1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kokemuksia Siemensin helpdeskistä?

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja NX, 5/4/04.

  1. NX

    Liittynyt:
    19/2/04
    Viestit:
    102
    Tykkäykset:
    5
    Onko muilla minkälaisia kokemuksia Siemensin helpdeskistä? Itselläni tähän mennessä kertynyt vain huonoa sanottavaa. Ensin tämä ST60:n datakaapelihässäkkä joka ei vieläkään ole selvinnyt, vaan vakiovastaus viimeisen 2 kk:n ajan on ollut "tulee tällä viikolla, viimeistään sitäseuraavalla". No niinhän ne helpdeskin ihmiset sanovat kun on käsketty, ei vika siinämielessä ole heidän. Koska kaapelin viivästyminen 2kk:n ajan on mielestäni jo pikkuhiljaa syy purkaa kauppa otin yhteyttä siemensin suuntaa jälleenmyyjäni kehoituksesta. Ihan järkeenkäypää koska Siemensin helpdesk on sitä kaapelia itselleni koko ajan lupaillut, ei jälleenmyyjä.
    Soitto siemensin aspaan ja yllätys yllätys, "tulevat luultavasti tällä viikolla, viimeistään sitä seuraavalla". Koska en enää ollut juurikaan kiinnostunut odottamaan seuraavaa kahta viikkoa että saisin taas todeta että eipä näy kaapelia ei, niin pyysin että kaupan purkamisesta täysin tietämätön helpdeskin ihminen yhdistäisi ihmiselle joka tietää asiasta. No hänpä ei millään voinut yhdistää, vaan oli erikseen otettava numero ylös ja soitettava Issakaisen Tapiolle, joka osoittautui erittäin osaamattomaksi asiakaspalvelijaksi ja ainoa järjellinen lause joka suusta tuli oli se että kaapelit tulevat kyllä tällä viikolla tai viimeistään seuraavalla. Ilmeisesti koko porukalle on aivopesty tämä lause päähän. Kun kerroin että en ole kiinnostunut ko. kaapelista vaan kaupan purkamisesta, niin Issakaisen Hemmo, eikun siis Tapsa totesi ettei hänen tarvitse keskustella asiasta kuluttajan kanssa, vaan vain ja ainoastaan jälleenmyyjän kanssa. Sinänsä ristiriitaista, koska jälleenmyyjä ei voi Siemensin pitämättömien lupausten vuoksi ottaa tappiota piikkiinsä vaan asia olisi selvitettävä Siemensin kanssa itse ja he vain hyvittäisivät rahani takaisin minulle kun tietäisivät siemensin kannan asiaan. Tässä sitten pompottelivat pari kertaa soittamaan taas jälleenmyyjälle, sitten taas siemenssille ja taas jälleenmyyjälle ja joka lupasi yrittää selvittää asiaa siemensin kanssa uudelleen. Ja tähän asti hermo piti, mutta kun viimeisen kerran Issakaisen kanssa kinasin niin täytyy myöntää että hermo meni. Kun on viettänyt asian tiimoilta tunnin työaikana puhelimessa odottaisi saavansa jonkinlaista arvostusta kuluttajana, mutta minkäs Issakainen sille tekee jos ei ole asiakaspalvelijaksi. No kuluttajaneuvojan kautta asiaa eteenpäin hoitamaan, mikäs siinä..

    Edit: korjattu parit typot
     
  2. NX

    Liittynyt:
    19/2/04
    Viestit:
    102
    Tykkäykset:
    5
    No niin 2 tuntia eteenpäin yhteydenotosta kuluttajaneuvojaan tulikin yllättäen puhelu että Siemens postittaa heti datakaapelin jälleenmyyjälle. Eli kehoitan muitakin saman asian kanssa tuskailevia ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvojaan jos luvattua kaapelia ei kuulu.. Tosin vielähän tämä on lupauksen asteella, mutta tuskinpa Tapio Issakainen noin härskisti kuluttajaneuvojalle kehtaisi valehdella. Kuluttajalle kylläkin.
     
  3. Tanjuzka

    Tanjuzka Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    11/7/02
    Viestit:
    3324
    Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Itse olen saanut siemensin asiaspalvelusta aina hyvää palvelua, olempa soittanut asiakkaana / kauppiaana.

    Ja Issakaisen Tapiostakaan minulla ei ole kuin positiivista sanottavaa.
     
