1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kokemuksia Saunalahden laskutuksesta?(Toimii se!)

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja ---, 9/2/03.

1. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Sauniksen alkuajoilta on kauhutarinoita kuultu hyvin hyvin pitkistä laskutuskausista, entä nykyään? Kertokaa kokemuksia. Itse en ole yhtään laskua saanut kun niin uusi liittymä.

Kokemuksia kysyn NYKYTILANTEESTA koska kauhulla odotan...

EDIT: Sieltähän se kolahti. Kalenterikuukaudelta on veloitettu ja kuukausimaksut veloitetaan oudosti etukäteen..? Kuitenkin lasku sisältää kuukausimaksut 28.3 asti eli 8e ja puhelut 1,25e x) Hienoa.

2. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse olen ollut kokoajan Sauniksen asiakas ja itse en ole huomannut mitään ongelmia. Kuitenkaan kännykällä en ole soitellut paljoa. Tuossa yhdessä vaiheessa kun seurailin puheluerittelyä oli siellä paha ongelma, mutta laskulle asti se ei kuitenkaan mennyt.

3. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mulla näyttää puheluerittely ihan hyvältä. *kop kop*
    Ei tule puheluita niin hirveästi, kun tekstiviestit lähtee ilmaiseksi. Köyhä vaan haluaa laskunsa joka kuukausi ja ikuinen pessimisti kun olen...

4. Jousi

Tykkäykset:
    0
    Mulla on ollut tuo saunalahden free liittymä vai mikä lie se on...no kuitenki...suunnilleen niistä päivistä lähtien ku saunalahti rupes niitä kauppaamaan eikä ole ollut mitään ongelmia laskutuksen kanssa. Olenhan mäki kuullut jotain että olisi tullut virheellisiä laskuja, mutta eikö nuo ole yleistä muillakin firmoilla. Niistä vain nostetaan suuri haloo kun tulee uusi firma ja porukka alkaa etsimään hyviä ja huonoja puolia ja yleensä ne huonot puolet sitten korostuvat.

5. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Viimeksi joulu- ja tammikuussa laskutus on tapahtunut 13. päivänä. Joulukuussa laskut on toimitettu tulostukseen ja postitukseen 13. ja tammikuussa 14. päivänä. Nykyään laskusta päätellen tulostuksen ja postituksen hoitaan Atkos Print Mail Oy. Joillekkin tuo nimihirviö on tutummin e-kirje eli firma hoitaa laskutuksen itse, mutta lähettää tulostustiedoston Atkossille joka tulostaa laskut erittelyineen, jonka jälkeen ne lähevät samantien jakeluun. Atkos on Postin tytäryhtiö ja tulostus muistaakseni hoidetaan neljässä eri paikassa Suomessa eli siellä missä laskun saaja tavaoitetaan nopeiten. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että kun aineisto toimitetaan 13. päivänä Atkos:ille niin vastaanottaja saa laskunsa jo 14. päivänä. kuitenkin viimeistään 16. Mikäli pyhiä sattuu väliin niin saaminen siirtyy. Laskun eräpäivä on 14 päivää laskun päiväyksestä eli 27. kuluvaa kuuta.

6. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mielestäni olisi ollut parempi verrata Sauniksen silloisia sekioluja Telecom Finlandin alkuaikojen sählinkiin, kun verkot avattiin siis GSM:n osalta vuosiin 1991-1992 ja NMT:t osalta 1982-1983. Oliko tuolloin kaikki laskut aivan niin kuin piti ja täysin oikein? Toinen ongelma on se, että Sauniksen systeemeihin tuotiin tietoa aivan toisesta järjestelmästä ja tuota ei ehditty saamaankuntoon arvatenkin kustannussyistä, koska verkko on jo vuokrattu mutta liikennettä ei ole ja silti tulee siitä kuluja. Niin tällöin piti saada liikennettä jota voitiin sitten myöhemmin laskuttaa. Tuskin kukaan uskaltaa väittää että täysin ilmaisia liittymiä olisi markkinoilla. Koska yritys tarvitsi rahaa ja laskutettava tieto tuli myöhässä siksi nuo laskut tulivat sitten yhdessä ryöpyssä.

7. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Pari vuotta olen ollut Saunalahden/Jippiin asiakkaana. 9 kuukautta oli aktiivikäytössä nettiyhteyden ohella Jippii GSM+ -liittymäkin, mutta nykyään olen vain kaukopuheluasiakas (päiväsaikaan noin puolet halvemmat kaukopuhelut kuin näillä Soneroilla, Finneteilla ja Telioilla, joten suosittelen lämpimästi muillekin lankapuhelimen omistajille).

No kuitenkin, tältä ajalta ei ole käytännössä mitään valittamista firman laskutuksesta. Kännykkälaskut tulivat aina ajaltaan ja ihan niin kuin pitikin. Ainoa juttu mitä on sattunut, niin kaukopuheluissa on joskus jäänyt osa laskuttamatta. :) Kerran paikkasivat tilannetta laskuttamalla niitä vanhoja sitten puoli vuotta myöhemmin (ei ollut iso summa kuitenkaan) normaalin laskun yhteydessä.

EDIT: Sauniksen plussaksi voisi tosiaan lukea myös tuon ilmaisen puheluerittelyn netissä. Ja erittely on myös saatavissa noista 10532-kaukopuheluista ja puhelut jopa kirjautuvat sinne varsin nopeasti, viive usein vain tuntien luokkaa. Ainoa miinus erittelyssä on se, että aikoinaan se oli varsin usein "tilapäisesti poissa käytöstä", en sitten tiedä, että mikä on tilanne nykyään, kun en ole enää kovin usein käynyt katsomassa.

8. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eipä kirjaudu enään, koska helmikuun alusta Saunis laskuttaa kaukopuhelut suoraan normaalin puhelinlaskun mukana ja erillistä sopimusta ei tarvita. Joten kaikki vaan rohkeasti sottelemaan 10532 -kaukopuheluita ja 991 -ulkomaanpuheluita. Kotimaan kaukopuhelut kellonympäri vain 3,7snt/min + pvm ja mitään ylimääräistä aloitusmaksua ei tule Sauniksen taholta kuten eräs kilpailija tekee.

9. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Vai näin on näreet, tuosta en ole kuullutkaan. :O Tiedätkö, että pystyykö Sauniksen kanssa tekemään sitten nykyään myös sellaisen sopimuksen, että kaukopuhelut ohjautuvat heidän verkkoonsa automaattisesti ilman sitä ainaista 10532-valintaa numeron eteen?

10. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No ehkä uskallan mennä nukkumaan sitten =)

Laskutushässäkät ovat tosiaan aika yleinen legenda joita tykätään kaikenlisäksi paisutella 10-kertaiseksi per niistä kuuleva ihminen. EpäluuloHenri vakuutettu.

Jaa tämä viestiketju