1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kokemuksia siemensin kännyköistä?

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Sary, 26/3/05.

1. Sary

Tykkäykset:
    0
    Suunnitelmissa on vaihtaa Nokian kännykkä Siemensiin. Mitä hyviä ja huonoja kokemuksia teillä on? Onko luotettava? ym...

2. Mele

Tykkäykset:
    11
    olen omistanu siemens s6,s25,m45 ja s55 mallisten puhelimet eikä mitään juurikaan mitään valittamisen aihetta ole.

puhelimilla on 2v takuu ja huolto on ainu sujunut kohdallani hyvin, vaikka puhelin on joskus "uinut"olut lasissa on silti puhelin huolettu maksutta takuu ollessa tietenkin voimassa. puhelimet ovat hyvän kokoisia ja ominaisuuksiltaa hyviä. Kaiken kaikkiaan itse aion siemensin puhelimissa pysytellä niin kauan kun niitä valmistetaan ja itsessäni henki pihisee, tai ainakin tällä hetkellä ajattelen niin.

Muiden käyttökokemukset voivat tietysti olla erinlaisia, mutta omani ovat hyviä.

3. Puukala

Tykkäykset:
    0
    Joo, samoilla linjoilla olen. Tällähetkellä mielestäni paras puhelin merkki markkinoilla. Kevyitä, pieniä, hienoja.

4. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    3510i:n vikaisuuden jälkeen myyjä suositteli Siemensiin vaihtamista ja olen tyytyväinen. En harkitse Nokiaan vaihtamista, Siemens on hinta/laatu/ominaisuuksiltaan hyvä. Tosin Siemensin uudet puhelimet ovat olleet kyllä bugisia aluksi, johtuu siitä, että nykyisin asiakkaat laitetaan beta-testaajiksi, valitettavaa.

5. Sunspire

Tykkäykset:
    0
    Omistin S55 luurin. Siinä oli likipitäen kaikki säädettävissä. Sopii mulle. Menin vaihtamaan toiseen puhelimeen (samsung), ja nyt olen kahden vaiheella, että palaisinko siemenssin leiriin.

Siemens s55
    rujo, hidas, monipuolinen ja käytännöllinen. Vahvemman rossuin kun oisivat laittaneet, niin se olisi unelmaluuri.

6. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Luulen, että Siemens tuo mukanaan niin positiivisia kuin negatiivisiakin yllätyksiä. Positiivisia muutoksia omalla kohdalla oli hyvä muokattavuus, monipuolisuus ja tyylikkyys. Negatiivisia muutoksia taas oli epävakaus, epä-nokiamaisuudet, pienet puutteet ja outo ääni, joka tulee soittaessa puhelun.

7. Walluz

Tykkäykset:
    0
    Mulla on tälläne CX65 ja toimii muuten hyvin ainut onkelma on hitaus joka on tullut siementäjissä yleensä puheenaiheeksi eli käyttis vaihtoon saksalaiset prkl !! :D

8. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Kun ei ole aikaan ollut nokiaa käytössä, eli vertailukohta puuttuu niin kysyisin, että mikä näissä Siemenseissä nyt on niin hidasta? Itse en pysty puhumaan niin nopeasti , ettei perille mene ;)

9. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    No, mun M55 ainakin latailee kuvienkatselussa ja joskus myös muuten. Mutta ei se nyt niiiin häiritsevän hidasta oo =)

10. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Nyt sanonkin vain pelkkää hyvää Siemensistä. Ostin tänään CX70:n, ja kyllä rokkaa. Puhelin ei lataile käytännössä yhtään, ja monipuolisuus on ihan huipussaan. Puhelin toimii, eikä ainakaan tähän mennessä oo tiltannut kertaakaan. Rock on.

11. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Toinen väittää hitaaksi, toinen kehuu nopeaksi. Miten voi käytännössä samasta puhelimesta olla näin erilainen mielipide ;)

12. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    No, kai se puhelimen toimivuus vaihtelee runsaasti sitten eri mallienkin välillä, vaikka olisi sama valmistaja.. =)

13. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Tuskinpa kun kyseessä on mallit CX65 ja CX70 (katso Walluz)

14. MetalMama

Tykkäykset:
    0
    Kuinka sattuikaan, sama puhelin sai mut lopullisesti vieraantumaan Nokiasta... Sen jälkeen on ollut vain ja ainoastaan Siemensejä.

Tekstareita paljon kirjoittavalle Siemensin t9 on ollut helpotus Nokian jälkeen. Siis toimii huomattavasti juohevammin. Etenkin yhdyssanojen kirjoitus ja jo kirjoitetun korjaaminen on helpompaa kuin nokialaisessa.

Onhan noissa molemmissa sanastossa omat erikoisuutensa (nokialaisissa on kaikki Nokian johtajat, ja OPTIO tulee ennen kuin OSTIN vaikka jälkimmäistä varmaan useammin tavallinen tallaaja tarvitsee - tämä jäi vain hauskana kuriositeettina mieleen...) mutta Siemensiin olen ollut tyytyväisempi.

Nokiaan verrattuna Siemens on tosiaan muokattavampi. Moni toiminto on "valinnaisempi", en taida sitä sen paremmin sanoa.

15. jontteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Paria siemenssiä on tullut kokeiltua Siemens ME45:n jälkeen ja ei oo tuttavuus hyvin pitkäaikaiseksi muodostunut.. Tuo ME oli käytössä likemmä pari vuotta ja ei koskaan pettänyt.

Sen jälkeen käyneet siimenssit ovat olleet sen verran keskeneräisiä jo paketista tullessaan että samantien on saanut lähteä niitä takaisin kauppiaalle kiikuttamaan

16. MetalMama

Tykkäykset:
    0
    Uusista Siemenseistä mulla on ollut vaan c60 ja cf62, ekaksi mainitussa oli aluksi jtn ongelmia mutta parin huollon jälkeen ei ole ollut mitään. Vanhoissa ei ollu ikinä mitään ongelmia. Paitsi ehkä käyttiksen turha monimutkaisuus.

cf62 ei ole ollut kertaakaan huollossa, ollut käytössä muutaman kuukauden. Mitään ongelmia ei ole ollut, siis puhelimesta johtuvia. Kerran on jopa pudonnut kaularemmistä (joka hajosi) katukiveykseen eikä tullut kuin pari naarmua kanteen. Oli siinä tosin soraa pehmentämässä...

No nyt kun rupesin ajattelemaan niin olihan siinä jumittamista ollut joskus pari kertaa.. Ei kesken perustoimintojen, mutta muistaakseni pari kertaa on jääny "miettiin" kun olen esim keskeyttänyt mms:n haun... Ei siis mun mielestä mitään ihmeellistä.

17. Sunspire

Tykkäykset:
    0
    Oletteko huomanneet?

Minä ainakin olen kiinnittänyt huomiota seuraavaan ilmiöön:
    Kysytään mielipiteitä jostain puhelimesta ja samantien siihen vastaa henkilö, joka on käyttänyt puhelinta muutamasta tunnista muutamaan viikkoon. Mielestäni kunnollisen arvion laitteen toimivuudesta saa aikaisintaan parissa kuukaudessa. Alkutuntuman perusteella ei vielä voi paljoa sanoa. Ongelmat ja ärsyttävä piirteet tulevat esiin parhaiten, kun on paljon kokeusta kyseisestä yksilöstä.

Jaa tämä viestiketju