1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kokemuksia Nokia + reklaamatio yhdistelmästä?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Kaotik, 15/10/06.

  1. Kaotik

    Liittynyt:
    24/9/04
    Viestit:
    48
    Tykkäykset:
    0
    Tarinan lyhyt versio:
    Otin Nokia 6030 puhelimen jostain DNA-kaupasta
    Kotona kävi ilmi ettei ko. puhelin tue kaikki 16 kanavaisia SP-MIDI tiedostoja vaikka speksit niin lupaavat (esimerkkinä käytetty biisi taisi olla 9-10 kanavainen), yhteyttä asiakaspalveluun.
    Asiakaspalvelussa ei keksitä vastausta, käsketään käyttää huollossa. Huollossa sanotaan ettei ole softapäivityksiä olemassa, eikä puhelimessa kuitenkaan mitään fyysistä vikaakaan ole.
    Asiakaspalveluun uusiksi ja siellä kerrotaan että "work in progress", kuukauden päästä sama virsi ja pyydetään tekemään aiheesta thread Nokia Forumille. No, olin ko. threadin tehnyt jo yli kuukausi sitten, eikä siihen ainuttakaan vastausta tullut.
    Sain asiakaspalvelun myöntämään jotta minulle on myyty puhelin joka ei vastaa speksejään, käski soittaa takuupalvelun puolelle jossa käskettiin kääntymään sen liikkeen puoleen josta puhelimen ostin.
    Ko. liikkeessä kysyttiin että kysyinkö myyjältä nimenomaan tuosta ominaisuudesta (joka kyllä heidänkin kaupassa jaettavassa speksi-prosyyrissa oli) että tukeeko puhelin sitä, ja koska en ollut kysynyt, eivät he voi sen tuen puuttumisen vuoksi kauppaa purkaa.
    Käskivät ottaa Nokiaan yhteyttä reklamaation merkeissä, ja nyt on asiakaspalvelun jäljiltä osoitetiedot yllä (kyllä, reklamaatiohakemukset on lähetettävä ihan kirjeitse, esim sähköposti tai webform ei ole vaihtoehto) ja jonkin sortin kirjelmä kirjoitettuna.

    Onko kellään kokemuksia tuon toimivuudesta, onko mahdollista että Nokia purkaa kaupan ja hyvittää minulle puhelimeni hinnan, tai osan siitä?
     
  2. tuli.kettu

    tuli.kettu

    Liittynyt:
    14/11/05
    Viestit:
    31
    Tykkäykset:
    0
    Et takuuvarmasti saa kauppaa purettua eikä nokia hyvitä mitään.
    Toteavat kohteliaasti että oma mokasi....
     
  3. MiCO

    MiCO Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    31/3/04
    Viestit:
    1177
    Tykkäykset:
    1
    Samaa veikkaisin, löytyy täältä foorumilta paljon 'pahempiakin' stooreja nokia-reklamaatioista taikka huolloista missä asiakas on jäänyt alakynteen..
     
  4. Zei

    Liittynyt:
    11/8/03
    Viestit:
    138
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    htcone
    Sillä ei sinänsä ole merkitystä, millä tavoin kaupantekotilanteessa jostain ominaisuudesta on informoitu - myyjän suulla vai esitteen tekstillä. Käytännössä kaupan purku tämän ominaisuuden puuttumisen vuoksi ei varmaan onnistu, mutta hinnanalennus voi tulla kysymykseen.
     
  5. Paerae

    Paerae Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/12/05
    Viestit:
    2709
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    (itse jos jotain soittoääniä yms haluaisin käyttää jne (tai kuunnella musaa) niin ostaisin suoralta kädeltä puhelimen mikä soittaa mp3 wma midi mitä näitä nyt on niin ei joutuisi tälläiseen tilanteeseen kuin näiden "kaameiden kapuloiden" kanssa.. ;)

    mutta etköhän, jos asiaa tarpeeksi pitkälle viet ja saat todistettua että sinulle myytiin jotain mitä laite ei tarjoakaan, saa hyvityksen tai kaupan purun aikaiseksi..

    kysymys on: kannattaako tuohon lähteä. annan sulle toisen vaihtoehdon, toimit seuraavien ohjeiden mukaan:
    1. myyt luurisi täällä tai esim huutonetissä (häviät ehkä jonkun hilkun/rupian/kroonin, so what)
    2. ostat kunnon kapulan :D

    ei tässä nyt kuitenkaan ole kysymys mistään tolkuttoman kalliista puhelimesta taikka muutenkaan elämää kaatavasta asiasta kait? :)
     
  6. Kreivi S

    Kreivi S Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/6/04
    Viestit:
    9003
    Tykkäykset:
    60
    Vaikka ei olisikaan, niin ihan periaatteesta on oikeus kaupanpurkuun. Haasta ne siviilikanteella, se viimeistään herättää.
     
  7. Hedgehog

    Hedgehog Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    15/10/04
    Viestit:
    4006
    Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    ^^Kannatetaan.
     
