1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kokemuksia Kolumbuksesta? (liittymää harkitseville tietoa)

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja rok_rok, 8/8/04.

1. rok_rok

Tykkäykset:
    0
    En tälläistä topicia löytänyt, ja muutenkin todella niukasti tietoa ja kokemuksia k.o. operaattorista, joten jakakaa nyt risut ja ruusut! Olen harkinnut tuota K4-liittymää. Tästä hinnat.

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Re: Kokemuksia Kolumbuksesta? (liittymää harkitseville tieto

Kokeiles hakusanaa
    Kolumbu*

Niin luulisi löytyvän ketjuja.

Kolumbus on Elisan (radiolinjan) tuote nimi muutamalle liittymälle, eli ei siis erillinen operaattori. Asiakaspalvelu on erillinen.

Jatkot varmaan sopii johonkin vanhaan ketjuun.

3. rok_rok

Tykkäykset:
    0
    Tiesin, vaan en hakeemaani tietoa oikein löytänyt. Tai okei oli siel jotain ihan vähän, ja ihan kolumbuksen alkuajoilta... Haluisinkin tietää kuinka homma rullaa tätänykyä! Toki jos jossain siitä on kerrottu enkä vain sitä löytänyt, neuvo minua, oi Suuri Mies:)

4. Rasbelin

Rasbelin

Tykkäykset:
    20
    Re: Kokemuksia Kolumbuksesta? (liittymää harkitseville tieto

Olen ollut kesäkuun alusta alkaen Kolumbuksen asiakas, joten kovin paljon ei ole vielä sanottavaa. Mutta koetetaan nyt kuitenkin. :)

+ Liittymien hinnoittelu on kilpailukykyinen ja vaihtoehtoja tarpeeksi monta. Kaveripiiri- ja ilmaispuhelukamppanjat tuottaneet ainakin minulle merkittäviä säästöjä.
    + Neljä kertaa vuodessa saa netin kautta vaihtaa liittymätyypin ilmaiseksi ja yhden kerran puhelimitse (sama kuin Elisa-liittymillä), mikä ainakin minun kohdalla toimi loistavasti vaihtaessani KK -> T1, sillä vaihto tapahtui tilausta seuranneena päivänä.
    + Asiakaspalvelu vastaa nopeasti ja osaa asiansa.
    + Elisan matkapuhelinasiakkaiden WWW-palvelut toimivat, eli netin kauttakin saa lähetettyä viestejä.
    + Kolumbus = Elisa, eli kaikki mobiilipalvelut jotka toimivat Elisalla, toimivat myös Kolumbuksella.
    - Asiakaspalveluun soittaminen maksaa mansikoita muihin operaattoreihin verrattuna (IMHO) ja rajallinen aukioloaika hieman rajoittaa. Tosin sinne soittamista voi vältellä tehokkaasti, jos hoitaa verkon kautta kaikki tilaukset.
    - Sama ongelma kuin Elisa-liittymillä, eli WWW-palvelut aika rupuiset, verrattuna Saunalahteen ja Soneraan, joilla kunnolliset liittymä- ja laskutustiedot saatavissa online, sen sijaan että pitäisi käyttää Elisan Saldoautomaattia.
    -/+ Kaikki laskutukseen ja muuhun asiakaspostiin liittyvät postitse tulevat kirjeet ovat identtisiä Elisa-liittymien paprujen kanssa, eli vain se Elisa-logo on korvattu Kolumbus-logolla.
    -/+ Toimii Elisan verkossa, joten siitä voi olla kuuluvuuden kannalta etua tai sitten haittaa. Syksymmällä tulossa EGPRS-tuki (eli EDGE).

Summa summarum olen itse ainakin ollut tyytyväinen, sillä liittymä ja sen palvelut ovat toimineet moitteettomasti.

5. FinCoder

Tykkäykset:
    0
    Ota ennemmin saunalahti ja siihen sisärengaspalvelu.

6. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kolumbuksella on Kaveripiiri, jossa on Sisäkumia halvempi kuukausimaksukin. Vuoden loppuun kk-maksua ei tarvitse maksaa ollenkaan ja kytkentäkin on ilmainen.

7. rok_rok

Tykkäykset:
    0
    Olen kuullut saunalahdesta tosi paljon negatiivistä, joten en ole sitä käytännössä edes harkinnut... Minkähänlainen hinnoittelu tuolle EDGElle tulee? Mahtaakohan olla Elisalla/Kolumbuksellakin sama hinta ku GPRS? Olen kyllä todella vahvasti kallistumassa tämän liittymän puoleen. Saattaapi olla että huomenna tilaan...

8. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Edge maksaa saman kuin normaali gprs-siirto. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen kolumbus-käyttäjä muutaman kuukauden, mitään ongelmia ei ole ollut.

9. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ainoat ongelmat ovat olleet laskutuksessa kampanjapuheluiden aikaan,jos et pääse laskutukseen puhelimitse,jätä www sivujen kautta risuja sekä yhteydenottopyyntö,niin kas kummaa,he soittavat ja homma selvitetään...