  4. kimmogee

    Liittynyt:
    9/3/04
    Viestit:
    63
    Tykkäykset:
    0
    Kaksi kertaa olen ottanut yhteyttä siemensin asiakaspalveluun ja molemmilla kerroilla vastaus on ollut hieman epätyydyttävä. Yhteyden otot ovat koskeneet datakaapelia ST60 puhelimeen, tässä viimeisin viest:

    "Terve Kimmo,

    Tiedän että erän kaapeleita on tullut jälleenmyyjille näinä päivinä,
    soita
    Gigantille ja kysy heiltä onko tullut!

    Ystävällisin terveisin,

    Siemens Helpdesk/Erik
    09-22943700

    -----Original Message-----
    From: Siemens Support [mailto:support@siemens.com]
    Sent: 06 April 2004 17:38
    To: ICM FINLAND
    Subject: ST60 datakaapeli! (KMM3490262I32131L459341KM)

    Form Message

    Subject: ST60 datakaapeli!
    Body: Ostin ST60 puhelimen Gigantista 8.3.2004 eikä pakkaus sisältänyt
    datakaapelia vaikka ennakkoesitteet niin väittävät. Käsitin siemensin
    toimittavan kaapelit jälleenmyyjilleen ympäri suomea, mutta ainakaan
    Turun
    Giganttiin ei kyseisiä kaapeleita ollut saapunut 2.4.2004. Kaapelit piti
    myös toimittaa viimekuun loppuun mennessä. Päädyin tämän puhelimen
    ostoon
    useista syistä eikä vähiten painava ollut mukana tuleva datakaapeli jota
    nyt
    ei tunnu sitten mistään löytyvän, kamerapuhelin ilman datakaapelia on
    kuin
    auto ilman renkaita. Toivonkin että saisin tarkan päivän koska kaapelia
    toimitetaan edellä mainittuun giganttiin (ettei tarvi ajaa enää montaa
    kertaa kysymään) ja selvityksen miksi kaapelit eivät olleet jo
    myyntipakkauksessa / miksi niiden toimittaminen
    kestää näin uskomattoman kauan

    Mielestäni Erikin vastaus kysymykseeni ei ollut aivan niin kattava kuin toivoin. Huomenna taas giganttiin kysymään ja jos ei kaapelia ole niin sitten vaan yhteys kuluttaja asiamieheen.
     
  5. harhakuvitelma

    Liittynyt:
    7/8/03
    Viestit:
    142
    Tykkäykset:
    0
    Meille ainakin läjä noita kaapeleita tuli tuossa viime viikolla. Eiköhän niitä nyt sitten saa muualtakin.
     
  6. NX

    Liittynyt:
    19/2/04
    Viestit:
    102
    Tykkäykset:
    5
    Maahan tulleesta kaapelierästä ei riittänyt kaikille jälleenmyyjille. Toisinsanoen kaapeleita ei tule luultavasti vähään aikaan ilman jääneille.
     
  7. MadFin

    Liittynyt:
    14/1/04
    Viestit:
    39
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung SGH-E730 / Saunalahti
    alkaa jo farssin ainekset tässä ST60:n takuuhuollosta. Puhelin on ollut huollossa jo 1,5kk eikä kukaan tunnu tietävän, missä se nyt majailee. On luvattu, että uusi puhelin lähetetään, mutta siitäkin on jo 3 viikkoa. Kuluttaja-asiamieheenkin on oltu yhteydessä.
     
  8. Saukki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2966
    Tykkäykset:
    0
    Kerran olen kauppiaana sinne soittanut ja suhteellisen hyvää palvelua sain.
     
  9. NX

    Liittynyt:
    19/2/04
    Viestit:
    102
    Tykkäykset:
    5
    Se mielestäni tuolla Siemensin aspassa on ongelmana että kun mennään perustiedusteluista astetta haastavampiin ongelmiin ja asiakaspalvelutilanteeseen, niin kyky toimia loppuu ja toistetaan mantran tavoin yhtä ja samaa vastausta ja kerrotaan ettei asialle voi mitään. Oikea asiakaspalvelija alkaisi ottamaan asiasta selvää ja yrittäisi ratkaista ongelman ja tarjoaisi jonkinlaista vaihtoehtoa asiakkaalle. No omalta osaltani asiat Siemensin suuntaan on käsitelty nyt ja toivottavasti ei tarvitse nykyisen luurin tiimoilta ainakaan olla enää sinne yhteydessä.
     

Jaa tämä viestiketju