Tykkäykset:
    0
    Kiitoksia vastauksistanne!
    Mitenkäs on Siemensin CL50:n laita? Onko kenelläkään siitä kokemuksia? Siemensille on näköjään tulossa myyntiin uusi simpukkamalli CF62. Siinä on mm. näyttö kannessa kertomassa soittajasta. Kuinka monesta tämä ominaisuus löytyy? Uusissa tämä jo varmasti näkyy...

17. Winger

Tykkäykset:
    0
    No mä ostin tollasen simpukan viime keskiviikkona (21.04.2004). Eli siis Samsung SGH-E700-mallin. Tosi tyytyväinen oon ollut, vaikka muutamia vikoja tai ennemminkin lapsuksia oon havainnu. Kuten esimerkiks tuo, että tekstiviestiä kirjoitettaessa kesken viestiä joku soittaa ja vastaa siihen niin viesti häviää. Ja sama kun ite poistuu viestin kirjoituksesta ja palaa niin viesti häviää. Ja joitakin muita pieniä puutteita, mutta en edes ole hakenut mitään uusia softia vielä. Eikös ne jotain korjaa kuitenkin. Muuten ei oikeen ole mitään moitteen sijaa ollut puhelimessa. Ja ei ole vielä oikeen ehtinyt tutustuakaan, kun on ollut vasta niin vähän aikaa puhelin käytössä. Mutta suosittelen, ja ehdottomasti tyylikkäin puhelin tällä hetkellä!

18. Noname

Tykkäykset:
    0
    Itse asiassa voisin selventää asiaa niin, että minulle ei ole välttämätöntä kaikenmaailman uutuudet ja huipputoiminnot (enkä niistä paljon ymmärräkään ;) . Esim. kameraa ei tarvitse olla, vaikkakin uusissa kamerat taitavatkin nykyään olla. Löytyisiköhän Samsungin vanhemmista malleista, esim. tuo A800? Vai ovatko vanhemmat mallit sitten kuitenkin huonoja kokeiluja? Niin ja toisaalta tuo Siemensin CL50 kiehtoo - väristä tykkään...heh, onpas hyvä peruste!

Luin lehdestä, että Nokian on tarkoitus tuoda markkinoilla kuusi uutta simpukkamallia, mutta niitä en taida jaksaa odottaa. ;)

19. TqB5MI6A

Tykkäykset:
    1
    Minulla on Maxon MX7920, sitä ei tosin saa suomesta. Varsin näppärä puhelimeksi... kooltaan.

Tekstareita tällä ei viitsi kirjoittaa, sitä varten on beneluuri+zeroforty, a) t9 löytyy, mutta vain saksa, tanska, venäjä, englanti... suomea puhelin ei puhu. Ääkköset löytyvät saksan viestinkirjoitusasetuksilla, valikoina pidän yleensä englantia tai venäjää.

Buginen tuo tosin on. Nappikuulokeella soittaessa jos kaveri pistää puhelun poikki, niin näppäimistö jumiutuu- kaksi tapaa avata, joko soittaa puhelimeen tai akku pois. Tuo on jo sen kokoluokan moka, että puhelimen ei pitäisi päästä markkinoille. (Vähän sama, kuin tuossa beneluurissa 640 merkin viestit ovat todellisuudessa 230 merkin viestejä- koska syöttönopeus putoaa siinä kohden merkkiin sekunnissa... eikä korjausta siihen koskaan tullut.)

Puheaika on riittävä, kolme tuntia- siitä olen ottanut mittaa ACN:llä.

Nappikuuloke on myös aika huono- plugi on standardi, mutta napajärjestys eri, eli tuohon käy vain Maxonin oma tai sitten Mokialaisesta modattu. Napin äänenlaatu on onneton- korvaa vasten soittaja puhuu selvästi, mutta nappi korvassa soittajan puheesta joutuu koko ajan arvailemaan, mitä toinen sanoo. En tiedä, onko vika napissa vai puhelimessa- pitää varmaan ottaa jostain 50 euron nappihifikuulokkeista nappi tuohon.

Mutta, sanoisin- minä en ymmärrä, miksi kännykän pitää olla kannettava- tuo Benefon Q:kin on halko, tuo Maxon on jo asiallisen kokoinen, vaikkakin tilavuudeltaan se on aika lailla sama kuin B Q.

Ideaalipuhelin:
    - Ei kameraa, paitsi jos se on Canon EOS D300 tasoa (vuosituhannen turhake- kamerakännykkä- tosin hyväksyn kameran kuin kameran kännykkään, kunhan sen hintaosuus loppuasiakkaalle on maksimissaan 20 euroa)
    - Pientäkin pienempi, kevyttäkin kevyempi
    - Iso näppis ja näyttö- paras olisi, että koko sisäpuoli olisi näyttöä ilman näppistä, ja koska sisäpuoli on suojassa, siinä voisi olla kosketusnäyttö- himotekstaajia varten olisi lisätarvikkeena bluetooth-näppis, sellainen, että se kulkisi takin povitaskussa- vähän samaa tyyliä, kuin communicatorissa, siis tuntuma pitäisi olla sitä luokkaa
    - Bluetooth handsfree-napille ja lisänäppikselle
    - Valittava puheajan pituus (ennemmin haen sellaista, että jos minulla on laturi käsissä, ja mahdollisuus huonoissa olosuhteissa valita suurin mahdollinen sallittu lähetysteho, joka syö akun puolessa tunnissa). No, tämä on oikeastaan optio- koska: pieni puhelin ---> pieni akku ---> lyhyt kesto ----> pieni lähetysteho ----> 3 h puheaika

Tuollainen olisi jotain... minä en pidä siitä, että puhelin on joku commun kokoinen halko, joka tarvitsee kuljettamiseen rinkan...

Jaa tämä viestiketju