Toisin kuin eräällä 3 kirjaimisella operaattorilla jonka nimeä en tässä mainitse;)

10. aimo Vieras

Kolumbukseen olen ollut hyvin tyytyväinen. Se on yhtä edullinen kuin Saunalahti, mutta laadukkaampi ja luotettavampi.

Puolisen vuotta sitten käytin vielä Saunalahtea, mutta siinä oli ongelmia hitaan laskutuksen kanssa. Laskut tulivat ajoittain niin myöhään etten kerinnyt niitä eräpäivään mennessä maksamaan, ja sitä seurasivat luonnollisesti myöhästymismaksut.

11. juhani7

Tykkäykset:
    0
    hyvääää

kaikinpuolin juuri sitä mitä odotinkin kolumbukselta. Itse pari kuukautta käyttänyt ja on juuri tällä hetkellä todella hyvä.

12. -jimi-

Tykkäykset:
    0
    Hyvin toimii

Minulla on ollut Kolumbus K4 nyt reilun kuukauden. Ainoa ongelma oli alussa se, että olivat jostain syysta laittaneet minulle Elisan kalliimman GPRS-hinnoittelumallin. Asia selvisi nopealla puhelinsoitolla asiakspalveluun. Asiakaspalvelu jopa soitti takaisin ja kertoi asian olevan nyt hoidossa, ei tarvinnut roikkua langalla montaa minuuttia. Hyvittivät jopa heidän virheestään johtuvan soiton asiakaspalveluun ylimääräisellä euron puheajalla.

Erityisen myönteistä on se, että GPRS:n ja WAP:n kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Aiemmin Soneran asiakkaana aloin todella kypsyä siihen, että WAP yhdyskäytävä oli jatkuvasti alhaalla.

Hinnoittelumallin saa vaihtaa neljä kertaa vuodessa. Kesällä kun mahdollisesti puhuu vähemmän voi vaihtaa KK-liittymään ja talvella takaisin K4 liittymään. Kun uusia liittymiä tulee markkinoille voi välittömästi vaihtaa liittymätyyppiä ilmaiseksi.

Summa summarum en voi muuta kuin suositella. Minun kokemukseni on Kolumbuksesta paremmat kuin Sonerasta, jonka kanssa mulla oli jatkuvasti pieniä ongelmia ja laskutusvirheitä ja asiakaspalvelu oli ajoittain täysin epäpätevää.

13. rok_rok

Tykkäykset:
    0
    Vaihdoin juuri tuohon suunnitelmissa olleeseen K4-liittymään. Täälähän on tullut oikein hyvää palautetta. Aika vähän ihmisillä taitaa olla kuitenkin noita liittymiä..? Itse ainakin aijon tienata tuon 100€ ilmaista puheaikaa värväämällä uusia asiakkaita, mikäli olen tyytyväinen liittymääni! Tuossa laskeskelin vanhempieni laskuista niin kolmannes tipahtaisi pois jos vaihtaisivat samaan... Siinä ensimmäiset uhrit:)

14. LateX Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    51
    Itsellä kesti tasan 3 viikkoa numeronsiirto
    toiselta operaattorilta Kolumbukseen.

Sinänsä hassu tilanne kun parin päivän kuluttua tuli
    postissa suoraan kotiin Kolumbuksen sim-kortti ja soppari
    jonka allekirjoitin ja palautin samantien.
    Sitten ei pariin viikkoon kuulunutkaan mitään.
    Soittelin ja eivät löytäneet sopimustani lainkaan,
    sim-kortin numerokin oli heille tuntematon eikä mitään
    tietoja koneella. Soittelivät myöhemmin takaisin ja paperit
    oli löydetty jostain ja vielä viikko niin siirto tapahtui.

15. LateX Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    51
    Kolumbuksen puheluerittely

Tiedustelin Kolumbukselta onko heille tulossa nettiin ilmaista
    puheluerittelyä jollainen mm. Saunalahdella on ja kysyin että
    miten asiakas voi seurata paljonko on jäljellä ilmaista 1000min puheaikaa
    ja sain seuraavan hi-tech vastauksen:
    -------------------------------------------------------------------------------
    Kolumbus-saldotiedustelun ominaisuuksiin ei kuulu erillistä tietoa Kolumbus-liittymiin ja Elisa-matkapuhelinliittymiin soitettujen puheluiden kestosta. Mikäli haluat seurata puheluiden kestoja, suosittelemme seuraamaan puheluiden kestoja esimerkiksi puhelinlaitteen laskurista. Laskurin antama tieto ei kuitenkaan täysin vastaa laskutustietoja. Esimerkiksi joissakin puhelimissa laskuri aloittaa keston mittaamisen jo hälytysäänestä, vaikka laskutus alkaa vasta siitä, kun puheluun on vastattu. Myös laskutuskauden vaihtuminen on huomioitava seurannassa, esimerkiksi laskutuskausi voi vaihtua kesken vuorokautta, jolloin myös laskuri olisi nollattava.

yst. terv. jne jne.

16. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Sellainen ikävä ongelma on Kolumbuksen kanssa nyt ilmennyt, etteivät näköjään halua laskuttaa kuukausimaksua lainkaan K4-liittymästäni, otin K4:n samana päivänä kun se julkaistiin eikä kk-maksua ole mennyt vielä kertaakaan. Toistaiseksi en ole kuitenkaan viitsinyt reklamoida tästä epäkohdasta :)

17. mae

Tykkäykset:
    0
    tällainen huomio, vaimon minulle töihin soittamat puhelut ovatkin kolumbukselle vaihdon jälkeen 29c/min! Kun tarkemmin hinnastoa katsoo niin siellä tosiaan lukeekin että 010 alkuiset numerot 29 tai jopa 50c/min Aiemmin radiolinjalla ei kyllä moisia hullunhintoja veloitettu vaikka heidänkin hinnastossa tarkemmin katsottuna lukee noista 010 alkuisista numeroista. Lieneekö ollut virhe, minun edukseni tosin??

Asian vierestä: mitä nämä 010 alkuiset numerot sitten oikein ovat kun niistä pitää veloittaa niin paljon, tuskin työpuhelimeen soittamisesta puljumme veloittaa kuitenkaan palvelumaksua!

Onko tämä vain elisa/kolumbuksen kotkotuksia vai harrastavatko muutkin operaattorit tuollaista vippaskonsteja, mulle tuli ainakin täysin yllätyksenä etä on olemassa jotain ihme yrityssuuntia joilla on eri hinnat kuin normaaliin lankaliittymään.

Muutoin kokemukset kolumbuksesta ovat pelkästään myönteisiä.

18. mae

Tykkäykset:
    0
    tällainen huomio, vaimon minulle töihin soittamat puhelut ovatkin kolumbukselle vaihdon jälkeen 29c/min! Kun tarkemmin hinnastoa katsoo niin siellä tosiaan lukeekin että 010 alkuiset numerot 29 tai jopa 50c/min Aiemmin radiolinjalla ei kyllä moisia hullunhintoja veloitettu vaikka heidänkin hinnastossa tarkemmin katsottuna lukee noista 010 alkuisista numeroista. Lieneekö ollut virhe, minun edukseni tosin??

Asian vierestä: mitä nämä 010 alkuiset numerot sitten oikein ovat kun niistä pitää veloittaa niin paljon, tuskin työpuhelimeen soittamisesta puljumme veloittaa kuitenkaan palvelumaksua!

Onko tämä vain elisa/kolumbuksen kotkotuksia vai harrastavatko muutkin operaattorit tuollaista vippaskonsteja, mulle tuli ainakin täysin yllätyksenä etä on olemassa jotain ihme yrityssuuntia joilla on eri hinnat kuin normaaliin lankaliittymään.

Muutoin kokemukset kolumbuksesta ovat pelkästään myönteisiä.

19. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ne ovat Elisan operaoimia yritysnumeroita. Muita tunnettuja vastaavia ovat 020 ja 030. Tulossa mukaan ovat vielä 075, 076 ja 029 -alut. Yritysnumeroissa hinnoittelu on hieman päälaellaan. Joidenkin tietojen mukaan näissä numeroissa ns. B -operaattori määrittelee hinnan. Normaalisti se on ns. A operaattori.

Olen mm. täällä muiden seassa vaahdonnut noiden yrritysnumeroiden törkeästä hinnoittelusta. Joten Kolumbus ei ole yksinään tässä ja hinnoittelu on tapahtunut aiemmin sinun hyväkseni.

20. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ne ovat tietyntyyppisiä tavoitettavuus numeroita, ajatuksena on että jokin numero ohjataan jonnekkin esim. Rovaniemelle, mutta jos kyseinen henkilö tai palvelupiste muuttaa, niin puhelu voidaan ohjata vaikka Turkuun. Yleensä lankaverkosta noihin soittaminen on kohtuu hintaista, lähellä kaukopuheluhintaa, mutta matkapuhelimista soitettaessa jostain syystä veloitetaan aika ronskista, varsinkin jos vertaa alentuneihin muihin hintoihin.

Joissain tapauksissa puhelu voidaan ohjata matkapuhelimeen tai vaikka ulkomaille.

Isot yritykset/yhteisöt kilpailuttavat näitä palveluita, jolloin operaattori voi tarjota monipuilista palvelua edulliseen hintaan, ja sitten tulevalla liikenteellä katetaan näitä menoja, eli korkeat hinnat menevät mutkan kautta asiakkaan eduksi, eli ei välttämättä ole operaattorin rahastusta.

Ihmetystä kyllä saakin aiheuttaa miksi matkapuhelimesta soittaminen on noin kallista, eli enemmän kuin lankaan soittaminen + lankasta soittaminen tuollaiseen numeroon.

News ryhmissä on ollut juttua että Elisa laskisi hintojansa.

Huomiotavaa että pelkkä suuntanumero ei välttämättä kerro puhelun hintaan ja mobiilioperaattorit jonkin selityksen mukaan laittavat hinnastoon korkean "tasahinan" (Vrt. roaming hinnat)

Jaa tämä viestiketju