  8. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15129
    Tykkäykset:
    3454
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    No ao henkilö ottakoon ensin yhteyttä kuluttajatahoihin avun saamiseksi, nuo siviilihaasteet ovat sitten aivan viimeinen keino....
     
  9. k Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    11/12/05
    Viestit:
    1445
    Tykkäykset:
    0
    Kaupanpurkuun on kuluttajalla on oikeus jos virhe ei ole vähäinen. Ketjun aloittajan tapauksessa voidaan puhua ainoastaan vähäisestä virheestä. Hinnanalennusta, korjausta tai vaihtoa voi toki vaatia.
     
  10. Kreivi S

    Kreivi S Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/6/04
    Viestit:
    9003
    Tykkäykset:
    60
    Tulkintakysymys. Koska tälläisestä ei todennäköisesti ole ennakkotapausta voisi jutulla olla paljonkin potentiaalia.
     
  11. buzzy

    Liittynyt:
    17/8/06
    Viestit:
    2
    Tykkäykset:
    0
    Ei ole kokemuksia Nokian ja reklamoinnin yhdistelmästä, mutta kehoitan ottamaan yhteyttä kuluttajansuojaan ( paikallinen löytyy googlella ja puhelinluettelosta ). Sieltä kertovat miten toimia ja laittavat pyörät pyörimään, jos ei muuten pyöri. Eikä maksa mitään. On tullut muissa yhteyksissä käytettyä kyseistä palvelua ja monet yöunet on pelastuneet.
     
  12. E60xit

    Liittynyt:
    16/10/06
    Viestit:
    40
    Tykkäykset:
    0
    Kääntäisin katseeni takaisin puhelimen myyneeseen liikkeeseen.
    Nokia ehkä valmisti sen mutta kauppa otti rahasi ja sitä ennen mainosti sitä.

    Mulle myytiin tietokoneeseen prossu ja kotona tajusin että se ei ollut se mistä maksoin. Nalkutin kaupalle joka myönsikin ettei se ole AMD:n ongelma vaan heidän.
     
  13. heppu30

    Liittynyt:
    6/9/06
    Viestit:
    143
    Tykkäykset:
    0
    Ääni

    niin eihän esimerkki kappaleen tarvii olla 16 kanavainen. kokeilitko missään vaiheessa 16 kanavaisella kappaleella vai oletatko vain että jokin on sellainen
     
  14. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25637
    Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Misssä kohden liike sitä mainosti. Ketjun aloitusviestissähän oli suraavanlainen viittaus: "Ko. liikkeessä kysyttiin että kysyinkö myyjältä nimenomaan tuosta ominaisuudesta (joka kyllä heidänkin kaupassa jaettavassa speksi-prosyyrissa oli) että tukeeko puhelin sitä, ja koska en ollut kysynyt, eivät he voi sen tuen puuttumisen vuoksi kauppaa purkaa.". Eli onko kyseessä nyt liikkeen omatekoinen mainosesite vai Nokian oma brosyyri? Jos Nokian esitteestä luettu, niin eipä taida olla silloin myyjäliikkeen vika. Jos minulta tuollaista nippelitietoa kysytään niin katson tiedon Nokian esitteestä taikka nettisivuilta ja sanon aina että Nokian ilmoittamien tietojen mukaan on näin tai näin. Silloinhan ei voida myyjää eikä liikettä syyttää jollei tuotteen speksit vastaa valmistajan ilmoittamia/mainostamia.
     
  15. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Ymmärtääkseni myyjä ei voi välttää virhevastuutaan pelkästään vetoamalla aiempaan myyntiportaaseen?
     
  16. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25637
    Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Mutta onko Nokia aiempi myyntiporras vai valmistaja tässä tilanteessa. Eri asia olisi jos tukkuri olisi kyseistä ominaisuutta mainostanut.
     
  17. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    "Aiempi myyntiporras"=tukkuri, maahantuoja tai valmistaja.
     
  18. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25637
    Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    No sitten en tarkkaan tiedä miten tuo vastuuvapaustsydeemi menee, mutta itse kyllä kieltäytyisin vastuusta jos valmistajan omien materiaalien mukaan on tuotetta esitelty ja myyty.
     
  19. Problem

    Liittynyt:
    8/6/06
    Viestit:
    56
    Tykkäykset:
    0
    Hehe, vaikea on kieltäytyä vastuusta jos tuomari viimeistään käräjillä tuomion julistaa. Voithan toki yrittää.

    Kuluttajalla on tosiaan oikeus vedota myös aikaisempaan myyntiportaaseen. Myyjällä tätä oikeutta ei ole. Eli pahimmassa tapauksessa virhe koituu yksistään myyjän vastuulle.
     
  20. zonem

    zonem Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    22/10/02
    Viestit:
    1952
    Tykkäykset:
    0
    Itse olen postiteitse joskus vuosia sitten reklamaation Nokialle lähettänyt Nokia 3650:an näytön haurauden takia. Näyttö oli siis haljennut taskussa ollessa ja ilmeisesti tuommoista kapulaa ei olisi taskussa saanut pitää. Nokia ei siis korvannut minkäänlailla.
     

Jaa tämä viestiketju